Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشستی ویژه با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و تعدادی از مقامات قضایی و انتظامی مسائل مربوط به زندان‌ها را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس قوه قضائیه در این نشست، با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار به حافظان امنیت و پاسداران انقلاب اسلامی بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی با قوه قضائیه در اجرای عدالت و صیانت از حقوق ملت تأکید کرد.

اعطای مرخصی به حدود ١٠٠ هزار زندانی
در این جلسه، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها گزارشی از وضعیت زندان‌ها و اعطای مرخصی نوروزی به حدود ۱۰۰ هزار زندانی و پایش روزانه سلامت زندانیان به عنوان راهکارهای موثر برای کنترل و تضمین سلامت زندان‌ها ارائه کرد.  

تامین اعتبار مناسب برای کنترل و درمان مبتلایان کرونا در دولت 
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز با ارائه گزارشی از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تامین اعتبار مناسب برای کنترل بیماری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در دولت خبر داد که بر این اساس مقرر شد دادستانی کل کشور و سازمان زندان‌ها پیگیری‌های لازم را برای تخصیص بخشی از این اعتبار جهت کنترل و تضمین سلامت زندانیان انجام دهند.

تعدادی از زندانیان فراری سقز دستگیر شدند
در ادامه این نشست حادثه زندان سقز مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد تاکنون تعدادی از زندانیان متواری دستگیر شده و تدابیر امنیتی و قضائی لازم برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان فراری اتخاذ و با اشراف اطلاعاتی به دست آمده، در اسرع وقت نسبت به دستگیری آنها اقدام خواهد شد.

تشکیل کمیته اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‌ها 
متعاقب این گزارش با تاکید بر لزوم تعامل حداکثری نیروی انتظامی و شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها با سازمان زندان ها، تشکیل کمیته اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‌ها و تدوین برنامه عملیاتی ویژه جهت «حفظ امنیت زندان ها در شرایط خاص» در دستور کار قرار گرفت.  
سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تقویت یگان حفاظت زندان‌ها و برگزاری رزمایش‌های مشترک، ارتباط مستمر بین حوزه زندانبانی و یگان های انتظامی را مورد تاکید قرار داد و از آمادگی نیروی انتظامی در جهت همکاری هر چه بیشتر خبر داد.

تشدید مراقبت های امنیتی از زندان ها و دستگیری متهمان متواری
در پایان این نشست رئیس قوه قضائیه به دادستان‌ کل کشور مأموریت داد تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته های قضائی، اطلاعاتی و انتظامی در مرکز و همه استان‌ها نسبت به تشدید مراقبت های امنیتی از زندان ها و دستگیری متهمان متواری اقدام کرده و سریعا موضوع زندان سقز را بررسی کند، همچنین ضمن شناسایی مقصران و برخورد قضائی قاطع با قاصران و مقصران این ماجرا، نتیجه را گزارش کند.
رئیسی تاکید کرد: همچنان مسأله بهداشت و سلامت زندانیان نیز با اولویت دنبال شود و اجرای بخشنامه اخیر اعطای مرخصی و عفو تداوم یابد تا به واسطه اقدامات معدودی از مجرمان قانون‌شکن و سهل‌انگاری یا ضعف در تدابیر مراقبتی، سایر زندانیان که با رعایت مقررات در حال تحمل مجازات هستند، از تسهیلات و رأفت اسلامی محروم نشوند.

برچسب‌ها سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه سازمان زندان ها نیروی انتظامی سلامت زندان قوه قضائیه زندان ها کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ شهید تقدیم کرده

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سفر به بوشهر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روز‌های پرکاری برای نیروی انتظامی در حال گذراندن است.
سردار احمدرضا رادان یادآور شد که دشمن بسیار تلاش کرد که در سالگرد ناآرامی‌های ۱۴۰۱ امنیت را برهم بزند، اما با همراهی همگان و تلاش همکاران ما الحمدلله اتفاقی رخ نداد.
او با بیان این‌که شب گذشته هنگام افطار یکی از همکاران ما به شهادت رسید، افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۹۰ تن از همکاران نیروی انتظامی در راه امنیت ایران اسلامی به شهادت رسیدند.
او با اشاره به این‌که استان بوشهر از استان‌های دارای اولویت است، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان کشور و استان، به موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی در شهر‌های استان توجه ویژه شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این دیدار گفت: حوزه امنیت مقوله‌ای فوق‌العاده راهبردی و زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت بشر در عرصه‌های گوناگون است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان این‌که نیروی انتظامی از آغاز تا کنون حافظ امنیت بوده، افزود: گواه این امنیت پایدار، خیل شهدای نیروی انتظامی است.
او اضافه کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در ستاد و حوزه نرم‌افزار و هم در عملیات و سخت‌افزار با به‌کارگیری دانش و مدیریت امنیت در جغرافیای وسیع ایران و در شرایطی که دشمنان و بدخواهان به‌دنبال تخریب و تضعیف امنیت ما هستند، تأمین‌کننده امنیت و آرامش مردم است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که نیروی انتظامی در استان بوشهر ممتاز، پرکار و سرآمد است، افزود: فضای همدلی میان نیرو‌های مسلح استان برقرار و استان بوشهر الگوی موفقیت در امنیت است.

دیگر خبرها

  • تامین کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم هستیم
  • سردار رادان: تامین کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم هستیم / سارقان تحت رصد کامل پلیس هستند
  • سردار رادان: تامین کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم هستیم
  • سردار رادان: فشار معیشت و مسکن از روی کارکنان انتظامی برداشته می‌شود
  • سردار رادان: تا ۲ سال آینده فشار معیشتی از روی کارکنان انتظامی برداشته می‌شود
  • نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ شهید تقدیم کرده
  • ۱۲.۵ هزار مرد ایرانی بابت بدهی در زندان بسرمی‌برند
  • ۱۲ هزار مرد و ۵۵۷ زن به دلیل بدهی در زندان هستند
  • ۱۲ هزار مرد و ۵۵۷ زن در زندان به خاطر بدهی
  • حضور بیش از هزار محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور