Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:27:35 GMT

مسکن ملی در حاشیه شهرها ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۸۰۵۱

مسکن ملی در حاشیه شهرها ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن بخشی از اراضی تحت‌ اختیار خود را به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داد، گفت: جلسات متعددی در ماه پایانی سال گذشته با تمامی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، برای شناسایی اراضی تحت‌اختیار انجام شده و در این جلسات، برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی که شامل جمع‌بندی نظرات معاونت مسکن و ساختمان، سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت معماری و شهرسازی است به استان‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا اراضی که در حریم یا در محدوده قانونی شهرها هستند به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، اراضی ای که قابلیت افزایش به محدوده شهرها را دارند، به محدوده شهرها اضافه می‌شوند تا بتوان بخشی از کمبود زمین را برای احداث و تولید مسکن جبران کرد.

نبیان اعلام کرد: اراضی ای که در محدوده قانونی شهرها هستند؛ اما کاربری غیرمسکونی دارند با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده و چنانچه قابلیت کاربری مسکونی داشته باشند، برای تولید و عرضه مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید و عرضه مسکن قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جهش تولید را پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به شکل سند تک‌برگی (کاداستر) عنوان کرد و گفت: از طریق کاداستر در نظر است تا محدوده‌های دقیق اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در داخل محدوده قانونی شهرها شناسایی و سنددار شوند که این کار، به عنوان یکی از دغدغه‌های دولت و نظام در تمامی استان‌های کشور در حال انجام است.

کد خبر 4887965 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملی زمین و مسکن طرح ملی مسکن شورای عالی شهرسازی و معماری ویروس کرونا سال جهش تولید قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام بانک مرکزی ایران ماسک طبی وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار ایالات متحده آمریکا حقوق و دستمزد گمرک ایران سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰۰سند مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تحویل داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر رضایی اعلام کرد: با پیگیری‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک و اداره کل راه و شهرسازی ۳۵۰۰ سند مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تحویل این اداره داده شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس تشریح کرد: این سند مالکیت تفکیک اراضی مربوط به پروژه‌های نهضت ملی شهرستان‌های بوانات، ارسنجان، زرین دشت و شیراز است.

وی اضافه کرد: این اسناد تفکیکی اراضی واگذاری نهضت ملی مسکن به مردم هستند که پس از طرح در کارگروه‌های مربوطه تغییر کاربری و تفکیک شده و اسناد قطعات تفکیکی با همکاری و تعامل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت: سند این اراضی به منظور اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن در رهن بانک‌های عامل قرار می‌گیرد.

کد خبر 6083700

دیگر خبرها

  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • ۳۵۰۰سند مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تحویل داده شد