Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی پیش از ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه در خصوص اقدامات سپاه ثارالله در مقابله با ویروس کرونا و سیل جنوب استان کرمان بیان داشت: رسانه و خبرنگاران وظیفه اطلاع‌رسانی را به عهده دارند، اما آن چیزی که جزو رسالت‌های مهم خبرنگاران است جهت دهی صحیح، بی منت و صادقانه به مردم و انسجام عموم برای پیشبرد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در دنیا جنگ، جنگ سایبری است و دشمنان دیگر به دنبال تصرف زمین در ایران نیستند و به جای تصرف زمین هدف دشمن تصرف ذهن، شجاعت، قلوب، اراده، تمایلات ایران و همچنین تغییر محاسبات ایران است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در حال حاضر ابزار در امنیت روانی، رسانه است به همین دلیل مسئولیت رسانه بسیار سنگین است و به تعبیری خود یک جهاد در مقابل دشمن است.

معروفی تصریح کرد: شهیدان زیادی در راه دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌ایم از جمله شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در سه دوره زندگی خود در جنگ سخت، هشت سال دفاع مقدس و تأمین امنیت در جنوب شرق هم در شبکه سازی و بستر سازی برای گام پنجم تلاش کرد.

وی یادآور شد: فلسفه وجودی سپاه پاسداران یک مثلث است که پایه اصلی آن مکتبی بودن، پایه دوم انقلابی بودن و پایه سوم مردمی بودن آن است.

نظامی بودن یکی از وظایف سپاه است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرما ن بیان کرد: هر کجا و در هر عرصه‌ای که ملت احتیاج داشته باشد سپاه در خدمت مردم است زیرا سپاه جان پناه مردم است اینکه عده‌ای سعی می‌کنند سپاه را یک نهاد نظامی تلقی کنند اشتباه محض است زیرا نظامی بودن یکی از وظایف سپاه است.

معروفی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود و خط قرمز ما مردم هستند هدف‌گذاری ما نهضت مهدویت و بسترسازی برای ظهور است.

وی افزود: سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین از هم تفکیک ناپذیرند و فدای مردم و انقلاب می‌شوند، در سپاه اصول اصلی انقلاب امامین انقلاب برای ما مطرح است و سلطنت طلب و فتنه گر خط قرمز ما هستند.

معروفی گفت: سپاه پاسداران با حفظ مأموریت ذاتی خود، نهاد انقلابی انعطاف پذیری است یعنی در هر عرصه‌ای که اقتضا کند از جمله جنگ، بلایای طبیعی، بیماری‌های واگیردار و … وارد عمل می‌شود.

در زمینه حوادث غیرمترقبه آتش به اختیار هستیم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در زمان حوادث غیر مترقبه مثل سیل، زلزله و … ما آتش به اختیار هستیم و خودمان وارد عمل می‌شویم و تنها از بالا دستی‌هایمان کمک می‌گیریم زیرا جان مردم برای ما بسیار مهم است.

وی گفت: در جریان دو موضوع اخیر در استان کرمان هم در بحث کرونا و هم در بحث سیل، دو امتحان سخت پیش رو داریم لذا باید بحران را مدیریت و آن را تبدیل به فرصت کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان ۱۰۵ کارگاه دوخت ماسک با همکاری گروه‌های بسیجی و مدیریت سپاه و بسیج سازندگی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهداشت روزانه قریب به ۵۰ هزار ماسک تولید می‌کنند.

معروفی اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده دیگر توسط سپاه در بحث کرونا، فراخوان فرمانده هان برای آموزش در زمینه کرونا، آگاه سازی چهره به چهره مردم، انتشار برشور و … است.

حساسیت لازم در زمینه کرونا در مناطق جنوبی کرمان ایجاد نشده است

وی افزود: متأسفانه در مناطق جنوبی استان کرمان هنوز در خصوص کرونا حساسیت لازم ایجاد نشده و باید مردم را آگاه کرد ضمن اینکه مردم یک ماه با نیت توکل و توسل خود و شهر را قرنطینه کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخشی از سخنان خود به مسئله ضدعفونی شهرها اشاره کرد و بیان داشت: در بحث ضدعفونی شهرها با امکاناتی که در اختیار سپاه و ارتش است ما نمی‌توانیم کامل استان را ضد عفونی کنیم؛ بنابراین با هماهنگی فرمانده هان نواحی از خود مردم کمک گرفتیم و از کشاورزان و باغداران کمک خواستیم و آنها با دستگاه‌های سم پاشی خود، مواد ضدعفونی را که ما در اختیارشان قرار دادیم در بحث ضدعفونی شهرها کمک کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ گروه در حال سم پاشی سراسر استان هستند و ما توانستیم بحران را به وسیله خود مردم مدیریت کنیم زیرا بهترین ابزار خود مردم هستند.

معروفی گفت: در حوزه طرح ملی مقابله با کرونا در سراسر استان سیستم علوم پزشکی و بسیجیان، جهادی پای کار آمدند؛ در بحث گلوگاه‌های که باید بسته می‌شد ما وارد عمل شدیم زیرا ورودی و خروجی‌های شهرها مهمترین راه پیشگیری از انتشار این ویروس است، ضمن اینکه ما نمی‌خواهیم بی رحمی کنیم اما کنترل و مراقبت عین رحم به جان مردم است و به نیروها گفتیم با کسی رودربایستی نداشته باشند چون سلامت و جان مردم در میان است.

معروفی یادآور شد: در بحث الکل در استان با مشکل مواجه شدیم اما با تلاش و رایزنی ۱۸ هزار لیتر الکل از خوزستان به استان کرمان آوردیم همچنین ما در استان ۴۰۰ جانباز پاسدار شیمیایی داریم که بسته مواد ضدعفونی و ماسک در اختیارشان گذاشته شد.

تمامی سوله‌های ورزشی استان کرمان مجهز به تخت شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: قرارگاه زیستی در سپاه استان فعال است همچنین ما عضویت فعال در قرارگاه زیستی استانداری نیز داریم ضمن اینکه همه سوله‌های ورزشی را مجهز به تخت کردیم تا در صورت نیاز تبدیل به نقاهتگاه شوند لذا چهار اردوگاه با امکانات و بیش از دو هزار تخت داریم که می‌توانیم در اختیار استان قرار دهیم.

وی افزود: در مناطق سیل زده ما بسته‌های بهداشتی و ۴ هزار بسته‌های معیشتی در اختیار مردم قرار دادیم.

معروفی از مردم خواست تا روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین از خانه خارج نشوید زیرا آمار مبتلایان به کرونا بالا می‌رود و بیان داشت: از همشهریان درخواست می‌کنیم در این روزها برای سلامتی خود از خانه بیرون نیایند ضمن اینکه مردم توجه داشته باشند که خانواده شهید سلیمانی به منظور زیارت قبر این شهید بزرگوار به خاطر سلامتی مردم به کرمان نیامدند.

کد خبر 4887644

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه ثارالله کرمان سیل ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی ضدعفونی بارش باران سال جهش تولید سیلاب طرح غربالگری حوادث چهارشنبه سوری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مجتبی فدا عصر جمعه در مراسم سومین سالگرد شهید محمدعلی حق بین در مسجد جامع لنگرود با اشاره به اینکه گیلان مزین به نام بزرگانی چون میرزا کوچک جنگلی و آیت الله بهجت (ره) است، اظهار کرد: تاریخ مبارزاتی مردم گیلان به ویژه در دوران میرزا کوچک جنگلی در مقابله با استعمار بیگانگان و استبداد داخلی در حافظه‌ها ماندگار است.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن با کارشکنی و توطئه‌هایی چون تحریم و جنگ درصدد آسیب زدن به جمهوری اسلامی ایران است، اما ایران با رهبری آیت الله خامنه ای و بصیرت مردم همچنان محکم ایستاده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان با بیان اینکه آمریکا و نظام سلطه منافع ملت‌ها از جمله ایران را غارت می‌کردند، افزود: امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس نخستین گام مهم و اثرگذار را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برجای گذاشته و مسئله فلسطین در صدر مسائل جهان اسلام قرار گرفت.

فدا با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته دشمن با توطئه‌ها مختلف به دنبال آسیب زدن به جمهوری اسلامی بوده است، افزود: دشمنان با ناامید کردن مردم و جدایی آنان از مسؤولان و نظام درصدد توطئه علیه ایران اسلامی بودند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با بیان اینکه مردم فلسطین تمام نقشه‌های اسرائیل را نقش بر آب کرده و دنیا را در بهت و حیرت قرار دادند، افزود: اسرائیل با اینکه مدرسه، مسجد، بیمارستان را مورد هجوم قرار داده اما در نهایت پیروزی از آن ملت مقاوم فلسطین است.

وی با اشاره به بیداری جهان در دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جهان منفور بود و منفورترین شد چرا که جبهه مقاومت با حمایت معنوی نظام جمهوری اسلامی دنیا را متحیر کرده است.

فدا با بیان اینکه امروز هیچ پروازی به تلاویو صورت نمی‌گیرد و اقتصاد گردشگری با حضور دو میلیون گردشگر به برکت عملیات طوفان اقصی، از بین رفته است، افزود: تمامی محاسبات دشمن بهم ریخته شد و زمزمه پیروزی فلسطین در جهان پیچیده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه رژیم صهیونسیتی در باتلاق بزرگی فرو رفته و حمله به کنسولگری ایران در سوریه برای برهم زدن موازنه قدرت در منطقه بوده و اشتباه بزرگی کرد، تصریح کرد: ایران برای پاسخ به حمله رژیم صهیونسیتی، ۱۲ روز بعد اقدام کرد تا در زمین نتانیاهو بازی نکند و قبل از اعلام اجرای عملیات وعده صادق به آنان اعلام شده بود که انتقام گرفته می‌شود که موشک‌های ایرانی بعد از گذشتن از پنج لایه سامانه پدافندی به مناطق مدنظر در رژیم صهیونیستی بر زمین خورد.

وی افزود: عملیات وعده صادق نشان دادن تجهیزات و قدرت ایران از رژیم صهیونسیتی که مدعی گنبد آهنین بود قوی‌تر است و پایگاه هوایی و مرکز جاسوسی رژیم صهیونسیتی دو نقطه مدنظر ایران بود که موشک‌های ایران با قدرت بر نقاط مدنظر در سرزمین‌های اشغالی بر زمین خورد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان با بیان اینکه بعد از عملیات وعده صادق، وضعیت جدیدی در منطقه و حتی جهان رقم خورده است، اضافه کرد: بین کشورهای منطقه اتحادی بیشتر از گذشته رقم خورده و حتی بر اساس موازنه جدید قدرت در منطقه، اجازه تردد کشتی‌های رژیم صهیونسیتی در منطقه داده نمی‌شود.

فرمانده گیلانی جبهه مقاومت

به گزارش مهر، سردار سرافراز محمدعلی حق بین متولد ۱۳۴۳ از فرماندهان به نام گیلان، فاتح نبل و الزهرا پس از تحمل دوره‌ای بیماری در بیمارستان پارس به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار محمدعلی حق بین در دوران خدمت خود در پست‌های متفاوتی خدمات فراوانی برجای گذاشت، از جمله مسئولیت‌های وی فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه بوده و همچنین یکی از فرماندهان تأثیرگذار در آزادسازی منطقه نبل و الزهرا سوریه و از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس بود. وی از همرزمان سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان مطرح مقاومت در سوریه و عراق بود.

انتهای پیام /

کد خبر 6082823

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  • راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • پیگیری استاندار کرمان برای بازگشایی ۲ پل در جنوب کرمان