Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل هواشناسی استان کرمان نسبت به بارش تجمعی تا حدود 100 میلی‌متر در استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با توجه به تقویـت آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز دوشنبه شاهـد فعالیـت سامانه بارشی به‌صورت افزایـش ابر، بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود و درارتفاعات و مناطق کوهستانی غرب و مرکز استان ارتفاعات اطراف راین، جوپار، بافت و لاله‌زار بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به نوع بارش‌ها که به‌صورت رگبار محلی، سریع و شـدید اتفاق می‌افتد، آبگرفتگی معابر عمومی، سیـلابی‌شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و جریان‌های روان‌آبی از بالادست دور از انتظار نخواهـد بود.

بیشینه شدت بارش‌ها امروز در غرب استان، مناطقـی همچون اطراف بافت، سیرجان، بردسیر، رابر، ارزوئیه، مس سرچشمه، اطراف شهربابک  است و فردا علاوه بر غرب، در جنوب مناطقی همچون جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، اطراف بم و ریگان، زهکلوت و در مرکز و شمال استان مناطقی همچون کرمان، ماهان، راور، کوهبنـان و نقاط مرزی استان کرمان با خراسان جنوبی خواهد بود، ضمن اینکه بارش‌ها اکثر مناطق استان را در برخواهـد گرفت. 

با تکیه بر نقشه‌های فعلی هواشناسی میزان بارش تجمعی دربـرخی مناطق نیمه شمالی حدود 110 میلی‌متر و دربرخی مناطق نیمه جنوبی حدود 100 میلی‌متر برآورد می‌شود.

 از روز دوشنبـه به تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و از سه شنبه روند افزایشی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/3388/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی اخطاریه باران رگبار میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، "سحر تاج بخش مسلمان" اظهار داشت: در کنارک در مدت ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی (که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده) است.

وی تصریح‌کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه‌کرد: این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان‌کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی‌متر باران در ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران+جزئیات
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟