Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:42:50 GMT

کاهش ۴۷ درصدی سفر در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۰۶۷

کاهش ۴۷ درصدی سفر در آذربایجان‌غربی

آیدین رحمانی روز شنبه در شانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این کاهش در روز هشتم فروردین به ۶۲ درصد رسید، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با ایجاد محدودیت‌های لازم و کاهش بیش از پیش این سفرها شاهد شکسته شدن زنجیره انتقال این بیماری در سطح استان باشیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا داکت‌های ضدعفونی وسایل نقلیه در مبادی ورودی استان با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری و فرمانداری‌ها از جمله محورهای ورودی سه راهی ایواوغلی‌، میاندوآب - ملکان ، سقز - بوکان و سلماس - تسوج و نیز کلیه مبادی مرزی استقرار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از مشارکت سپاه در اجرای رزمایش دفاعی بیولوژیک در استان که با همکاری دهیاری‌ها و سایر ادارات برای ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی در حال انجام است، گفت: اجرای این رزمایش و تداوم آن می‌تواند نقش مهمی در شیوع این بیماری داشته باشد.

وی همچنین با بیان آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان بیان کرد: در همین راستا تمامی پارک‌ها و مراکز تفریحی تعطیل و از ایجاد تجمع در این اماکن جلوگیری شده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تعطیلی فعالیت کارگاه‌های پروژهای عمرانی در استان اظهار داشت: تمامی پروژه‌های عمرانی تا بیستم فروردین ماه به غیر از  پروژه‌های بیمارستانی و درمانگاهی و برخی پروژه‌های ضروروی که با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری مشخص خواهد شد، تعطیل است.

رحمانی با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌های ویژه سالم‌سازی محیط در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در همین راستا سپاه در کنار هر بهورز یک نفر نیرو در اختیار این کمیته ها قرار خواهد داد که پیش‌بینی شده در مجموع سه هزار و ۳۸۲ بسیجی همگام با دیگر نیروهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی در قالب این طرح بکارگیری شوند.

وی گفت: به همین منظور ۹۶ تیم سالم‌سازی محیط نیز با حضور نیروهای بسیجی و سایر ادارات در استان تشکیل و کار نظارت بر کنترل اماکن و معابر عمومی و تنظیم چک لیست‌های نظارتی را عهده‌دار خواهند بود.

وی افزود: کمیته تدفین اجساد نیز در همین چارچوب و براساس دستورالعمل های ورازت کشور و وزارت بهداشت تشکیل و فعالیت خواهد کرد که وظیفه تدفین اجساد مبتلا و مشکوک را که در منازل؛ بیمارستان‌ها و اماکن و معابر عمومی فوت کرده اند را براساس عملیات بهداشتی و شرعی در مبدا فوت و محل تدفین در آرامستان‌ها برعهده خواهند داشت.

رحمانی بیان کرد: برهمین اساس برای تسهیل در روند اجرای امور تدفین از پزشکان معتمد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی برای صدور گواهی فوت و نیز سردخانه‌هایی برای نگهداری اجساد فوت شده، استفاده خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۳۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر در کشور بهبود یافته از بیماری کرونا هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری آذربایجان غربی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری آذربایجان غربی بهداشت و سلامت ویروس کرونا ستاد پیشگیری آذربایجان غربی بهداشت و سلامت آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    در شبانه روز گذشته این پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبر های خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.     برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور حادثه رانندگی در محور خوی_چایپاره اوقات شرعی فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین لزوم آموزش یک رشته ورزشى افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  •  پیروزی ۱۵ بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین