Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:37:02 GMT

سردار سلیمانی و پاسداران شهید چه زیبا به معبود رسیدند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۸۰۱۷

سردار سلیمانی و پاسداران شهید چه زیبا به معبود رسیدند

جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ تحمیلی نابرابر و ناجوانمردانه علاوه بر حفظ تمامیت ارضی، صلابت و استواری، پایداری ملت ایران و انقلاب اسلامی را در برابر تمامی متجاوزان و ایادی آنان به منصه ظهور گذاشت. این موفقیت‌ها مدیون همدلی و همراهی تمام گروه‌های مختلف نظامی و انتظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج، کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری، شهربانی و دیگر نیروها، رهنمودهای داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم بود و در این راه پاسداران زیادی جان خود را فدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شهید حاج قاسم شهید سلیمانی و همراهانش

شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه او هستند. همه دوستان و نیز همه دشمنان بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام شهید ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت.

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله بالگردهای آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله، ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی نیز به شهادت رسید.

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی فرمودند :‌ او (شهید سلیمانی) ‌ نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای این حادثه آلودند.

سردار سلیمانی و ابو مهندس را شهدای دیگری از جمله شهید حسین پورجعفری همراهی می کردند. پور جعفری متولد سال ۱۳۴۵ در کرمان که از دوران دفاع مقدس همراه سردار سلیمانی بود و در سال ۷۶ با سردار سلیمانی وارد نیروی قدس سپاه شد و در سال‌های اخیر نیز دستیار ویژه شهید سلیمانی بود از این شهید دو دختر و دو پسر به‌یادگار مانده است.

شهید هادی طارمی از نیروهای محافظ سردار سلیمانی بود که در سال ۱۳۵۸  متولد شد  وی در بسیاری از مأموریت‌های خطیر همراه سردار سلیمانی بود تا اینکه در ۱۳ دی‌ماه در حمله پهپاد آمریکایی همراه سردار سلیمانی به شهادت رسید.

شهید شهرود مظفری‌نیا اهل کهک استان قم نیز از نیروهای کادر حفاظت سردار سلیمانی بود. شهید مظفری‌نیا در سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شد و از وی دو فرزند دختر به‌یادگار مانده است.

شهید وحید زمانیان متولد سال ۱۳۷۱ و اهل شهر ری تهران از نیروهای حفاظت سردار سلیمانی بوده است.

فرماندهان شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول این چند دهه عمر خود فرماندهان بی شماری را در درجات و رتبه‌های گوناگون در جنگ‌ها و اقداماتی که انجام پذیرفته به خود دیده است که برخی از این فرماندهان به مقام والای شهادت دست یافته اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرماندهان مختلفی را از زمان آغاز به فعالیت خود تا به امروز در جنگ تحمیلی و یا حتی در دفاع از حرم و مبارزه با داعش و ... به خود دیده است، فرماندهای غیور و مجرب که هر کدام توانسته است برای این مرز و بوم افتخار آفرینی کنند و یا در جبهه‌های حق علیه باطل به پیروزی دست یافته اند.

شهید مصطفی چمران؛ در اواخر فصل بهار سال ۶۰  ، ‌ شهید علی هاشمی، شهید محمد منتظری در تابستان ۶۰، ‌سرلشکر پاسدار سید محمدعلی جهان‌آرا در پاییز سال ۶۰، ‌ سرلشکر یوسف کلاهدوز؛ در پاییز سال ۶۰، ‌ شهید محسن وزوایی در بهار ۶۱، ‌ سردار سرلشکر پاسدار غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری در زمستان ۶۱، ‌ سردار سرلشکر پاسدار محمّد بروجردی در تابستان ۶۲، ‌ حاج احمد متوسلیان، ‌ سرلشکر محمد ابراهیم همت در اسفند۶۲، ‌شهید مهدی باکری اسفند سال ۶۳، ‌ شهید حسین بصیردر بهار ۶۶،   سرلشکر محمدرضا دستواره درتابستان ۶۵ سرلشکر حسین خرازی در زمستان ۶۵، ‌ شهید حاج عباس ورامینی رییس ستاد لشکر ۲۷ در آبان سال ۶۲، ‌ شهید سرلشکر صالحی در سال ۶۷، ‌ شهید عباس کریمی در سال ۶۵، ‌ شهید علی چیت‌سازان در پاییز ۶۶ در کنار صدها فرمانده شهید از جمله شهیدان بزرگوار زین الدین حمید باکری رستگار نژاد کلهر آوینی داوود کریمی یوسف ابوالفتحی صیاد شیرازی نامجو فلاحی فکوری ستاری بابایی مجتبی هاشمی و ... با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند.

شهدای پاسدار کمیته انقلاب اسلامی

کمیته که اولین نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است، ‌ خدمات زیادی برای برپایی نظم و امنیت در سال‌های پرآشوب کشور انجام داده. بچه‌های کمیته از نیروهای انقلابی بودند و گوش به‌فرمان امام(ره) در صحنه‌های خطیر انقلاب حضور فعال داشتند. جنگ تحمیلی یکی از اصلی‌ترین این عرصه‌هاست که با توجه به وظیفه اصلی این نهاد یعنی برقراری امنیت شهرها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تقدیم بیش از هزار شهید در راه دفاع از کشور و حضور در قالب تیپ‌های موسی بن جعفر(ع)، قوامین و لشکر ۲۸ روح‌الله گویای سهم  این نهاد انقلابی در برهه حساس انقلاب است.

نقش کمیته‌های انقلاب اسلامی در منطقه جنوب و غرب کشور به قبل از آغاز رسمی جنگ تحمیلی یعنی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ باز می‌گردد. زمانی که با ضد انقلاب و گروهک‌ها در آذربایجان و کردستان درگیر بود.

آمار کلی تعداد نیروهای کمیته در جنگ و تعداد افراد شهید، جانباز، مفقود و اسیر بدین شرح است: از ۵۰۰۰۰ نفر پرسنل تحت امر کمیته انقلاب اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس، ۱۰۳۰ نفر شهید، ۷۶۰ نفر مفقود، ۴۴۶۹ نفر جانباز و ۱۴۳ نفر آزاده تقدیم انقلاب و میهن اسلامی شدند.

 آمار بالا با توجه به وظایف اصلی نیروهای کمیته که بیشتر به امور داخلی کشور و حفاظت از انتظام کلی امور شهرها مربوط می‌شد، بسیار قابل توجه و درخور تامل است و نشان از اهمیت مسئله جنگ و ارجح بودن مسئله امنیت خارجی و دفاع از کیان کشور برای مسئولان و نیروهای کمیته انقلاب اسلامی در آن زمان دارد.

شهدای عرفه، ‌ سرلشکر شهید احمد کاظمی و یارانش

شهید احمد کاظمی در ۱۹ دی‌ماه ۱۳۸۴ در سانحه سقوط هواپیمای «داسو فالکن ۲۰» در نزدیکی ارومیه، به همراه شماری از فرماندهان سپاه، در ایام عرفه به شهادت رسید.

سردار شهید احمد کاظمی همیشه خود را از خیل عظیم کاروان شهدا جامانده می‌دانست و به شدت در فراق یاران شهیدش دلسوخته بود. نوزدهم دی‌ماه ۱۳۸۴ (سالروز آغاز عملیات کربلای ۵) حاج احمد پس از سال‌ها انتظار به یاران شهیدش پیوست و در شهر مهدی باکری (ارومیه) اجر تلاش‌های بی‌وقفه خود را از خدای بزرگ گرفت.

سردار سرتیپ پاسدار شهید سعید مهتدی جعفری

سعید مهتدی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در سال ۱۳۳۷ در بخش پیشوا از توابع شهرستان ورامین متولد شد. حضور آگاهانه و مخلصانه‌ این مجاهد خستگی‌ناپذیر و شجاع به مدت ۱۱۳ ماه در مناطق بحران‌زده غرب و شمال‌غرب و جبهه‌های جنگ حق علیه باطل (در غرب و جنوب کشور) و کسب افتخار جانبازی (۳۰ درصد) خود دلیلی بر این مدعاست.

مهتدی همچنین در مدت حضور خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خدمت در مناصبی مانند مسئول اطلاعات و عملیات «لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)»، مدیر طرح‌ریزی جامع عملیات ستاد مرکزی سپاه، مسئول عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)، معاون عملیات نیروی زمینی سپاه و سرانجام فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) خدمات خالصانه‌ای را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران عرضه داشته است.

سردار سرتیپ پاسدار شهید نبی‌الله شاه‌مرادی (سردار حنیف)

نبی‌الله شاه مرادی (حنیف)، معاون اطلاعات نیروی زمینی سپاه فرزند مرحوم حاج غلامعلی در سال ۱۳۴۱ در شهرستان «چادگان» اصفهان به دنیا آمد.

سردار سرتیپ پاسدار شهید غلامرضا یزدانی

شهید غلامرضا یزدانی، فرمانده توپخانه‌ نیروی زمینی سپاه در سال ۱۳۴۰ در شهرستان نجف‌آباد متولد شد. وی از همان اوان نوجوانی به صف مجاهدان مبارازان انقلاب پیوست و به سهم خود در راستای پیروزی انقلاب از هیچ تلاشی فرودگذار نبود. تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر این شهید در راه اسلام و دفاع از میهن پس از پیروزی انقلاب نیز با عضویت در سپاه و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی دشمنان ادامه یافت. ۶۰ماه حضور شجاعانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل از او چهره‌ای درخشان در تاریخ حماسه و دفاع ترسیم کرد.

سردار سرتیپ پاسدار شهید سعید سلیمانی

شهید سعید سلیمانی، معاون عملیات نیروی زمینی سپاه در سال ۱۳۳۸ در شهر تهران و در خانواده‌ای متدین و مذهبی متولد شد. در روز بیست‌وپنجم خردادماه ۱۳۵۹ به عضویت رسمی سپاه درآمد. فرماندهی گروهان، مسئولیت طرح، عملیات و اطلاعات و جانشین فرماندهی از جمله مناصب وی در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در طول جنگ بود. با اتمام جنگ، در ابتدا به سمت معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران و سپس معاون عملیات نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار شهید عباس کروندی مجرد

شهید عباس کروندی، فرمانده‌ «پایگاه هوایی قدر» و خلبان یکم پرواز در سال ۱۳۳۷ در شهر قم به دنیا آمد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شکل‌گیری و تأسیس سپاه به جرگه‌ پاسداران حریم ولایت و انقلاب پیوست. با وقوع جنگ تحمیلی عازم مناطق عملیاتی شد و مدت زیادی را در کنار دیگر همسنگرانش در مقابل متجاوزین جنگید. کروندی پس از طی دوره‌های چتربازی، دافوس و خلبانی، ‌ به عنوان استاد خلبان هواپیماهای «فالکون» و «آنتونوف» در نیروی هوایی سپاه انجام وظیفه می‌کرد.

سردار سرتیپ پاسدار شهید صفدر رشادی

صفدر رشادی، معاون طرح، برنامه، بودجه مالی نیروی زمینی سپاه در سال ۱۳۴۰ در شهرستان ساوه متولد شد. وی در روز بیست‌وهفتم شهریورماه ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. جانشینی «قرارگاه صاعقه» نیروی هوایی، رئیس «تیپ ۷ » موشکی نیروی هوایی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه موشکی نیروی هوایی و در نهایت معاون طرح و برنامه و بودجه و مالی نیروی زمینی سپاه، سابقه‌ درخشان و روشن مدیریتی این سردار شهید است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار شهید احمد الهامی‌نژاد

احمد الهامی‌نژاد فرمانده‌ دانشکده پروازی نیروی هوایی سپاه و کمک خلبان در سال ۱۳۴۱ در شهرستان سبزوار به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۶۰ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشت.

الهامی‌نژاد در طول خدمت خود در نیروی هوایی سپاه در مناصبی همچون مدیریت هواپیمایی، معاونت نیروی هوایی، مسئولیت عملیات پایگاه قدر نیروی هوایی، مدیریت خدمات پرواز قرارگاه قائم نیروی هوایی، مدیریت آموزش خلبانی، معاونت آموزش نیروی هوایی و در نهایت جانشینی معاونت آموزش نیروی هوایی سپاه انجام وظیفه کرد.

سردارسرتیپ دوم پاسدار شهید حمید آذین‌پور

حمید آذین‌پور فرزند علی، مشاور و رئیس‌ دفتر فرماندهی نیروی زمینی سپاه در سال ۱۳۴۲ در محمودآباد شاهین‌دژ استان آذربایجان‌غربی متولد شد.

پس از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی در ایران، آذین‌پور به خیل نیروهای جهادگر پیوست و در فعالیت‌های مردمی مشارکتی خودجوش داشت و در اواخر سال ۱۳۶۲ به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و با جدیت و درایت کم‌نظیر به خدمت در این نهاد مقدس مشغول شد.

شهدای مدافع حرم

آرام آرام به ذهنش می رسد که راهی میدان شود او هم می خواهد دشمن را از پای در آورد. آخر چقدر ظلم، آیا نباید دشمنان باید برای این ظلم هایشان تقاص پس بدهند. بند پوتینش را می بندد و مردانه وار وارد میدان می شود او یک مدافع حرم است، کسی که از خود و جانش می گذرد اما نمی گذارد دشمنش در برابر او و کشورش قد علم کند و ارزش هایش را از بین ببرد.

یادی کنیم از شهدای حرم، ‌ شهیدان بزرگوار سردار عبدالله اسکندری بهار ۹۳، ‌سردار محمدعلی اله‌دادی در   زمستان ۹۳، ‌سردار هادی کجباف بهار ۹۴، ‌سردار فرشاد حسونی زاده پاییز ۹۴، ‌سردار حمید مختاربند پاییز ۹۴، ‌سردار حسین همدانی پاییز ۹۴، ‌سردار سعید سیاح طاهری، زمستان ۹۴، ‌سردار حسنعلی شمس آبادی زمستان ۹۴، ‌سردار غلامرضا سمایی پاییز ۹۵، ‌سردار غلامعلی قلی‌زاده زمستان ۹۵، ‌شهید سعید انصاری ۹۷ پاسدار شهید حمید محمدرضایی، ‌ پاسدار شهید محمد قنبریان، پاسدار شهید سید جواد اسدی، شهید میثم نظری؛ شهید صدر زاده شهید اصغر پاشاپور شهید بابک نوری و... و. در نهایت شهید محسن حججی سرآمد جوانان شهید مدافع حرم که در دفاع از حرم عمه سادات به سوی معبود پرکشیدند.

شهدا کبوتران خونین حرم عشق اند که جز کبوتران خونین صحرای بلا کسی در آن وادی توان پرواز را  ندارند پس خداوندا مارا کبوتران خونین بال کن زیرا هوای حریم عشقت کرد ه ایم.

برچسب‌ها دفاع مقدس مدارس شاهد قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس مدارس شاهد قاسم سلیمانی دفاع مقدس مدارس شاهد قاسم سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرتیپ پاسدار شهید نیروی زمینی سپاه در سال لشکر ۲۷ محمد رسول الله کمیته انقلاب اسلامی سردار سلیمانی نیروی هوایی سپاه شهادت رسید شهید سلیمانی حق علیه باطل جنگ تحمیلی شهید احمد دفاع مقدس شهید سعید متولد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی

سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.

وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.

سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به سؤالی درباره صنعت خودروسازی
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • جشن ایران قوی، اقتدار ملی در مدارس همدان
  • فعالیت خدماتی، زیرساختی و امدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی