Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@23:47:30 GMT

تصویب بسته نجات آمریکا در مجلس

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۸۳۳

تصویب بسته نجات آمریکا در مجلس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، دونالد ترامپ بسته حمایتی ۲ تریلیون دلاری ویروس کرونا را امضا کرد.

واشنگتن تلاش می‌کند تا با این بسته از تخریب اقتصادی پاندمی ویروس کرونا در آمریکا جلوگیری کند.

پیش از این جمعه شب به وقت تهران، مجلس نمایندگان آمریکا این بسته را که بزرگترین بسته نجات مالی در تاریخ آمریکا است، به تصویب رسانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه، کمک نقدی به صورت یک بار پرداخت یارانه به شهروندان، تقویت بیمه بیکاری، تأمین مالی بیش از پیش مراقبت‌های پزشکی و وام دادن به شرکت‌ها برای جلوگیری از اخراج نیرو، لحاظ شده است. این بسته پیش از این درروز چهارشنبه از مجلس سنای آمریکا هم رأی گرفته بود.

نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا این بسته را «جبران تخریب پاندمی» توصیف کرد و پیش‌بینی کرد کنگره آمریکا لایحه‌های بیشتری برای کمک به بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا پیشنهاد بدهد.

ترامپ در پس از امضای این بسته در دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید گفت: من بزرگترین برنامه نجات اقتصادی در تاریخ آمریکا را امضا کردم. این بسته کمک‌های ضروری و مورد نیاز فوری خانواده‌ها، کارگران و تاجران این کشور را فراهم می‌آورد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیکاری لایحه واشنگتن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش قدس آنلاین، دولت جو بایدن قصد دارد پس از تصویب بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به کی‌یف، انتقال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین را از سر بگیرد.

به نوشته این خبرگزاری، بسته حمایتی تصویب شده آمریکا در بحبوحه کمبود شدید مهمات در اوکراین بسیار دیرتر از انتظارات به کی‌یف می رسد. ضمن آنکه تحلیلگران هشدار داده اند که هیچ تضمینی براس ارسال کمک های بیشتر وجود ندارد.

هرچند برخی مقامات و کارشناسان می گویند، ارسال گلوله های توپخانه، موشک های هدایت شونده و پدافند هوایی، چشم انداز نظامی اوکراین را تغییر خواهد داد.

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا اخیرا گفت: «با تقویت اوکراین چه از نقطه نظر عملی و چه از نظر روحی، آنها کاملا می توانند تا پایان سال ۲۰۲۴ به خوبی اقدام کنند و نظرات مغرورانه [ولادیمیر] پوتین را که زمان به نفع اوست، خنثی کنند».

یک مقام آگاه آمریکایی نیز در همین زمینه گفت: مهمات، سامانه های دفاع هوایی و رهگیرها و سلاح‌های دوربرد می‌توانند در عرض چند روز، تغییر را ایجاد کنند.

وی سپس افزود: هیچ گونه تاخیر یا تنگنایی از سمت آمریکا وجود نخواهد داشت.

اظهارات این دو مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که با گذشت بیش از دو سال از جنگ در اوکراین، این کشور بخش هایی از قلمروی خود را در مناطق شرقی از دست داده و روسیه بمباران را حتی در شهرهای پشت خط مقدم هم افزایش داده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه پس از ماه ها تاخیر، یک بسته قانونی ۹۵ میلیارد دلاری را برای کمک های امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد که ۶۰ میلیارد دلار آن به اوکراین تخصیص یافته است. گفته می شود سنای آمریکا نیز این بسته را در هفته جاری تصویب خواهد کرد و مسیر جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای امضای این قانون باز می گردد.

کاترینا استپاننکو تحلیلگر مسائل روسیه در مؤسسه مطالعات جنگ گفت: همزمان با کمبود شدید مهمات در اوکراین که منجر به از دست دادن ابتکار عمل آن در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) شد، کمک‌ها خیلی با تاخیر ارسال می شوند.

وی افزود: اوکراین از ماه اکتبر، ۵۸۳ کیلومتر مربع از خاک خود را از دست داده است که دلیل عمده این امر کمبود مهمات توپخانه بوده است. وی سپس خاطرنشان کرد: روسیه زمان لازم را برای آماده سازی حمله در اواخر بهار یا اوایل تابستان دارد.

بلاتلکیفی سیاسی

رویترز در ادامه خاطرنشان کرد که اگرچه بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین پس از ماه ها انتظار تصویب شده و کاخ سفید در حال آماده سازی ارسال تسلیحات به کی‌یف است، اما سال ۲۰۲۴ به ویژه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با ابهاماتی همراه است. درواقع چنانچه دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات پیروز شود، همانگونه که بارها اعلام کرده است، نسبت به تداوم کمک های زیاد به اوکراین ابراز تردید نموده است.

رابرت مورت استاد دانشگاه سیراکیوز مستقر در نیویورک نیز در همین زمینه گفت: «اوکراین باید از سال جاری برای بازسازی نیروی خود به منظور آماده سازی برای جنگی طولانی استفاده کند». وی افزود: «هدف اروپا هم باید پر کردن شکافی حمایت های ایالات متحده باشد».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴