Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@22:39:15 GMT

پیش‌بینی ورود موج دوم سیلاب افغانستان به منطقه

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۷۱۸

پیش‌بینی ورود موج دوم سیلاب افغانستان به منطقه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل از پیش‌بینی ورود موج دوم و سیلاب قوی‌تر طی روزهای آتی به منطقه سیستان خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی سراوانی‌ اول اظهار داشت: خوشبختانه طی روزهای گذشته سیلاب نسبتاً خوبی از کشور افغانستان وارد منطقه سیستان شده که هم اکنون نیز ادامه داشته و در حال ورود به کانال‌های از پیش تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سیاستگذاری‌های غلط چه بر سر محیط زیست آورده است؟

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل افزود: سیلابی که در حال ورود است به هامون هیرمند در اطراف کوه خواجه و ابتدای هامون صابوری شامل چنگ دراز، چنگ روغنی و منطقه لورگ باغ هدایت می‌شود که در شرایط عادی و قابل کنترل است و به گونه‌ای نیست که کنترل و مدیریت آن دشوار باشد.

ببینید: عکس/ مرگ ماهیان هامون

وی تاکید کرد: قطعاً این آب تاثیر به سزایی در رونق کشاورزی و کاهش ریزگرد و گرد وغبارهای نفس گیر منطقه دارد که با توجه به لایروبی‌های انجام شده، محل‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ایم در حال آبگیری است.

بیشتر بخوانید
گزارش ویدئویی تسنیم| عواقب سیل در بلوچستان / روستاهای شهرستان دشتیاری همچنان درگیر سیلاب‌

بلوچستان دوباره سیلابی شد؛ 5 شهرستان جنوبی درگیر سیلاب + فیلم

استاندار سیستان و بلوچستان: سیلاب در روزهای آینده ادامه دارد؛ سیلاب جنوب بلوچستان مخرب بود

به گفته سراوانی اول؛ با توجه به سابقه سال‌های گذشته و تجربیات موجود، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی موج دوم سیلاب که با شدت بیشتر و قوت بالاتری است وارد منطقه سیستان شود که در این زمینه نیز آمادگی لازم وجود دارد و تدابیر لازم اندیشیده شده که این سیلاب‌ها خسارتی به منازل و زمین‌های کشاورزی مردم وارد نکند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های رسیده از سوی منابع محلی، فراه رود در کشور افغانستان هم آورده آبی خوبی دارد که به هامون صابوری سرازیر خواهد شد و به زودی به منطقه می‌رسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل تاکید کرد: این سیلاب‌ها ناشی از بارندگی‌های شدید و آب‌های غیرقابل کنترل در کشور افغانستان است و هیچ ارتباطی به حقابه تالاب بین‌المللی هامون ندارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید مشرق افغانستان بلوچستان سیستان سیل سیلاب سیل زدگان مناطق سیل زده دریاچه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پیکر ۲ کودک سراوانی با تلاش نیروهای هلال احمر در رودخانه ماشکید سراوان پیدا شد.

سیدمحمد مهدی سجادی افزود: عصر سوم اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیروهای امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه