Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ‌ به گزارش روز شنبه مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشستی ویژه با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و تعدادی از مقامات قضایی و انتظامی مسائل مربوط به زندان‌ها را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس قوه قضائیه در این نشست، با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار به حافظان امنیت و پاسداران انقلاب اسلامی بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی با قوه قضائیه در اجرای عدالت و صیانت از حقوق ملت تأکید کرد.

اعطای مرخصی به حدود ١٠٠ هزار زندانی

در این جلسه، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها گزارشی از وضعیت زندان‌ها و اعطای مرخصی نوروزی به حدود ۱۰۰ هزار زندانی و پایش روزانه سلامت زندانیان به عنوان راهکار‌های موثر برای کنترل و تضمین سلامت زندان‌ها ارائه کرد.بیشتر بخوانید: شورش در بحران کرونا/ جزییاتی از فرار زندانیان سقز +فیلم‌های دیده نشده

تامین اعتبار مناسب برای کنترل و درمان مبتلایان کرونا در دولت

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز با ارائه گزارشی از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تامین اعتبار مناسب برای کنترل بیماری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در دولت خبر داد که بر این اساس مقرر شد دادستانی کل کشور و سازمان زندان‌ها پیگیری‌های لازم را برای تخصیص بخشی از این اعتبار جهت کنترل و تضمین سلامت زندانیان انجام دهند.

تعدادی از زندانیان فراری سقز دستگیر شدند

در ادامه این نشست حادثه زندان سقز مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد تاکنون تعدادی از زندانیان متواری دستگیر شده و تدابیر امنیتی و قضائی لازم برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان فراری اتخاذ و با اشراف اطلاعاتی به دست آمده، در اسرع وقت نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام خواهد شد.

تشکیل کمیته اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‌ها

متعاقب این گزارش با تاکید بر لزوم تعامل حداکثری نیروی انتظامی و شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها با سازمان زندان ها، تشکیل کمیته اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‌ها و تدوین برنامه عملیاتی ویژه جهت «حفظ امنیت زندان‌ها در شرایط خاص» در دستور کار قرار گرفت.
سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تقویت یگان حفاظت زندان‌ها و برگزاری رزمایش‌های مشترک، ارتباط مستمر بین حوزه زندانبانی و یگان‌های انتظامی را مورد تاکید قرار داد و از آمادگی نیروی انتظامی در جهت همکاری هر چه بیشتر خبر داد.

تشدید مراقبت‌های امنیتی از زندان‌ها و دستگیری متهمان متواری

در پایان این نشست رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور مأموریت داد تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته‌های قضائی، اطلاعاتی و انتظامی در مرکز و همه استان‌ها نسبت به تشدید مراقبت‌های امنیتی از زندان‌ها و دستگیری متهمان متواری اقدام کرده و سریعا موضوع زندان سقز را بررسی کند، همچنین ضمن شناسایی مقصران و برخورد قضائی قاطع با قاصران و مقصران این ماجرا، نتیجه را گزارش کند.

رئیسی تاکید کرد: همچنان مسأله بهداشت و سلامت زندانیان نیز با اولویت دنبال شود و اجرای بخشنامه اخیر اعطای مرخصی و عفو تداوم یابد تا به واسطه اقدامات معدودی از مجرمان قانون‌شکن و سهل‌انگاری یا ضعف در تدابیر مراقبتی، سایر زندانیان که با رعایت مقررات در حال تحمل مجازات هستند، از تسهیلات و رأفت اسلامی محروم نشوند. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا سازمان زندان ها سلامت زندانیان نیروی انتظامی سلامت زندان قوه قضائیه زندان ها کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاون دادستان قم از اشتغال به کار ۱۶۸۲ نفر از مددجویان زندان در قم خبر داد و گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی، ساماندهی اشتغال زندانیان در چهار محور اشتغال داخل زندان، اشتغال در زندان باز، اشتغال پس از خروج و اشتغال خانواده‌های زندانیان تدوین و اجرا شده است.

رحیمی با اشاره به اهمیت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در کاهش احتمال ارتکاب مجدد جرم آنان گفت: در این طرح که به همت واحد نظارت بر امور زندان‌های قم تدوین و اجرا شده است، کلیه زندانیان برای استفاده از امتیازات قانونی باید مشغول آموزش دوره‌های فنی و حرفه ای، فعالیت در کارگاه‌ها و اشتغال به کار باشند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال زندان باز زندانیانی که مدت حبس پیش بینی شده در قانون را تحمل کرده و دارای شرایط ویژه به لحاظ سابقه اشتغال در زندان، امور فرهنگی و حسن اخلاق و عملکرد باشند با تأیید مقام قضایی در شرکت‌ها و کارگاه‌های طرف قرارداد با انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون مشغول به کار می‌گردند و دستمزدی که طبق ضوابط اداره کار دریافت می‌کنند به خانواده زندانیان و یا برای اخذ رضایت و رد مال شکات پرداخت می‌شود.

سرپرست اجرای احکام کیفری دادسرای قم گفت: در سال گذشته ۱۱۹۳ زندانی در کارگاه‌های داخل زندان و ۴۸۹ زندانی در زندان‌های باز خارج از زندان مشغول به کار بوده اند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال پس از خروج زندانیانی که از زندان آزاد می‌شوند از دی ماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی شده است گفت: در حال حاضر ۴۰ نفر از زندانیان آزاد شده، به شرکت‌های طرف حساب با انجمن حمایت از زندانیان و یا بنیاد تعاون معرفی و مشغول به کار شده اند.

معاون دادستان قم اشتغال خانواده‌های زندانیان را نیز از طرح‌های در دست اقدام واحد نظارت بر زندان‌های قم جهت تقویت بنیه مالی خانواده‌های زندانیان و اشتغال خانواده‌های آنها عنوان و ابراز امیدواری کرد: در سال جدید بتوان با استفاده از ظرفیت اماکن مقدس مثل بقاع متبرکه و مساجد و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی نسبت به حرفه آموزی و اشتغال خانواده‌های زندانیان اقدامات موثری انجام شـود.

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد/ مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • مسئولیت دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی در حفظ امنیت آزمون سراسری