Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی منابع درمانی ایالات متحده، طی بیست‌وچهار گذشته تا کنون نزدیک به پانزده هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، همزمان با انتقادات فراوان از دولت واشنگتن به دلیل واکنش نامناسب و دیرهنگام به شیوع ویروس «کووید19» در آمریکا، تعداد مبتلایان این ویروس در این کشور از 100 هزار نفر هم بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آمار اعلامی از سوی وبگاه «وُرلداُمتر» و خبرگزاری «رویترز»، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته تا کنون 14957 نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند و 248 بیمار نیز جان خود را بر اثر آن از دست دادند.
بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 100392 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 1543 تن افزایش یافت.
دولت ایالات متحده که بسیار دیرتر از کشورهای دیگر به انجام آزمایش‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا روی آورد، اکنون به دلیل تعداد زیاد افراد بیمار، با کمبود کیت‌های تشخیصی مواجه شده است.

ابتلای بیش از 500 تن از اعضای اداره پلیس نیویورک به کرونا
طبق این گزارش، در حالیکه ویروس ناشناخته کرونا به سرعت در شهر نیویورک در حال پیشروی و شیوع است، تاکنون تست کرونای بیش از 500 تن از اعضای اداره پلیس نیویورک (NYPD) مثبت شده است.
اداره پلیس نیویورک روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تست کرونای 552 تن از اعضای این اداره مثبت شده است که 442 نفر از آنها از نیروی پلیس هستند و 70 تن دیگر از کادر اداری می‌باشند.
از طرف دیگر، چهار هزار و 111 تن از نیروهای پلیس اداره پلیس نیویورک به مرخصی اجباری رفته‌اند که این تعداد معادل 11.4 درصد از نیروی کار یونیورم‌پوش اداره پلیس نیویورک محسوب می‌شوند.
شهر نیویورک بعنوان مرکز شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به حساب می آید و تاکنون ابتلای بیش از 25 هزار و 500 نفر از ساکنان این شهر به کرونا تأیید شده است و 366 نفر از قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا از این شهر هستند.

ابتلای 86 تن از کارکنان سازمان ملل به کرونا
سازمان ملل نیز اعلام کرد که 86 تن از کارکنان این سازمان در سراسر جهان به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند و در همین راستا کنفرانس بازبینی راههای جلوگیری از گسترش سلاح‌های اتمی سازمان ملل به واسطه شیوع کرونا به تعویق افتاد.

فوت نوجوان آمریکایی مبتلا به کرونا به‌دلیل نداشتن بیمه و عدم پذیرش در بیمارستان
یک نوجوان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا به‌دلیل نداشتن بیمه و عدم پذیرش او در مرکز اورژانس، حین انتقال به یک مرکز درمانی دیگر دچار ایست قلبی شد و جانش را از دست داد.
یک نوجوان 17 ساله آمریکایی مبتلا به بیماری «کووید-19»، به‌دلیل نداشتن بیمه درمانی از پذیرش توسط بیمارستان محروم شده و بعد از چند روز جان خود را از دست داد.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «رکس پاریس» شهردار «لنکستر» واقع در ایالت کالیفرنیا با تأیید فوت این نوجوان آمریکایی گفت: «او سالم بود، اما جمعه این هفته فوت کرد».
وی افزود این نوجوان آمریکایی که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشت، «فاقد بیمه بود و به همین دلیل هنگامی که به مرکز اورژانس فرستاده شد او را تحت مداوا قرار ندادند. آن‌ها به این بچه گفتند باید به یک بیمارستان عمومی محلی برود. او در راه انتقال به بیمارستانی دیگر دچار ایست قلبی شد و زمانی که [به بیمارستان رسید] دیگر دیر شده بود».

ترامپ، اوباما را مقصر بحران کرونا دانست
شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ایالات متحده را در صدر کشورهای مبتلا قرار داده و این روند، سبب سیل انتقادها به عملکرد دونالد ترامپ و دولتش در مواجه با این همه‌گیری شده است. او مقصر وضعیت به بار آمده در آمریکا را متوجه باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین و دولت‌های قبلی دانست.
شبکه تلویزیونی سی ان ان روز شنبه گزارش داد: ترامپ روز گذشته (جمعه) در نشست خبری در کاخ سفید مدعی شد، دولتش در مواجه با این اپیدمی، یک نظام درهم شکسته بهداشتی درمانی را در اختیار گرفته بود.
او گفت: زمانی که با این شرایط مواجه شدیم من یک «جعبه خالی» داشتم که در آن هیچ آزمایشی (برای کرونا) وجود نداشت، با یک نظام ذخایر درمانی درهم شکسته و در کل با یک نظام بهداشتی از هم پاشیده روبرو بودم که مقصر آن فقط باراک اوباما نیست بلکه دولت های پیش از او هم بودند.

همه گیری در فهرست تهدیدهای آمریکا بود
«لیزا موناکو» (Lisa Monaco) دستیار پیشین امنیت داخلی و مقابله با تروریسم باراک اوباما در واکنش به این اظهارت به سی ان ان گفت: چنین چیزی درست نیست زیرا بروز چنین همه‌گیری در ماه های دسامبر و ژانویه(دی و بهمن) به دونالد ترامپ تذکر داده شده بود.
موناکو افزود: در زمان اوباما تهمیداتی برای مقابله با شیوع یک همه گیری در آمریکا اندیشیده شده بود و زمان بر سرکار آمدن دولت ترامپ این موارد به تیم او توضیح داده شد.
دستیار پیشین امنیت داخلی و مقابله با تروریسم دولت اوباما ادامه داد: شیوع ویروس در آمریکا جزو اسناد محرمانه نبوده و از سال ها پیش جامعه اطلاعاتی، شیوع یک همه گیری را در فهرست تهدیدهایی که آمریکا با آن مواجه است، لحاظ کرده بودند.

ترامپ از لحاظ ذهنی حاضر به قبول شکست نیست
«جان هاروود» (John Harwood) خبرنگار با سابقه کاخ سفید در ارتباط با انتقادهای وارد شده بر عملکرد دونالد ترامپ در مواجه با شیوع ویروس کرونا در آمریکا به سی ان ان گفت: اینکه ترامپ مقصر وضعیت کنونی در آمریکا را متوجه باراک اوباما می کند این است که او از لحاظ ذهنی حاضر به قبول بار مسئولیت چنین امری نبوده و هرگز مایل نیست از موضعش عقب نشیند و یا شکست را بپذیرد؛ او از لحاظ روانی دوست دارد در مسند کارها باشد که همه چیز خوب پیش رفته است.

200 میلیون آمریکایی درقرنطینه؛ ترامپ خواهان بازگشایی آمریکا
«مارتین سویج» (Martin Savidge) خبرنگار سی ان ان که در قرنطینه خانگی به سر می برد در گزارشی عنوان کرد: اکنون نزدیک به 200 میلیون آمریکایی به علت شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می برند، البته هریک به نوعی اما اکنون دونالد ترامپ با توجه به آنکه شیوع این بیماری در مقایسه با هفته پیش از آن وخیم تر می شود قصد بازگشایی (کسب و کار) در آمریکا را دارد.
وی افزود: هریک از ما در قایقی هستیم که در دریایی توفانی قرار گرفته ایم.

وضعیت وخیم در انتظار شیکاگو، دیترویت و نیواورلئان
سی ان ان به نقل از «جروم آدامز» (Jerome Adams) یکی از بیست «جراح کل آمریکا» گزارش داد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در سه ایالت شیکاگو، دیتریویت و نیواورلئان هفته آینده وخیم از این هفته خواهد شد.
دونالد ترامپ که در ابتدای شیوع این ویروس در آمریکا خطر آن را برای شهروندان آمریکایی ناچیز خوانده بود، با شدت یافتن مبتلایان به ویروس کرونا که همه بخشهای اقتصادی، سیاسی، بهداشتی این کشور را در برگرفت، با شرایط پیچیده و بغرنجی مواجه شده است.

پنتاگون: عملیات نظامی آمریکا با وجود شیوع کرونا ادامه می‌یابد
«جان هیتون» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد که عملیات نظامی آمریکا در خارج از کشور با وجود شیوع ویروس کرونا که سربازان را به اتخاذ اقدامات احتیاطی بی‌سابقه ای برای محافظت از خودشان در مقابل این ویروس مجبور کرده است، ادامه می‌یابد.
به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، هیتون در گفت وگو با گروهی از خبرنگاران با بیان اینکه کرونا «هیچ تاثیری در عملیات نظامی آمریکا ندارد»، گفت: ماموریتی که ما در زمان حاضر در سراسر جهان انجام می دهیم همچنان طبق همان قوانین و همان مدلی انجام می شود که یک یا دو ماه پیش صورت می گرفت.
وی با تاکید بر اینکه تعداد سربازان آمریکایی مبتلا به کرونا در خارج از کشور «بسیار محدود است»، افزود: ما خود را با محدودیت ها و ممنوعیت های مختلف وفق می دهیم اما ویروس کرونا هیچ تاثیری در ماموریت های ما ندارد.
پنتاگون روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که به مدت دو ماه تمام تحرکات نظامیان آمریکا در سراسر جهان از جمله عملیات اعزام سربازان به مناطق جنگی یا بازگرداندن آنها به کشور را به عنوان بخشی از تلاش ها برای مهار ویروس کرونا تعلیق کرده است.
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «مارک اسبر» وزیر دفاع آمریکا دستورالعمل توقف نقل و انتقالات همه کارکنان غیرنظامی و نظامی پنتاگون در خارج از کشور و خانواده های آنان را برای مدت 60 روز اعلام کرد.
وزارت دفاع آمریکا صبح دیروز (جمعه) نیز اعلام کرد که 652 مورد ابتلای به ویروس کووید 19 در میان نیروهای نظامی و غیرنظامی، اعضای خانواده و پیمانکاران ارتش آمریکا ثبت شده و یک پیمانکار هم بر اثر ویروس درگذشته است.

ترامپ بسته دو تریلیون دلاری برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا را امضا کرد
ترامپ معتقد است آمریکا هم اکنون با یک «دشمن نامریی» می‌جنگد.
به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسمی در کاخ سفید بسته 2.2 تریلیون دلاری محرک‌های اقتصادی برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا را امضا کرد.
وی گفت دولت او تلاش خواهد کرد تا مطمئن شود تمامی شهروندان از کمک‌های پزشکی و اقتصادی در جریان مقابله با این بیماری همه‌گیر جهانی برخوردار خواهند بود.
رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: هم اکنون با یک «دشمن نامریی» در جنگ هستیم.
دونالد ترامپ در کنفرانس خبری از امضای چند فرمان اجرایی دیگر برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا خبر داد.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این بسته مشوق اقتصادی بزرگترین بسته حمایتی در تاریخ آمریکا است.
این بسته حمایتی روز جمعه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و ساعاتی پس از آن، دونالد ترامپ این مصوبه مشوق‌های مالی را امضا کرد. این بسته حمایتی روز گذشته در مجلس سنا با اتفاق آرا تصویب شده بود.

بیشتر آمریکایی‌ها با پایان محدودیت‌های کرونایی پیش از عید پاک مخالفند
بر مبنای یک نظرسنجی مشترک رویترز و ایبسوس، بیشتر آمریکایی‌ها -- صرف‌نظر از پیوندهای حزبی -- معتقدند محدودیت‌های وضع‌شده به دلیل شیوع کرونا نباید تا عید پاک (15 روز دیگر) پایان یابد.
به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی جدید و مشترک رویترز و مؤسسه ایبسوس، بیشتر آمریکایی‌ها که به هر دو حزب مهم این کشور تعلق دارند با ایده ترامپ درخصوص رفع محدودیت‌ها و بازگشایی کسب و کارها تا عید پاک (12 آوریل / 15 روز دیگر) مخالفند. همچنین این نظرسنجی حکایت از آن دارد که از هر 4 آمریکایی، 1 نفر بر اثر شیوع کرونا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده و یا شغل خود را از دست داده است. این نظرسنجی روزهای 26 و 27 مارس (پنجشنبه و جمعه هفته گذشته) برگزار شد.
بر این اساس، 81 درصد از پرسش‌شوندگان گفتند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید همچنان در آمریکا علی‌رغم تبعات اقتصادی آن ادامه یابد. 89 درصد از این افراد دموکرات و 70 درصد جمهوری‌خواه بودند.
تنها 19 درصد از پرسش‌شوندگان معتقد بودند بهتر است شرایط برای تقویت اقتصاد به سرعت به حالت عادی بازگردد. 11 درصد از آن‌ها دموکرات و 30 درصد جمهوری‌خواه بودند.
همچنین بر اساس این نظرسنجی، 23 درصد از آمریکایی‌ها شغل‌های خود را به دلیل شیوع کرونا از دست داده اند و یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده اند. تنها 30 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اقتصاد کشورشان در مسیری صحیح حرکت می‌کند که این رقم از فوریه سال 2018 کمترین میزان اعتماد به اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود.
بیشتر تحلیلگران معتقدند نرخ بیکاری در آمریکا از 10 درصد فراتر خواهد رفت؛ رکوردی که آمریکا آن را بیش از یک دهه پیش در دوره رکود اقتصادی بزرگ خود تجربه کرد.
این نظرسنجی به شکل آنلاین انجام شد و 1112 نفر در آن مشارکت کردند.

کرونا آمریکا را هدف قرار داده است/ سهمیه بندی افراد برای زنده ماندن یا مردن!
در حالی که آمریکا به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است این کشور تجهیزات کافی برای مراقبت و درمان بیماران در اختیار ندارد.
روزنامه بوستون هرالد در گزارشی به عملکرد ضعیف دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت و نوشت کارشناسان بر این باورند آمریکا به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و این در حالی است که آمریکا تجهیزات کافی برای مراقبت و درمان بیماران در اختیار ندارد.
در این گزارش به قلم الکسی کوهان آمده است: یک پزشک در هاروارد اعلام کرد بیماری همه گیر کرونا آمریکا را هدف قرار می‌دهد و نبود تجهیزات، فضای بیمارستانی و عدم ارائه کمک "قابل توجه" از سوی دولت فدرال در زمینه آزمایش کرونا، سبب شده است آمریکا در شرایط بسیار دشواری قرار گیرد.
دکتر آشیش جها مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد در سخنانی گفت: "ما یک بازه زمانی دو ماهه را هدر دادیم. دو ماه زمانی طولانی در ارتباط با یک بیماری همه گیر محسوب می‌شود. گذشت زمان به نفع ما نیست. "
این پزشک افزود مقامات از شیوع این بیماری در ماه ژانویه اطلاع داشتند و می‌شد از این زمان برای ذخیره تجهیزات و اقلام پزشکی و همچنین آماده کردن کیت‌های آزمایش و افزایش تخت‌ها در بیمارستان‌ها در سراسر کشور استفاده کرد.
جها گفت: "فکر می‌کنم همچنان می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم، اما اکنون دستیابی به هدف دشوارتر از دو ماه پیش است.
روز پنجشنبه آمریکا در موارد ابتلا به ویروس کرونا از همه کشور‌های دیگر پیشی گرفت و بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، اکنون تعداد موارد ثبت شده ابتلا به کووید نوزده در آمریکا از مرز صد هزار تن گذشت.
چین و ایتالیا هر یک به ترتیب با 86 هزار و 80 هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.
جها روز پنجشنبه در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در دانشکده پزشکی هاروارد درباره نگرانی‌های مرتبط با شکاف در نظام بهداشت و درمان صحبت کرد.
وی گفت آمریکایی‌ها طی دست کم 12 تا 18 ماه با تأثیرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مواجه خواهند بود تا زمانی که واکسنی تولید شود و بزرگترین شکاف‌ها در زمینه تخت‌های بیمارستانی، مناطق حومه‌ای که دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی دارند و تهیه کیت‌های آزمایش و دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد بود.
او در خصوص تخت‌های بیمارستانی گفت: "استفاده صرف از فضای کنونی کافی نیست. بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید مجزا از دیگر بیماران بستری شوند".
با آن که این ویروس می‌تواند در مناطق پر جمعیت‌تر همانند شهر‌های بزرگ سریع‌تر منتقل شود، مناطق حومه‌ای هم در امان نیستند و ارائه تجهیزات حیاتی همانند دستگاه‌های تنفس مصنوعی در سطح پایینی در سراسر کشور توزیع می‌ شود.
جها خاطر نشان کرد: "قصد داریم فرایند مراقبت از افراد را سهمیه بندی کنیم، بنابراین برخی از افراد زنده می‌مانند و برخی دیگر می‌میرند. "
ظرفیت گرفتن آزمایش باید دو تا سه برابر زمان کنونی شود و برای مراقبت از افراد به نیروی کار بهداشتی بسیار بیشتری نیاز است.
جها گفت: "دولت فدرال به واقع اقدامی ضعیف در ارتباط با ایجاد مکان‌های گرفتن تست در پیش گرفت. بنابراین، خود ایالت‌ها باید وارد عمل شوند. می‌خواهم شاهد تلاش دولت فدرال در این زمینه باشم و تمایل دارم ببینم خود رئیس جمهور وارد عمل شود و بگوید ما باید این ویروس را متوقف کنیم. "

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا ابتلا به ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا اداره پلیس نیویورک آمریکایی مبتلا رئیس جمهور آمریکا نوجوان آمریکایی کرونا در آمریکا برای مقابله ایالات متحده باراک اوباما دونالد ترامپ آمریکایی ها شیوع کرونا محدودیت ها همه گیری سی ان ان بر اساس دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند