Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیده جایزه مصطفی(ص) به پیشرفت‌­های چشمگیری در زمینه ساخت واکسن کووید ۱۹ دست یافته است و آزمایش این واکسن بر روی انسان از اواخر ماه آوریل آغاز می­‌شود.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع­ رسانی جایزه مصطفی(ص)، اوگور شاهین برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹، ایمنی‌شناس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیوان­تک تلاش خود را برای مقابله با ویروس کرونا که از سه ماه پیش در چین شیوع پیدا کرده بود، آغاز کرده است؛ وی همچنین به دلیل پژوهش‌­های برجسته‌­اش در زمینه­ تولید و ارزیابی واکسن­‌های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA از برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) در سال ۲۰۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز، اوگور شاهین در ماه ژانویه در پی مطالعه مقاله‌­ای علمی در مورد بروز نخستین علایم ویروس کرونا در خانواده­ای در ووهان چین پیش­بینی کرد که این ویروس در سرتاسر جهان شیوع پیدا خواهد کرد، این در حالی است که بسیاری از دانشمندان این موضوع را تهدید جدی نمی­‌دیدند. شاهین با هشدار به هیأت مدیره­ شرکت بیوان­تک برای مقابله با این ویروس ناخوانده­ و تهدیدگر سلامت جهانی، گروهی را برای تولید واکسن احتمالی به منظور ایجاد ایمنی و جلوگیری از ابتلا به عفونت کووید ۱۹ تشکیل داد. 

شرکت بیوان­تک اکنون در حال آزمایش واکسن کووید ۱۹ بر روی موش‌­های آزمایشگاهی است. طبق اعلام شرکت، این واکسن تا اواخر ماه آوریل سال ۲۰۲۰ آماده آزمایش روی انسان­‌ها خواهد بود.

 

شرکت بیوان­تک هفته­ گذشته اعلام کرد که با همکاری شرکت داروسازی آمریکایی فایزر به دنبال راه ­حل علمی تازه‌ای است تا به طور مشترک نامزد تهیه واکسن BNT162 بر پایه mRNA شرکت بیوان­تک را به منظور جلوگیری از ابتلا به عفونت کووید۱۹ تولید کنند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که با شرکت شانگ‌های فوسون فارما به منظور توسعه واکسن BNT162 در چین همکاری خواهد داشت. همچنین، این شرکت­‌ها برای انجام آزمایش­‌های بالینی در چین به منظور افزایش توسعه بالینی گسترده­ی شرکت داروسازی فوسان و نیز توانایی نظارتی و تجاری این کشور همکاری خواهند داشت.

شاهین اظهار داشت: این بیماری یک همه­‌گیریِ جهانی است که مقابله با آن مستلزم یک تلاش جهانی است. ما با همکاری با شریک­مان شرکت فایزر، می­‌توانیم تلاش خود را برای تولید واکسن کووید۱۹ برای افرادی که در سرتاسر جهان نیازمند آن هستند، تسریع بخشیم.

وی همچنین در خصوص همکاری شرکت بیوان­تک با شرکت داروسازی فوسان اظهار داشت: ما این همکاری را گامی مهم در راستای تلاش جهانی برای تسریع تولید واکسن بر پایه mRNA و جلوگیری از ابتلا به عفونت کووید19 می‌دانیم. ما با همکاری شرکت دارویی فوسان تعهد خود را به پیشبرد اقدامات لازم برای مهار شیوع کرونا اعلام کرده و از تشریک تجربیات و شبکه­ گسترده­‌ این شرکت بهره می­‌گیریم.

وی افزود: ما وظیفه خود می‌­دانیم که فناوری کامل و تخصص ایمنی­‌شناسی خود را به منظور کمک به رفع وضعیت اضطراری ناشی از همه­‌گیری کووید19 به کار بندیم.

شاهین ادامه داد: ما همه با هم در حال همکاری با آژانس‌­های نظارتی و همکارانمان در زمینه بیماری­­‌های عفونی از جمله شرکت داروسازی فایزر هستیم تا آزمایشات را سریعاً آغاز کرده و واکسن در اسرع وقت در سراسر جهان در دسترس عموم قرار بگیرد. همچنین در حال کار کردن روی روش درمانی جدیدی برای بیماران مبتلا هستیم که در هفته­‌های آتی اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

به گفته شان مارت، مدیر ارشد بازرگانی شرکت بیوان­تک، شاهین تمام وقت خود را صرف "تهیه اطلاعات برای ناظران و سرمایه­‌گذارانی که در صورت فراهم شدن امکان تولید از مهره­‌های اصلی خواهند بود" و همچنین "راهنمایی دانشجویان مقطع دکتری و نظارت بر آزمایش‌­ها" می­‌کند. 

علاقه­ فراوان شاهین به خواندن مجلات علمی، شرکت بیوان­تک را قادر ساخت تا با ساخت واکسنی علیه این ویروس ناخوشایند که تاکنون تلفات سنگینی را به حدود ۲۰۰ کشور جهان تحمیل کرده، به سرعت به این همه­‌گیری پاسخ دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن کرونا جایزه مصطفی ص شرکت داروسازی جایزه مصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد امیررضا رفیعی برای پرسپولیس؛ آغازی چشمگیر

طرفداری | پرسپولیس شب گذشته در بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر با حساب سه بر صفر از سد نفت آبادان گذشت.

این بازی یک رکورد خوب و چشمگیر برای دروازه بان جوان پرسپولیس، امیررضا رفیعی در پی داشت. او تنها دروازه بان تاریخ پرسپولیس است که در 4 بازی ابتدایی دروازه خودش را بسته نگه داشته و موفق به ثبت کلین شیت شده است.

پس از مصدومیت بیرانوند، هواداران پرسپولیس در این مقطع حساس از فصل نگران بودند که شاید رفیعی جایگزین مناسبی نباشد اما این دروازه بان جوان تا این لحظه خیال سرخ ها را تمام و کمال راحت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • رکورد امیررضا رفیعی برای پرسپولیس؛ آغازی چشمگیر
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد