Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:03:34 GMT

سناتورهای آمریکایی: عربستان از اوپک کناره‌گیری کند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۸۰۳۷

سناتورهای آمریکایی: عربستان از اوپک کناره‌گیری کند

گروهی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا خواستار کناره‌گیری عربستان از عضویت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شدند.

به گزارش مشرق، دیلی صباح نوشت: گروهی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا، چهارشنبه ۶ فروردین مدعی شدند که عربستان سعودی و روسیه، جنگ اقتصادی علیه آمریکا را آغاز کرده‌اند، همچنین از ریاض خواستند اوپک را ترک کند و در عوض تبدیل به «نیروگاه انرژی بازار آزاد» شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مشکل عربستان در یافتن مشتری برای نفتش احتمال توافق جدید اوپک پلاس برای ورود اعضای جدید

لیزا مورکوفسکی، کوین کرَمِر، دن سالیوان، جیمز اینهوف، جان هوون و سیندی هاید اسمیت در نامه‌ای اعلام کردند که اوپک تنها یادگاری از اتحادیه‌ای منسوخ است که اعضای آن، بدون پیروی از تصمیم‌گیری‌های این سازمان، فقط بار سنگینی بر دوش عربستان سعودی هستند که ریاض را وادار به تحمل حجم زیادی از تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در زمینه تولید می‌کند.

در ادامه این نامه، سناتورهای جمهوری خواه آمریکا آمده است: ریاض باید به جای سرمایه گذاری در پروژه‌های انرژی روسیه که فقط ممکن است روابط روسیه با چین را عمیق‌تر و اهرم‌هایی را برای نفوذ این کشور در کشورهای متحده آمریکا در قاره اروپا فراهم کند، با آمریکا در پروژه‌های راهبردی زیرساخت انرژی در سراسر منطقه هند و اقیانوسیه و همچنین قاره آمریکا همکاری کند.

این نامه در حالی نوشته شد که عربستان پس از اختلاف با روسیه درباره تعمیق کاهش تولید اوپک پلاس در اوایل ماه جاری (مارس)، تولید نفت خود را افزایش داد و بازارها را با نفتی به قیمت ۲۵ دلار به ازای هر بشکه اشباع کرد و به‌طور ویژه پالایشگاه‌های بزرگ نفت روسیه در اروپا و آسیا را هدف قرار داد.

این تصمیم همچنین سبب افت شدید قیمت‌های جهانی نفت خام شد، به‌طوری که تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا تحت تأثیر این شرایط قرار گرفتند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید قاره آمریکا امریکا اروپا اوپک ریاض قاره اروپا عربستان سعودی نفت شیل روسیه بازار آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام پنجمین تانک آمریکایی آبرامز متعلق به ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد در نبرد میان نیروهای روسی و نظامیان اوکراینی در نزدیکی آودیوکا، یک تانک آمریکایی آبرامز دیگر، متعلق به ارتش اوکراین، منهدم شد.

این پنجمین تانک آمریکایی آبرامز است که در نبرد میان نیروهای روسی و اوکراینی هدف قرار گرفته و منهدم می شود.

وزارت دفاع روسیه دیروز هم اعلام کرد که نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در محور آودیوکا، بهبود بخشند. ارتش اوکراین حدود ۲۵۵ نیروی نظامی خود را در این محور از دست داد.

وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۲۱۰ پهپاد و ۲۱ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کرد.

کد خبر 6064318

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • روسیه: آمریکایی‌ها خودشان را در حادثه تروریستی کروکوس لو دادند
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین