Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:32:50 GMT

نتیجه آزمایش ابتلا به کرونای کودک جهرمی مثبت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۸۴۶۷

نتیجه آزمایش ابتلا به کرونای کودک جهرمی مثبت اعلام شد

همچنین نتیجه این نوع آزمایش در مورد سه نفر دیگر در جهرم که نوجوان هستند، ۹ فروردین ۹۹ مثبت اعلام شد که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با این روند تعداد مبتلایان به این بیماری که به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده‌اند و نمونه‌ تست آنها مثبت شده است به ۵۳ نفر برسد.

دکتر محمد رحمانیان در گفت و گو با ایرنا افزود: هرچند این آمار با آمار واقعی بیمارانی که بیماری نهان دارند و افراد ناقل متفاوت است، اما نکته مهم امروز ابتلای یک دختربچه ۸ ساله به این بیماری در جهرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت درصد ابتلای کودکان پایین است و باور عمومی عدم ابتلای کودکان به این بیماری است که بیماری کودک جهرمی نشانگر شیوع بیماری در بین اقشار مختلف جامعه است.

رحمانیان بیان کرد: والدین توصیه‌های پزشکی درمورد کرونا را جدی بگیرند و با توجه به شیوع این ویروس در شهرستان جهرم و انتقال سریع آن از فرد به فرد دیگر کودکان را با خود به هایپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و سایر اماکن عمومی نبرند.

وی گفت: کودکان نسبت به بزرگسالان توجه کمتری به رعایت اصول بهداشتی دارند. کودکان به واسطه حس کنجکاوی و بازی‌های کودکان‌ه بیشتر از دستان‌شان استفاده و سطوح مختلفی را لمس می‌کنند و ناخواسته دستان خود را به چشم و دهان می‌زنند و لمس دستان آلوده به صورت، یکی از راه‌های سریع ابتلا به کروناست.

وی افزود: بهترین اقدام برای حفظ سلامتی کودکان ماندن در خانه و امتناع از بردن آنها به مکان‌های عمومی است؛ هیچ‌کدام از بستگان این کودک دارای بیماری کرونا نبوده‌اند و به نظر می‌رسد ابتلای این کودک با حضور در سطح شهر اتفاق افتاده است که فروشگاه‌ها، از دلایل اصلی این ابتلا می‌تواند باشد.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تاکنون ۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۷ نفر مرد و ۲۶ نفر زن هستند و یک نفر نیز فوت کرده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا جهرم طب کودکان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جهرم طب کودکان بهداشت و سلامت ویروس کرونا جهرم طب کودکان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ دنیای ورزش؛ ادعای دوپینگ گسترده در چین

تیم تحقیقاتی ARD و نیویورک تایمز ادعا کردند ۲۳ شناگر چینی علیرغم مثبت بودن تست دوپینگشان، مجوز شرکت در بازیهای المپیک توکیو را دریافت کردند چون نهادهای حاکم با مقامات چینی توافق‌های پشت پرده‌ای داشتند تا این ورزشکاران در المپیک حضور داشته باشند.

روزنامه دیلی تلگراف سیدنی روز شنبه خبر داد که آزمایش شناگران چینی به دلیل وجود ماده تری متازیدین، داروی قلب چند ماه قبل از شروع بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ مثبت شد. این آزمایش به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود. 

مقامات ضد دوپینگ چین پس از اینکه نتایج آزمایش‌ها مثبت شده هیچ جریمه‌ای لحاظ نکردند تا این ورزشکاران در بازیهای المپیک حضور داشته باشند. ترکیب تیم شنای ۳۰ نفره چین در توکیو شش مدال از جمله سه مدال طلا کسب کرد.

بر اساس گزارش ARD و نیویورک تایمز، آزمایش ۲۳ شناگر چین قبل از توکیو مثبت بوده است. یک تیم تحقیقاتی از ARD، و نیویورک تایمز پرونده ادعایی دوپینگ گسترده را فاش کردند و حالا باید دید مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی شنا، چه تصمیمی خواهند گرفت. 

به گزارش نیویورک تایمز، حتی FBI نیز شروع به بررسی دقیق این موضوع کرده است.

این اتفاق می‌تواند منجر به از دست دادن مدال‌های چین در رشته شنا در بازیهای المپیک توکیو شود. 

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • گلایه شهروند جهرمی از وضعیت روکش آسفالت در برخی از معابر
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • در سفر با کودکان این باید و نبایدها را رعایت کنید | صلح با همسفران کوچک
  • شوک بزرگ دنیای ورزش؛ ادعای دوپینگ گسترده در چین