Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:07:39 GMT

جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی به ۲۴ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۹۲۳

جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی به ۲۴ نفر رسید

مهدی زاده گفت: تاکنون ۲۶۶ نفر در خراسان جنوبی به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کردند.

 «کامبیز مهدی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در بیرجند با اشاره به شناسایی ۱۵ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان، گفت: تاکنون ۷۹۸ نمونه آزمایش انجام شده است که ۵۳۲ مورد منفی و ۲۶۶ مورد مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکنون از مجموع مبتلایان ۲۰۱ بیمار ترخیص شدند و دوره نقاهت را در منزل می‌گذرانند و ۴۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و  تحت درمان هستند.

 

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه آمار جانباختگان ویروس کرونا در استان به ۲۴ نفر افزایش یافته است، افزود: یک نفر فوتی جدید مربوط به شهرستان طبس است و تاکنون در شش شهرستان فوتی بر اثر ابتلای به ویروس کرونا داشته ایم.

 

وی ادامه داد: تا عصر امروز ۱۸۱ هزار و ۳۴۰ خانوار غربالگری کرونا شده‌اند که معادل ۷۳ درصد جمعیت خانوارهای استان خراسان جنوبی است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۳۷ مورد مشکوک توسط مراکز بهداشتی ویزیت شدند که ۹۹ نفر به بیمارستان ارجاع داده شده اند.

 

مهدی زاده با بیان اینکه از این تعداد ۶۸۳ نفر نیازمند مراقبت در منزل و یک هزار و ۳۴۸ نفر فاقد مشکل بودند، ادامه داد: همچنین هفت نفر نیز رژیم درمان تک دارویی داشتند.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز اعلام کرد: تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

اجرای طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز شد و با تصویب رئیس جمهوری تا بیستم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی این افراد با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

 

علاوه بر فعالیت ادارات با یک سوم نیروی انسانی و تعطیلی اصناف و کسب و کارهای غیرضروری، پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها، اصناف غیرضرور که محل تجمع افراد هستند نیز تعطیل خواهند بود و برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.

 

توقیف یک ماهه خودروهای افراد متخلف، اخذ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و پلمب واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه، جریمه‌های پیش بینی شهد برای ناقضان این طرح است و نهاد قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با خاطیان وارد عمل می شوند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبتلا به کرونا بیماری کرونا خراسان جنوبي ویروس کرونا مهدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز پنج شنبه با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان از سمت غرب شاهد ناپایداری‌ها به صورت وزش تند و بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

زارعی افزود: به تدریج از عصر فردا به ویژه در روز‌های چهارشنبه تا پنج شنبه با تقویت و گسترش ناپایداری‌ها گاهی وزش باد شدید گرد خاک رگبار و رعد برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و وقوع روان آب در برخی نقاط به طور محسوس قابل پیشبینی است به لحاظ دمایی تا صبح فردا روند افزایش دما ادامه دارد و هوا گرمتر می‌شود.

وی گفت: با توجه به  شرایط ناپایدار جوی هشدار سطح زرد در استان صادر شده است.

پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، رعابت بر سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها ،سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان و  جایه جایی چرایی دام در حاشیه ی رودخانه‌های فصلی از جمبله توصیه های هواشناسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی