Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:04:10 GMT

ورود به مناطق حفاظت شده بوشهر ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۶۷۰

ورود به مناطق حفاظت شده بوشهر ممنوع شد

فرهاد قلی نژاد روز شنبه در این ارتباط افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و زادآوری حیات وحش به منظور پیشگیری از جا به جایی وحوش در فصل زایمان و جلوگیری از ایجاد اضطراب در زمان زادآوری حیات وحش، ورود به مناطق حفاظت شده ممنوع است.
وی بیان کرد: در این ارتباط کنترل‌های مستمر و شبانه روزی با مشارکت ماموران این استان اجرا شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قلی‌نژاد ادامه داد: فصل بهار هنگام زایش وحوش در طبیعت است و زایش حیواناتی، چون قوچ و میش، کل و بز و دیگر وحوش در منطقه حفاظت شده و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.
وی از دوستداران محیط زیست و طبیعت خواست تا علاوه بر همکاری با محیط‌بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش بپرهیزند و در صورت مشاهده نوزاد جانوران وحشی، از نزدیک شدن و جابه جایی حیوانات خودداری کنند.
قلی نژاد تاکید کرد: همچنین شهروندان در صورت مشاهده رویدادهای غیرطبیعی موضوع را به اداره‌های حفاظت محیط زیست در استان بوشهر اطلاع رسانی کنند.
در استان بوشهر هم‌اکنون هفت منطقه شامل پارک ملی دریایی نای‌بند، پارک ملی دیر – نخیلو، مناطق حفاظت شده مند، حله، پناهگاه حیات وحش خارگ، اثر طبیعی ملی کوه نمک و خارگو و ۲ منطقه شکار ممنوع کوه مند و تنگ باهوش - شاهزاده ابراهیم تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست وجود دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حفاظت محیط زیست دوستداران محیط زیست زایمان شبانه روزی نوزاد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حفاظت شده حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:فردی که در روز‌های اخیر تصاویر حیوانات کمیاب و نادر از جمله شیر و ببر را در فضای مجازی با هدف فروش انواع گونه‌های جانوری که بر اساس قانون شکار و صید، جرم محسوب می‌شود، به نمایش می‌گذاشت با شکایت رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، به دستگاه قضایی معرفی شد.

نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست