Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به مناسبت رویداد ساعت زمین پیامی منتشر کرد.

در متن پیام فرهاد قلی نژاد آمده است:

رویداد ساعت زمین تاکید کننده و یادآور احترام به تنها سیاره قابل زیستن و احترام به اصول محیط زیستی است .رویداد ساعت زمین میخواهد یادآوری کند که ما انسان ها باید زمین و خاک، آب و هوا را به عنوان منابع زیستی حفاظت کنیم زیرا این منابع محدود و البته لازمه حیات و زندگانی هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه زمین مادر حیات ما با آلودگی های فراوان و بحران های محیط زیستی مواجه و اگر درمانی برای زخم های زیست محیطی آن را چاره نکنیم حیات زمین و سپس حیات ما انسان ها و همه موجودات زنده به خطر خواهد افتاد .

ما انسان ها باید همه با هم با هر رنگ و نژاد ،قومیت و ملیت تلاش کنیم زمین و محیط زیست خود را حفاظت و امانت دار حقوق نسل های آینده باشیم .

امسال رویداد ساعت زمین در حالی شکل میگیرد که مردم سراسر جهان با بحران بیماری کرونا روزگاری سخت را تجربه میکنند .بحران بیماری کرونا دوباره به بشر نشان داد که بسیاری از مسایل همانند مسایل بهداشتی و محیط زیستی مسایلی فراتر از مرزها بوده و بسیاری از بحران ها مرزهای قراردادی کشور ها را درنوردیده و زندگی و رفاه انسان ها را نشانه خواهد گرفت .بنابراین سران کشور ها  در سایه صلح و دوستی در قالب توافق های بین المللی می توانند به حفاظت از محیط زیست و زمین بپردازند .احترام به زمین و حیات انسانها باید  اندیشه و هدفی فراتر از بازی های سیاسی کشورهای توسعه یافته ای باشد که با زور و سلطه خود سعی دارند کشورهای در حال توسعه را مطیع خود سازند و حقوق زیست محیطی آنان را نادیده بگیرند .بنابراین امروز راهکار نجات زمین و توسعه پایدار آن ،احترام به اصول محیط زیست هم در داخل کشور ها و در سطح بین المللی و منطقه ای و در نهایت رعایت حقوق محیط زیست است.

امیدوارم کشورمان ایران عزیز، و همه دنیا با گذر از بحران بیماری کرونا روزگاری خوش و خرم داشته و همه بتوانیم با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی  وظیفه همگانی خود را یعنی حفاظت از محیط زیست بیشتر عملی نماییم.
انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون اساسی حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز جهانی ساعت زمین استانی اجتماعی رویداد ساعت زمین محیط زیست انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت

رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان این‌ که دانش‌آموزان بهترین قشر برای انتقال فرهنگ محیط زیست هستند، گفت: فرهنگ زیست محیطی چالش جدی محیط زیست است . 


الهه کلانتری با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک مشاركت مردم، ايران در برابر پلاستيك، نجات زمين نامگذاری شده است ، اظهار داشت : آموزشهایی با تاکید بر نگاه ویژه به استفاده از کیسه های پارچهای به جای پلاستیک محور اصلی مدرسین در کارگاهها قرار دارد . 

 وی تصریح کرد: در این کارگاه دوروزه موضوعاتی از قبیل حفاظت از زمین ، حفظ ذخایر منابع طبیعی ،جلوگیری برداشت بی رویه از زمین ، کمک به جلوگیری نابودی گونه های جانوری و گیاهی و بخصوص کاهش و مدیریت تولید زباله های خانگی تاکید شد .

 کلانتری افزود :در این کار گاه دوروزه آقای مهندس همراز کارشناس مسول آموزش و خانم شمشادی مدیر عامل جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست مدرس این دوره آموزشی بودند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود