Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی از همراهی و همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از روز گذشته در استان آغاز شده و به شکل خوبی در حال اجراست.

محمدرضا پورمحمدی در چهاردهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، افزود: مردم همراهی خوبی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته‌اند و تلاش می‌کنیم با رفع ایرادها و نواقص طرح، به اهداف مورد نظر دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر دوره پیک بیماری کرونا در 25 فروردین، گفت: تحقق این پیش‌بینی منوط به رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی توسط مردم و اجرای طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای است؛ بنابراین از مردم استان می‌خواهیم که همچنان در خانه‌های خود بمانند تا جلوی انتشار ویروس کرونا گرفته شود.

وی هم‌چنین از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان ابراز رضایت کرد و گفت: کار اصلی بعد از اجرای این طرح است که باید پشتیبانی مناسب از مراکز بهداشتی و درمانی انجام گیرد.
 
پورمحمدی افزود: سپاه و ارتش اقدامات خوبی برای ایجاد فضاهای درمانی و نقاهتگاه‌ها انجام داده‌اند و امیدواریم با کاهش موارد ابتلا به بیماری، نیازی به این فضاها نداشته باشیم.

وی بر تقویت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی تأکید کرد و گفت: باید به صورت شفاف و صریح با مردم صحبت کنیم.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند، اما برخی اخبار غیرواقعی و شایعات نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود که لازم است دستگاه‌های نظارتی و قضایی با توجه به شرایط حساس کنونی، با کسانی که قصد برهم زدن آرامش و امنیت جامعه را دارند برخورد کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر روزانه از 120 نفر از افرادی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند تست کرونا گرفته می‌شود.
 
محمدحسین صومی افزود: شهرستان‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه و تبریز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را نسبت به جمعیت در استان دارند.
 
فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیج ملی مبارزه با کرونا، رزمایش دفاع بیولوژیک، ضدعفونی کردن فضاهای شهری، تأمین اقلام بهداشتی و ایجاد فضاهای درمانی و نقاهتگاه ارائه کردند.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درخصوص اقدامات مربوط به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، فرماندار تبریز درخصوص آخرین وضعیت فعالیت صنوف و مراکز عمومی، شهردار تبریز درخصوص اقدامات شهرداری، رئیس شورای شهر تبریز درخصوص راهکارهای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی درخصوص اجرای طرح غربال‌گری سلامت در مبادی ورودی و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری درخصوص مصوبات کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا به ارائه مطلب پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح فاصله گذاری اجتماعی آذربایجان شرقی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بایرام زاده مجموع بازدید کنندگان از موزه‌های آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲۸ هزار و ۲۲۳ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد بسیار فراتر از پیش بینی‌های ستاد خدمات سفر نوروزی استان است، چون با توجه به شرایط آب و هوایی استان و همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش تعداد گردشگران و استقبال از موزه‌ها محتمل بود.

وی موزه کلیسای سنت استپانوس در جلفا، موزه آذربایجان و موزه قاجار در تبریز را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در تعطیلات نوروزی تاکنون معرفی و اظهار کرد: در این مدت کلیسای سنت استپانوس با ۲۳ هزار و ۶۲۹ قطعه بلیت فروشی در صدر موزه‌های پربازدید آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

بایرام زاده افزود: در این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر از موزه آذربایجان و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از موزه قاجار در تبریز بازدید کرده اند.

وی توجه عمیق به موزه‌ها و بازدید از این مراکز هویتی را جزو فرهنگ عمومی مردم تبریز و آذربایجان شرقی عنوان کرد و ادامه داد: با فرهنگ سازی و کمک رسانه‌های گروهی در سال‌های اخیر بازدید از موزه‌های مختلف در استان تبدیل به فرهنگ عمومی شده است و این موضوع اتفاق بسیار مهم فرهنگی در سطح کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 6063565

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • انفجار گاز در منزل مسکونی در تبریز ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی