Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شیخ زاده، با اشاره به اینکه حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از بیمارانی که مبتلا به کرونا می‌شوند معمولاً با علائم خفیف به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: متأسفانه به رغم تمام توصیه‌ها مبنی بر عدم مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها، برخی افراد با علائمی شبه آنفلوانزا مثل درد بدن، بی اشتهایی و یا سرفه به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این علامت‌ها نشانه‌هایی نیست که ضرورت داشته باشد افراد به بیمارستان مراجعه کنند و صرفاً با استراحت در منزل، قرنطینه، رعایت بهداشت فردی، مصرف مایعات و داروهای مسکن دوره بیماری طی می‌شود.

وی ادامه داد: افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده اند فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد تماس نداشته باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: افراد دارای این علائم در منزل از ماسک استفاده کرده و فاصله حداقل دو متر را با اعضای خانواده رعایت کنند.

وی توصیه کرد: افراد مشکوک به ابتلاء و دارای علائم حتی اگر می‌توانند، خود را در اتاق دیگری قرنطینه کرده و مرتباً دست خود را با آب و صابون بشویند. این افراد می‌توانند از داروهای معمول سرماخوردگی استفاده کنند و لازم نیست به پزشک مراجعه کنند.

شیخ زاده تاکید کرد: اما اگر افراد در بین این علائم، دچار تنگی نفس شدند به این معنا که در راه رفتن و در حالت نشسته احساس تنگی نفس دارند حتماً به نزدیک ترین مرکز درمانی معرفی شده برای معاینه بیماران کرونایی مراجعه کنند و یا با شماره‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تماس بگیرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مبتلایان با علائم شدیدتری شامل تنگی نفس، سرفه‌های خشک زیاد، تب، بی حالی شدید، استفراغ‌های شدید که نمی‌توانند داروهای خوراکی را مصرف کنند نیز مراجعه می‌کنند. چنانچه سطح اکسیژن خون این افراد پایین باشد و طبق مشاهدات در تصاویر رادیولوژی مبتلا شدن به کرونا محرز شود، اقدامات بستری در بیمارستان انجام می‌شود.

وی توضیح داد: از مجموع مبتلایان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیازمند بستری هستند و از این تعداد حدود ۴ تا ۵ درصد ممکن است بدحال‌تر باشند و به دلیل مشکلات حاد تنفسی در آی سی یو و بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، توصیه کرد: افراد به دلیل ترس از کرونا با علائم خفیف به مراکز درمانی مراجعه نکنند و به توصیه‌ها عمل کنند.

وی یادآور شد: صرفاً مواردی نیازمند مداخلات تشخیصی و درمانی هستند که دارای تنگی نفس شدید و افت سطح اکسیژن خون باشند.

شیخ زاده در پایان به مردم توصیه کرد، شرایط بحرانی کشور را در روزهای شیوع کرونا درک کنند و از تردد غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان سرماخوردگی مراکز درمانی ویروس کرونا مراجعه کنند تنگی نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟