Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: طبق جدیدترین آمار ثبت شده در سایت "وردومترز"، از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به این ویروس در چین تا لحظه انتشار این خبر ۲۸ هزار و ۲۴۴ نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. براساس این آمار، آمریکا با بالاترین آمار مبتلایان و ایتالیا با بیشترین رقم قربانیان همچنان در بالای این فهرست قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد ،کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.
بر اساس آمارهای رسمی کشورها، بیشترین قربانیان این ویروس کشنده و به شدت مسری از قاره اروپا و به ویژه در ایتالیا، اسپانیا و آلمان گزارش شده است.
طبق جدیدترین آمار ثبت شده در سایت "وردومترز"، از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به این ویروس در چین تا لحظه انتشار این خبر ۲۸ هزار و ۲۴۴ نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.
همچنین شمار بهبودیافتگان از این بیماری در جهان تاکنون ۱۳۷ هزار و ۳۳۴ نفر اعلام شده است.
براساس این آمار، آمریکا با بالاترین آمار مبتلایان و ایتالیا با بیشترین رقم قربانیان همچنان در بالای این فهرست قرار دارند.
آمریکا با ۱۰۴ هزار و ۲۵۶ مبتلا در صدر جدول کشورهای کانون همه‌گیری کرونا قرار دارد و تاکنون ۱۷۰۴ قربانی بر اثر این بیماری داشته است. ایتالیا نیز با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد به لحاظ آمار مبتلایان در جایگاه دوم است، گرچه با ۹۱۳۴ فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را دارد. کرونا در چین نیز تاکنون ۳۲۹۵ قربانی گرفته و ۸۱ هزار و ۳۹۴ نفر نیز در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. همچنین در اسپانیا تاکنون ۵۶۹۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۷۲ هزار و ۲۴۸ نفر به این بیماری دچار شده‌اند.
همچنین آمار مبتلایان در آلمان به ۵۳ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده و مجموع جان‌باختگان کرونا در این کشور هم اکنون۳۹۹ نفر گزارش شده است. در فرانسه نیز آمار مرگ و میر کرونا ۱۹۹۵ نفر و شمار مبتلایان آن نیز ۳۲ هزار و ۹۶۴ تن گزارش شد. همچنین آمار کلی انگلیس نیز ۷۵۹ فوتی و ۱۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا گزارش شده است.
منبع: ایسنا برچسب ها: کروناویروس ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: کروناویروس آمریکا بیماری کووید ۱۹ آمار مبتلایان شده اند بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها بیشترین میزان فوتی در تصادفات رانندگی را در نوروز ۱۴۰۳ دارند؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی؛ ۵١٠ کشته/ این استان‌ها بیشترین فراوانی تصادفات را دارند