Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی با بیان اینکه از ابتدای ورود کرونا به کشور از اول اسفندماه تمام توانمان را در مبارزه با کرونا بکار گرفتیم، گفت: از همان ابتدا بیمارستان خانواده و بیمارستان هاجر در تهران در اختیار بیماران کرونا قرار گرفتند و پذیرنده بیماران کرونایی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بعد از آن بنا به نیاز مابقی بیمارستان های نیروی زمینی ارتش که ۲۴ بیمارستان بود همگی در اختیار بحث کرونا قرار گرفتند.
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش به احداث نقاهتگاه‌ها برای بیماران کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: به مرور زمان احساس کردیم در برخی از شهرها نقاهتگاه ایجاد کنیم. اولین نقاهتگاه را در ۱۴ اسفند در شهر پردیسان قم با ظرفیت ۴۰۰ تخت ایجاد کردیم.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مسلح به کرونا به عنوان یک اقدام بیولوژیک نگاه کنند، گفت: طی یک رزمایشی تمام همکارانم در نیروی زمینی در قرارگاه های مناطق ایران اقدام به ایجاد نقاهتگاه کردند که در حال حاضر با ۲ هزار تختی که روز چهارشنبه ما در تهران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما ایجاد کردیم بالغ بر ۷۴۰۰ تخت نقاهتگاهی و بیمارستانی داریم.
امیر موذنی افزود: ۲۴ بیمارستان سیار، ۱۱۰ پست غربالگری و بیماریابی را به صورت سیار در اقصی نقاط کشور داریم. در شهر قم و رشت به صورت ویژه در ورودی شهرها ضد عفونی کردن ماشین ها، جداسازی بیماران و تب سنجی را انجام می دهیم تا بتوانیم زنجیره شیوع بیماری را قطع کنیم.
وی به دیگر اقدامات انجام شده اشاره و اظهار کرد: به تولید ماسک اقدام کردیم و مواد ضد عفونی کننده دست و سطح در بین کارکنان نیروهای مسلح و جاهایی که ایستگاه غربالگری داریم به مردم توزیع می کنیم.
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در خصوص اهداف ایجاد نقاهتگاه ها گفت: هدف از ایجاد نقاهتگاه ها به دو منظور است مخصوصا برای تهران با توجه به اینکه ۲۱ بیمارستان درگیر بحث کرونا هستند لازم بود برای نگهداری افرادی که از بیمارستان خارج می شوند و درمان شدند برای اینکه دوره کمون و استراحت شان را به منزل برنگردند نقاهتگاه هایی را پیش بینی کردیم.
وی اضافه کرد: اگر شیوع زیاد کرونا موجب شود تخت های بیمارستانی جوابگو نباشد ما می توانیم دوران بستری بیمارستانی را کم کنیم و بعد از اینکه وضع بیمار از لحاظ جسمی اجازه داد به این نقاهتگاه ها منتقل شوند و ادامه درمانشان را در نقاهتگاه انجام دهیم.
امیر موذنی با تاکید بر اینکه در اکثر نقاهتگاه ها امکانات بیمارستانی نیز وجود دارد، عنوان کرد: به اذعان مسئولین وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا استانداردترین نقاهتگاهی که در ایران مجهز شده نقاهتگاه تهران است. تمامی امکانات آی سی یو، دستگاه های تنفس مصنوعی، مانیتورینگ ها، دیسی شوک ها به همراه همکاران متخصص در آنجا مستقر کردیم. علاوه بر این از طریق پزشکی از راه دور با ۸ تا از بیمارستان های فوق تخصصی در اقصی نقاط ایران همکاران ما می توانند مشاوره بگیرند.
وی با اشاره به اهمیت حضور روانشناس و توجه به بهداشت روان در نقاهتگاه ها گفت: زمانی که یک فردی مدتی از خانواده اش دور می شود و یک با یک بیماری استرس زا درگیر می شود دچار توهمات روحی و روانی می شود که نقش روانشناس و روانپزشک خیلی تاثیر می گذارد که این فرد وقتی سلامت جسمی اش را به دست آورد دچار آسیب های روحی نشود.
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: ضدعفونی کردن نقاهتگاه ها و تغذیه در نقاهتگاه ها برای بسیار مهم است. کارشناسان تغذیه ما نوع غذا و نوع دسر و میوه ای که باید افراد استفاده کنند محاسبه و تعیین شده می کنند.
وی در زمینه ضدعفونی بودن نقاهتگاه ها و همچنین فضای اطراف آن ها خاطر نشان شد: ما سالن هایی را انتخاب می کنیم که سقف های خیلی بلندی را دارند چون بیماری تنفسی است. مرتب روزی دوبار این آسایشگاه ها و نقاهتگاه ها ضد عفونی می شود. حضور این نقاهتگاه ها در شهر ها طوری جانمایی شده که اصلا انتقال بیماری صورت نگیرد. البته ما آن مناطق را روزی دو بار ضدعفونی می کنیم و اصلا جای نگرانی ندارد چون حفظ کارکنان و مردم در درجه اول خیلی برایمان مهم است. همچنین نیروهای مرزی را هم از لحاظ کرونا توسط تیم های سیار پایش می کنیم.
امیر موذنی به جابه جایی بیماران توسط خودرو همیار اشاره کرد و توضیح داد: در نقاهتگاه تهران خودروهایی با عنوان «خودرو همیار بیمار» گذاشته ایم یعنی وقتی بیمار از بیمارستان ترخیص شده و به نقاتگاه می خواهد برود دیگر نیازی به آمبولانس نیست و با ماشین هایس تویوتا به دنبالش می رویم و به نقاهتگاه اعزام می کنیم و بعد هم با همان ماشین تحویل خانواده اش می دهیم.
وی با اشاره به حضور بیماران در نقاهتگاه ها گفت: در نقاهتگاهی که در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز احداث کرده ایم روز گذشته ۲۰ نفر بیمار پذیرش کرده بود و الان ۹ بیمار دارد.
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در رابطه با پذیرش بیماران اظهار کرد: هر استان و هر دانشگاه علوم پزشکی که از ما درخواست کردند نقاهتگاه را ایجاد کردیم و بیماران می توانند به آنجا مراجعه کنند. حتی بیمار در منزلش باشد و امکانات نقاهتگاهی را نداشته باشد ما پذیرایشان هستیم.
وی با بیان اینکه هنوز تخت های ثابت بیمارستانی ما پر نشده است، گفت: خود ما تقریبا ۸۰ درصد از تخت هایمان را در اختیار کرونا قرار دادیم. ما همیشه توان رزم مان را برای حوادث احتمالی پیش بینی می کنیم.
امیر موذنی با بیان اینکه خیرین می توانند کمک های خود را به نقاهتگاه ها بدهند، گفت: خیرین که همیشه در امر خدمت رسانی و کارهای خیر پیش قدم بودند می توانند به نقاهتگاه های ما در سرتاسر کشور مراجعه کنند و در بحث تامین غذا، لباس، یخچال و امکانات زیستی که در نقاهتگاه ها لازم است کمک کنند.
وی در خاتمه به مردم توصیه کرد: اگر هموطنان می خواهند این بیماری زودتر ریشه کن شود از خانه ها بیرون نیایند و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند. همکاران درمانی و بهداشتی ما شبانه روز دارند تلاش می کنند تا این بیماری کنترل شود ولی یک طرف اصلی قضیه رفتار مردم است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا رشت مقام معظم رهبری قم ارتش جمهوری اسلامی ایران سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا رشت مقام معظم رهبری قم ارتش جمهوری اسلامی ایران سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا رشت مقام معظم رهبری قم ارتش جمهوری اسلامی ایران سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نقاهتگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفت: دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد و به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی در جریان است و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

محمدی همچنین درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده‌ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکان انجام می‌شود.

کد خبر 844852 برچسب‌ها آتش‌ نشانی شهردارى تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • ماجرای ماشین پلیس های "دوربین دار" تهران چیست؟
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد