Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید جعفر کریمی دیوکلایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز شنبه در قم درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله کریمی مسئول شورای استفتائات رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

 برخی از فعالیت‌های آن مرحوم عبارت است از: نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی اقتصاد، مسئولیت‌ بررسی‌ پرونده‌های‌ زندانیان‌ محاکم‌ عمومی‌ با حکم‌ امام‌(ره‌) در سال‌ ۱۳۶۲، ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات شرع با حکم امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۱ ، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اول و سوم از مازندران، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئول شورای استفتائات دفتر مقام معظم رهبری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ارتحال آیت الله کریمی، ارتباطی به بیماری کرونا ندارد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031X9

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آیت الله کریمی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

حجت الاسلام  قاسم علیپور امروز ( پنج شنبه ۳۰ فروردین)  در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان که در حوزه علمیه صاحب الزمان لنگرود برگزارشد گفت:  جامعه امروز بیش از هر دورانی  نیاز به روحانی دارد. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تشکیل شورای فرهنگی تلاش بر این است  تا نیرو‌های مستعد از مدارس شناسایی و جذب شوند.


وی حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: تجربه نشان داده استقرار طلاب در مدارس، بین دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای معنویات و اخلاقیات آنها موجب تسریع در پیشرفت علمی آنها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای موفق مصوبات شورای عالی در مدارس علمیه تصریح کرد: برنامه‌های دقیق و مدون در شورای عالی مصوب و ابلاغ شده که اجرا و پیاده‌سازی مناسب آن در حوزه‌ها ضروری است و مدیران نباید در اجرای برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از حضور بیش از هزار طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان را فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: از این توانمندی و ظرفیت عظیم باید در مدارس آموزش و پرورش استفاده کرد تا ضمن پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، نیرو‌های کیفی جذب شده، و بتوانیم پاسخ‌گوی نیاز روزافزون جامعه به روحانیت باشیم. 

مدیر کل صداوسیمای گیلان هم در این مراسم با اشاره به بهره گیری از طلاب و روحانیان در رسانه ملی گفت: برای نقد فیلم و سریال بصورت گفتگو محور و همچنین در نویسندگی از روحانیان متخصص در این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.

تقی ربانی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌هایی با موضوع مهدویت و مبحث انتظار را با طرح و ایده‌ای نو با همکاری حوزه‌های علمیه گیلان تولید کند.


وی همچنین از مسئولان حوزه علمیه گیلان خواست در صورت همکاری با صدا وسیما این مرکز می‌تواند فعالیت‌های حوزه علمیه را در قالب مستند‌هایی ساخته و از رسانه ملی پخش کند.

در پایان مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه گیلان هم نظرات خود را در خصوص ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند