Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پخش زنده صفحه شخصی خود در اینستاگرام در تشریح افزایش منابع تخصیص یافته به بازنشستگان کشوری و لشکری اظهار کرد: برقراری ارتباط بین مردم را از این پس بیش از پیش دنبال خواهم کرد. مطالب بسیاری زیادی که این روزها از سازمان برنامه و بودجه پرسیده می شود در خصوص ۵۰ درصد افزایش حقوقی است که به بازنشستگان پرداخت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: قانون پنجم برنامه توسعه، به دولت اجازه می‌دهد که در دوران برنامه که از سال ۹۰ تا ۹۵ به طول انجامید، همه امتیازاتی که در فصل ۱۰ از ماده ۶۴ تا ۸۰ وجود دارد تا ۵۰ درصد امتیازات را استفاده کند.

نوبخت تاکید کرد: هیئت وزیران برای تعدادی از دستگاه‌ها این ۵۰ درصد را تصویب کرد و این افراد از این ۵۰ درصد برخوردار شدند. سازمان اداری و استخدامی پیشنهادی را به دولت آورد مبنی بر این که این حق وجود داشته باشد که منابع مالی برای انجام آن وجود داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشوری تاکید کرد: به همین جهت دستگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردند تا با منابع مالی خود این ۵۰ درصد را اعمال کنند ما نیز این مطالعات را انجام دادیم و منجر شد تا بهمن ماه بخشنامه‌ای ابلاغ شد تا این تعداد از دستگاه‌ها به شرط طلب نکردن منابع بیشتر، این روند را انجام دهند.

نوبخت گفت: قانون مدیریت خدمات کشور در سال ۸۶ به صورت آزمایشی به تصویب رسید دارای ۱۵ فصل است و در هر فصل به مبانی مختلفی می‌پردازد و در فصل دهم به نظام پرداخت به کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخته است. این نظام پرداخت بر اساس امتیاز و بررسی است که با در نظرگیری این امتیاز و ضرب در ریال، رقمی به حقوق افراد اضافی می‌شود. ضریب ریالی در این قانون چیزی حدود ۵۰۰ ریال است که تبصره ذیل ماده ۶۴ این رقم سالیانه بر اساس هزینه زندگی درصدی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: این ضریب ریالی برای مستمری بگیران، بازنشستگان و کارمندان یکسان است، اما آن چه اختلاف بین این سه گروه ایجاد می‌کند امتیاز برای این سه رسته است. امتیازات برای این سه گروه با فرمول‌های مختلف محاسبه می‌شود. یعنی بر اساس سختی کار امتیازات متفاوت است. امتیازی از ۱ تا ۲۰۰۰ برای شغل آن ها،   به شاغلان از ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ داده می‌شود که در درجمع به آن‌ها حقوق ثابت می‌شود. این امتیازات به علاوه فوق العاده‌ها می‌شود. جمع این امتیازات را حقوق کارمندان دولتی می‌گویند.   نوبخت تاکید کرد: قانون برنامه ششم به دولت این اجازه را می‌دهد که پرداخت شاغلان با بازنشستگان را متناسب سازی کند. درصدی برای افزایش این حقوق برای متناسب سازی بیان نشده است و تنها راه برای متناسب سازی را به دست دولت سپرده است.

وی افزود: دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرد و در نهایت شورای نگهبان آن را رد و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تصویب کرد. حالا از همین طریق هر سال مبلغی را برای بازنشستگان کنار گذاشته ایم، سال گذشته چیزی حدود ۳ هزار میلیارد تومان دربودجه قید شد که دولت این رقم را به ۴ هزار میلیارد تومان رساند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: این رقم از با تلاش‌های دولت به ۵ هزار میلیارد تومان رساند. برای سال ۹۹ این رقم ۱۰۰ درصد افزایش داده و به ۱۰ هزار میلیارد تومان رساندیم تا به حقوق این افراد اضافه کنیم. در این افزایش حقوق‌ها برخی از بازنشستگان بیش از ۷۰۰ هزار تومان به حقوقشان افزوده خواهد شد.   وی افزود: روز دوشنبه از تشکل های بازنشستگی و نمایندگانشان خواستیم تا به جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور بیایند.

در حال تکمیل ..

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه 99 سازمان برنامه و بودجه اقتصاد ایران سازمان برنامه و بودجه هزار میلیارد تومان بودجه کشور ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | وزیر کار پیشنهاد افزایش چند درصدی حقوق کارگران را تکذیب کرد؟

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885426

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران 
  • خبر مهم وزیر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • جدیدترین خبر درباره جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران/ حقوق ۱۵ میلیون تومانی قطعی است؟
  • انتقاد صریح عباس عبدی از مخالفت دولت با افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران و کارمندان
  • ببینید | وزیر کار پیشنهاد افزایش چند درصدی حقوق کارگران را تکذیب کرد؟
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۵۹ هزار بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • میزان افزایش حقوق کارگران تا پایان امروز مشخص می‌شود
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • رویکرد تبعیض آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران/ چرا به افزایش حداقل بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟
  • رکورددار جریمه در سال ۱۴۰۲ با خلافی ۶۵ میلیون تومانی