Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان ۳ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.

بیشتر بخوانید: آیا گوشت قرمز به ویروس کرونا آلوده می‌شود؟ / مشخصات فرآورده‌های دامی سالم را بشناسید 

حجت ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی جوجه‌ریزی برای شب عید نسبت به سال‌های قبل کمی بالاتر بود که همین امر بر افت قیمت مرغ و زیان مرغداران در بازار دامن زده است.

این مقام مسئول میزان جوجه‌ریزی در ماه‌های دی و بهمن را ۱۴۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: بنابر آمار میزان جوجه‌ریزی نسبت به سال‌های قبل حداقل ۱۵ میلیون قطعه بالاتر است که این امر در کنار فراگیر شدن کرونا، تعطیلی مهمانی‌ها و رستوران‌ها و لغو سفر‌ها بر زیان انباشت مرغداران دامن زده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پشتیبانی امور دام خرید مرغ از مرغداران را آغاز کرده است، بیان کرد: از امروز پشتیبانی امور دام اعلام کرده که حاضر است مرغ‌های تا وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم از مرغداران خریداری کند، اما نرخ خرید برای مرغ‌های با وزن یک کیلو و ۸۰۰ گرم به بالا به ازای هر صد گرم ۱۰۰ تومان کاهش می‌یابد که این امر ظلمی مضاعف به مرغدار است چرا که مرغدار تمایل به ماندن مرغ تولیدی در سالن‌ها ندارد.

ضرورت توزیع ذرت و کنجاله سویا از طریق تشکل‌ها

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: پشتیبانی امور دام طی سه روز گذشته خرید مرغ از مرغداران را آغاز کرده است، در حالی که نحوه خرید موجب شده تغییری در شرایط بازار ایجاد نشود.

به گفته او، اگر پشتیبانی امور دام به مدت ۲ هفته کاری خرید مرغ با وزن لاشه ۱.۸۰۰ تا ۲.۲۰۰ گرمی را بدون کاهش قیمت انجام دهد، این امکان وجود دارد که از بحران فعلی عبور کنیم.

حجت در پایان تصریح کرد: اگر پشتیبانی امور دام به صورت عاجل اقدام به توزیع ذرت و کنجاله سویا از طریق تشکل‌ها در کنار خرید مرغ از مرغداران کند، بدون تردید بحران فعلی مرتفع می‌شود، در غیر این صورت تولیدکنندگان توان جوجه‌ریزی برای ماه‌های آتی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ مرغ منجمد مرغ گوشتی پشتیبانی امور دام کیلو مرغ جوجه ریزی خرید مرغ ۹ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!

چین را باید بزرگ ترین خریدار نفت ایران دانست که البته بزرگ ترین وارد کننده نفت جهان نیز نام دارد و روزانه حجم بالایی از طلای سیاه جهان را خریداری می کند.

کارشناس انرژی گفت: مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز در این باره وجود دارد.

به گزارش مهر، محسن قمصری کارشناس انرژی با اشاره به اینکه ممکن است اوپک ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا بازار نفت آرام شود و قیمت کاهش یابد گفت: تلاش بر این است که اوپک ظرفیت فروش خود را افزایش دهد و در حد محدود مشکلی را به وجود نمی آورد و قابل انجام است.

به گفته این کارشناس انرژی نظر بر همین است که به صورت محدود عرضه را افزایش دهند و بازار را کنترل کنند و مشتریان نفت به دنبال این هستند که قیمت نفت افزایش پیدا نکند و هماهنگی‌هایی وجود دارد که افزایش قیمت اتفاق نیفتد.

این کارشناس انرژی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید نفتی که آمریکا در از آنها صحبت می‌کند هم اکنون نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تقریباً هیچ پالایشگاه خارجی نفت ایران را خریداری نمی‌کند و تنها چین مشتری نفت ایران است.

وی ادامه داد: چین هم با توجه به روابطی که با ایران دارد و مصالح ملی که دارند به نظر نمی‌رسد نفت ایران را کنار بگذارد؛ زیرا نفت خوب و مناسبی دریافت می‌کنند.

این کارشناس انرژی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خاطر نشان کرد: این خبرها بیشتر جنگ رسانه‌ای هستند تا بتوانند بازار را متشنج کنند و مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز وجود دارد.

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با ۳۵‌میلیارد دلار در سال‌رونق بخشیده است.

بر اساس گزارش شرکت داده ورتکسا، تهران در سه ماه اول سال‌جاری میلادی، به‌طور متوسط یک‌میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت در روز فروخته که تقریبا تمامی آن توسط چین خریداری‌شده‌است.این میزان، بالاترین سطح فروش نفت ایران از سال ۲۰۱۹ است.

موفقیت ایران در صادرات نفت‌خام، بیانگر یکی از دلایل اصلی است که ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا به‌دنبال افزایش فشار بر تهران پس از حمله تنبیهی موشکی و پهپادی این کشور به اسرائیل هستند. واشنگتن و اتحادیه اروپا با هدف منصرف‌کردن اسرائیل از تشدید درگیری با تهران یا انتقام‌جویی نظامی، در حال تدارک تحریم‌های جدید علیه جمهوری‌اسلامی هستند.

در هر حال، صادرات نفت ایران پس از ۶ سال ‌به دوران موسوم به برجام رسیده یا به آن بسیار نزدیک شده‌است. نکته مهم آنکه آمارهای صادرات رسمی نفت‌خام ایران با یک فاز ‌تاخیر اعلام می‌شود، بنابراین از هم‌اکنون انتظار داریم آمارهای رسمی جذابی مخابره شود اما باید یک نکته را نیز در این‌خصوص مدنظر قرار داد، نوسان قیمت جهانی نفت‌خام در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه از افت نرخ شدید در روزهای اخیر حکایت دارد تا جایی‌که برنت کف ۹۰ دلاری را از دست داد و تا لحظه تنظیم این گزارش، با نزدیک به یک‌درصد سقوط روزانه به نزدیکی ۸۶ دلار در هر بشکه رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!