Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@20:19:29 GMT

تفرجگاه های لرستان مسدود می شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۸۰۷۵

تفرجگاه های لرستان مسدود می شود

طولابی، گفت: برای جلوگیری از رفتن مردم به دامن طبیعت که سبب شیوع و انتقال بیشتر ویروس کرونا خواهد شد، تمامی تفرجگاه های لرستان مسدود می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «جعفر طولابی»، امروز(9فروردین)، در جلسه ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا افزود: برای کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا از امروز تا ۱۵ فروردین ماه ورودی تمام پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های درون و برون شهری مسدود می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه حفظ سلامت مردم مهم ترین اولویت ما است، تصریح کرد: در صورت نیاز این مسدود شدن تفرجگاه ها ادامه خواهد یافت.

 

وی با تأکید بر ضرورت همکاری مردم برای قطع زنجیره کرونا و عمل به توصیه ها، اظهار داشت: مردم باید به توصیه ای پزشکی و مسئولین توجه کنند و در خانه بمانند تا هرچه زودتر ویروس کرونا مهار شود.

 

طولابی ادامه داد: 13 فروردین ماه نیز تمامی ناوگان حمل و نقل شهرستان خرم آباد از قبیل تاکسیرانی و اتوبوسرانی تعطیل خواهند شد و در صورتی که اصناف اقدام به فک پلمپ کنند، به مراجع قضایی معرفی و اشتراک آب و برق آنها قطع می شود.

 

وی افزود: فروشگاه‌های مصالح ساختمانی و ضایعات فروشی‌های سطح شهر که در حال فعالیت هستند، پلمپ می شوند.

 

طولابی تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند و در صورت نیاز  در روزهای آینده نیز محدودیت تردد بین شهری در استان لرستان اعمال خواهد شد.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعطیلی تفرجگاه ها سیزده بدر کرونا تفرجگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد

به گزارش جماران؛ سایت دیده بان ایران نوشت: هنوز خانه‌های دشتیاری از سیل اسفند ۱۴۰۲ در سیستان و بلوچستان خشک نشده بود که سیل دیگری آمد و آنچه از زندگی مردم باقی مانده بود را با خود برد.  سقف و پی خانه‌ها همچنان خیس است و بخشی از سقف‌هایی که ریخته‌اند مرمت نشده‌اند. ابراهیم رئیسی قبل از سال ۱۴۰۳ دقیقا پس از ۱۰ روز که از سیل گذشته بود به دشتیاری رفته و به قول خودش دستوراتی جهت رسیدگی به این خطه داده است. اما دستورات رئیس دولت سیزدهم به جایی رسیده که اعلام کردند بودجه آن اختصاص پیدا کرده اما هنوز تامین بودجه صورت نگرفته است.

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس درباره سیل اخیر تاکید کرد: «من واقعاً ممنونم بابت گزارش دیده‌بان ایران درباره عدم رسیدگی به وضعیت مردم سیستان و بلوچستان. اما دامنه‌های سیل اخیر خیلی بیشتر بود و حدود ۱۰ نفر در این سیل جان خود را از دست دادند.»

او با اشاره به مسدود شدن راه‌های روستاها افزود: «راه‌های ارتباطی حدود ۴۰۰ روستا مسدود شده است. از سوی دیگر شبکه برق در خیلی از روستاها قطع شده و آنتن مخابراتی از کار افتاده است. می‌شود گفت که خسارات ناشی از سیل جدید بی‌سابقه است. متاسفانه فاضلاب جاری شده و مشکلات جدی در بحث دفع آب‌های سطحی به وجود آورده است.»

سعیدی با اشاره به حضور وزیر کشور به این استان و مناطق سیل‌زده گفت: «رئیس ستاد بحران کشور، امانی،  رئیس سازمان راهداری کشور نیز به این استان آمدند. این جای تقدیر دارد که استاندار و آقایان در لحظات اولیه خود را به منطقه رساندند. اما مهم این است که پس از حضور آقایان باید ماشین آلات مورد نیاز تامین شود تا زیرساخت‌های تخریب شده،  بازسازی کنند. از سیل اسفند  1402 تا کنون این اتفاق نیفتاده است.دولت فقط وعده داد و عمل نکرد. ابنیه فنی تخریب شده پل‌های نیازمند اراده جدی برای این بازسازی است. علاوه بر آن باید سیل‌بندها، لایروبی رودخانه‌ها و همچنین ایجاد سازه‌های نظیر چاه‌نیمه ها برای جمع‌آوری آب‌ها اقدامات لازم صورت گیرد تا میلیاردها مترمکعب آب به دریا نریزد. بندهای زودبازده در مسیر رودخانه‌ها نیز کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد که در حیطه وظایف وزارت نیرو است. وزارت نیرو برخی از اقدامات را آغاز کرده اما متاسفانه تامین منابع آن به سختی انجام می‌شود.»

او افزود: «شرایط بسیار بحرانی است. معتقدم تاکنون در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در بخش دشتیاری این حجم از خسارت ناشی از سیل نداشتیم. در دشتیاری پروژه مهار فرسایش خندقی گرگروک شروع شده اما متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تکمیل آن نکرده است. در حال حاضر گرگروک‌ها تا مسیر اصلی رودخانه‌ و حتی خونه‌های مردم پیش‌روی کرده‌اند و در صورتی که به صورت اورژانسی به آن رسیدگی نشود و  از پیشروی گرگروک‌ها پیشگیری نشود، تمام زندگی مردم دشتیاری از بین می‌رود.»

سعیدی با تشکر مجدد از استاندار سیستان و بلوچستان که از لحظات اول در مناطق سیل‌زده حضور داشته است، گفت: «باید در حوزه تصمیم‌گیران کلان کشور جهت جبران فوری خسارت به زیرساخت‌های اراده‌ای جدی به وجود آید. پس از سیل اسفند ۱۴۰۲ تا کنون هیچ تغییری رخ نداده و با سیل جدید نیز  مشکلات مضاعف شده است. حقیقتا و

بدون هیچ بزرگنمایی ابن اتفاق یک فاجعه انسانی است که سیل به وجود آورده است.»

دیگر خبرها

  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • دستگیری عوامل درگیری تفرجگاه سکوتپه ساری
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان