Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اکبر فتحی اظهار کرد: کشاورزان و دامداران تا حد امکان از تماس مستقیم با حیوانات وحشی و اهلی پرهیز کرده و هنگام کار با کود، خاک، ابزار کار و سایر سطوح که امکان آلودگی وجود دارد حتماً از دستکش استفاده کنند.

وی افزود: اگر چنانچه کارکنان دامداری‌ها، آلوده به کروناویروس باشند باید از تماس با دام خودداری کرده و در صورت مشکوک بودن به ابتلا، از ماسک، لباس کار و چکمه‌ها در محیط کار خود استفاده کنند؛ هم‌چنین دامداران باید پس از اتمام کار، استحمام کرده و لباس‌های آلوده خود را بشویند و سپس محل نگهداری حیوانات را مرتب گندزدایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که اغلب مواقع محل نگهداری حیوانات در مجاورت محل سکونت افراد است، افزود: افراد باید هر روز به نظافت محل سکونت خود اقدام کرده و سطوح را به طور مرتب با استفاده از الکل یا مواد ضدعفونی کننده دارای کلر پاک کنند.

فتحی متذکر شد: در مکان‌هایی با رطوبت بالا هم‌چون پرورش شیلات و شالیزارها باید از لوازم حفاظت فردی از قبیل دستکش، چکمه و لباس کار حتما استفاده شود.

وی ادامه داد: تصیه می‌شود تا حد امکان از توالت‌های بهداشتی در مزارع بزرگ استفاده شود و در صورت استفاده مشترک از ماشین آلات کشاورزی بین کشاورزان، پس از اتمام کار، کلیه سطوح تماس ضدعفونی شود.

 وی با تاکید بر خودداری از تماس مستقیم دست و ترشحات با محصولات کشاورزی قابل عرضه در بازارهای نزدیک محله، اظهار کرد: نباید از سموم کشاورزی برای گندزدایی سطح محصولات استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: استفاده از فاضلاب‌های صنعتی و انسانی برای آبیاری محصولات کشاورزی ممنوع است از این رو اقدام به این عمل پیگرد قانونی خواهد داشت؛ هم‌چنین از خوردن و آشامیدن در مزرعه بدون دسترسی به آب و مواد شوینده نیز باید خودداری شود.

وی با بیان این‌که باز گذاشتن در و پنجره منزل، انبار و محیط نگهداری دام و طیور، هوا تهویه می‌شود، گفت: لباس کار کشاورزان و دامداران باید از سایر لباس‌ها جدا شود و لباس کار و وسایل مورد استفاده در مزرعه را در معرض نور خورشید به دلیل خاصیت میکروب کشی آن قرار دهند.

وی متذکر شد: کارگران برداشت کننده محصول نیز باید دست‌های تمیز، ناخن‌های کوتاه و موی بسته داشته باشند و در حین برداشت از کشیدن سیگار خودداری کنند.

فتحی اظهار کرد: لازم است تا افراد پس از تماس با حیوانات، دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و حیواناتی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند و به خصوص حیوانات وحشی را به عنوان حیوانات خانگی نگهداری نکنند.

وی افزود: هم‌چنین هر حیوانی را که سابقه تماس با موارد مشکوک به ابتلا را داشت می‌توان در قرنطینه قرار داد و سپس مورد آزمایش قرار گیرد.

وی در خاتمه گفت: باید همواره سطوح دارای تماس مشترک چون دستگیره ‌در، میله راه پله، پشتی صندلی‌ها، فرمان خودرو و ... ابتدا نظافت و سپس گندزدایی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزان دامداران ویروس کرونا لباس کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟