Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس توضیحات ارائه شده از سوی روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این شرکت در خط اول خودکفایی کشور در تولید شکر و صنایع جانبی همچون اتانول قرار دارد.

در ادامه آمده است در شرایط ویژه جامعه و گسترش بیماری کرونا، پرسنل پر تلاش شرکت توسعه نیشکر ایثارگونه و به صورت شبانه روزی در کنار تولید شکر و تامین نیاز داخل، از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بالغ بر ۱۶ میلیون لیتر الکل طبی را در کارخانه الکل رازی تولید و با حواله‌های صادر شده توسط سازمان غذا و دارو به سراسر کشور ارسال کرده تا کمبودی در این خصوص ایجاد نشود بنابراین متهم ساختن شرکتی با چنین رویکرد جهادی، خارج از انصاف و به دور از واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه آمده است: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی صرفا یک شرکت تولیدی است و هیچ دخل و تصرفی در توزیع شکر در بازار ندارد و همه امور در این زمینه زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و بر اساس حواله‌های صادر شده از سوی این سازمان انجام می‌شود.

روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر افزود: تنها بر اساس حواله‌های صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان شکر را به مراکز پخش، شرکت‌ها و کارخانه‌ها تخصیص می‌دهد و لیست این حواله‌ها، افراد، شرکت‌ها و صنایع معرفی شده موجود است.

در ادامه آمده است بنابراین، سخن رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ستاد تنظیم بازار استان مبنی بر احتکار شکر و عدم همکاری شرکت توسعه نیشکر برای تامین شکر استان، با دستورالعمل وزارت صمت و همچنین حواله‌های صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در سال ۹۸ همخوانی ندارد.

این روابط عمومی افزود در واقع تعیین قیمت شکر توسط سازمان صنعت ،معدن و تجارت تعیین و مشخص می‌شود و شرکت توسعه نیشکر در این زمینه هیچ نقشی ندارد که با واژه احتکار  بتواند قیمت‌ها را بالا ببرد یا پایین بیاورد.

در بخش دیگری اضافه شده است: مبنای عمل در این خصوص توسط شرکت توسعه نیشکر، مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت است و بی‌شک‌ این سازمان نیز از مصوبات تبعیت می‌کند که بر اساس نامه وزارت صمت در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸، تامین شکر مورد نیاز خوزستان به شرکت کشت و صنعت کارون واگذار شده است و شرکت توسعه نیشکر نیز بر اساس همین دستورالعمل، وظیفه تامین شکر استان‌های دیگر کشور را عهده‌دار است.

در ادامه توضیحات آمده است: از فروردین تا اسفندماه ۹۸، بر اساس حواله‌های صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ۳۷ هزار تن شکر توزیع شده است و در اسفندماه ۹۸ ، ۶ هزار تن شکر برای توزیع در اختیار این سازمان قرار گرفته و این رقم تقریبا ۲ برابر حواله‌های صادر شده در ماه‌های گذشته است.

این روابط عمومی افزود: متوسط مصرف شکر خوزستان بنابر حواله‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در این چند سال بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تن در ماه با احتساب صنایع مصرف کننده شکر بوده است و رقم ۱۱ هزار و ۲۵۰ تن که از سوی ریاست این سازمان اعلام شده سنخیتی با حواله‌های صادر شده و اعلام نیاز این سازمان در سال ۹۸ ندارد.

روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر همچنین گفته است: بنابر اعلام وزارت بهداشت، مصرف سرانه شکر یک نفر در سال به طور میانگین ۶ کیلوگرم محاسبه شده است که این آمار با توجه به شرایط ویژه جامعه و رعایت مردم در مصرف شکر، کمتر نیز شده است و مصرف سرانه شکر در جامعه رو به کاهش است.

در ادامه آمده است از اول فروردین تا بهمن ماه ۹۸ نیز  بر اساس اعلام نیاز سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به صورت میانگین ماهانه سه هزار تن شکر در اختیار این سازمان قرار گرفته است و در همه ماه‌ها شکر بنا به نیاز سازمان صمت خوزستان تامین شده است که اسناد آن نیز موجود است.

در این توضیحات بار دیگر تاکید شده است که مبنای توزیع شکر از سوی کشت و صنعت‌های نیشکر، دستورالعمل وزارت صمت است و بر این اساس تامین شکر ۳۱ استان به صورت شفاف در نامه ۲۵ اسفندماه وزارتخانه مشخص شده است که در این بین نیاز خوزستان به شکر یک هزار و ۲۰ تن منظور و مشخص شده است که تامین سهمیه شکر خوزستان به شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون واگذار شده است. 

در ادامه تصریح شده است بنابراین از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۸ تامین شکر خوزستان بر عهده شرکت توسعه نیشکر نیست اما با این وجود ۶ هزار تن شکر در اسفند ماه سال گذشته بر اساس حواله‌های صادر شده سازمان به منظور تامین نیاز بازار استان در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان قرار گرفته است.

روابط عمومی توسعه نیشکر خوزستان افزود:  سازمان صمت خوزستان نیز می‌تواند اعلام کند این حجم شکر را به چه شکل توزیع کرده و آیا نظارتی بر این حواله‌های صادر شده و تحویل گرفته شده، داشته‌اند ؟ چرا که میزان شکر دریافتی در اسفند ماه با متوسط نیاز استان همخوانی ندارد و بیش از نیاز دریافت شده است.

در ادامه آمده است: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این شرایط ویژه جامعه، تلاش خود را بر تولید بیشتر به منظور تامین نیاز داخل کشور قرار داده و تلاشگران عرصه صنعت و کشاورزی شرکت توسعه نیشکر جهادگونه در خط مقدم کالاهای اساسی از جمله شکر و الکل طبی قرار دارند.

در پایان آمده است بدون شک بهترین خسته نباشید به کسانی که از زندگی خود گذشته در خط تولید به صورت شبانه روزی در عمل به منویات مقام معظم رهبری همت می گمارند رضایت مردم است. امیدواریم همه ما به‌عنوان خدمتگزاران کوچک این مردم قدرشناس و آگاه با تلاش و همت در چرخه تولید و بخصوص در چرخه توزیع کالاهای اساسی، بتوانیم  رضایتمندی مردم را فراهم آوریم و در روند توسعه کشور سهم خود را هر چه بهتر ایفا کنیم.

رییس سازمان صمت خوزستان روز جمعه در ستاد تنظیم بازار شرکت توسعه نیشکر استان را متهم به احتکار شکر به منظور افزایش قیمت این محصول کرد.

شکر از  حدود سه هفته پیش تا کنون در استان خوزستان کمیاب شده است. 

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار معدن و تجارت خوزستان سازمان صمت خوزستان ادامه آمده شکر و صنایع جانبی شرکت توسعه نیشکر سازمان صنعت شکر خوزستان روابط عمومی هزار تن شکر تامین شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش و فناوری نان در خوزستان به منظور توسعه صنعت غله و نان با همکاری مرکز غله، سازمان فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری ازستان در اهواز، گفت: این همکاری راهبردی میان این نهاد‌ها با هدف ارتقای دانش و توانمندی‌های مرتبط با صنعت غله و نان، آموزش متخصصان و انتقال فناوری‌های نوین در این حوزه صورت گرفته است.

سیدیحیی میرزایی افزود: این مرکز با توجه به نیاز‌های روزافزون صنعت غله و نان در خوزستان و لزوم ایجاد یک مرجع تخصصی در زمینه آموزش و ترویج فناوری‌های نوین برای توسعه بهره‌وری، کیفیت و راندمان در صنعت غله و نان تاسیس شده است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خوزستان به عنوان متولی حوزه فناوری در استان، در راه‌اندازی این مرکز نقش مهمی داشته است و با ایجاد همکاری با پارک علم و فناوری، مرکز آموزش و فناوری غله و نان قادر خواهد بود به بهره‌برداری از زیرساخت‌ها و امکانات موجود در پارک، از جمله آزمایشگاه‌ها و فضا‌های کارآفرینی، بهبود فرآیند‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های نوین را در صنعت غله و نان به کار ببرد.

میرزایی با اشاره به لزوم دیده شدن نقش پارک علم و فناوری در زندگی مردم، اضافه کرد: حضور پارک در این مرکز باعث اثرگذاری پارک علم و فناوری در زندگی مردم خواهد شد.

وی می‌گوید: مرکز آموزش و فناوری غله و نان با همکاری مرکز غله، سازمان فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری خوزستان، به عنوان یک نمونه موفق از همکاری بین نهاد‌ها برای توسعه صنعت غله و نان در استان خوزستان می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر مناطق و استان‌ها در کشور مطرح شود. این اقدام مهم باعث افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات غله و نان در استان خواهد شد و به توسعه پایدار این صنعت اساسی کشور کمک خواهد کرد.

محمد راضی جلالی، معاون استاندار خوزستان در این مراسم گفت: این مرکز به عنوان یک مرجع تخصصی در زمینه آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان فعالیت خواهد کرد و با توسعه مهارت‌ها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین باعث بهبود کیفیت نان در استان خواهد شد.


شهرام ملایی هزاروندی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: به منظور توسعه اشتغال و  رونق تولید، افزایش بهره وری، توانمند سازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر و در اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اهداف تعیین شده برای شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود انعقادتفاهم نامه همکاری سه جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، اداره کل غله و خدمات بازرگانی، پارک علم و فناوری استان منعقدشد

وی افزود: افزایش کیفیت نان، تدوین و بازنگری استاندارد‌های آموزشی و ارزشیابی حرف و مشاغل مورد نیاز صنعت نان،  اجرای آموزش مهارت‌های تخصصی، عمومی و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاغلان و فراهم کردن زمینه اشتغال و به کارگیری دارندگان گواهینامه مهارت، تبادل اطلاعات، تجارب و توانمندی‌های علمی، فنی، آزمایشگاهی و پژوهشی، برگزاری مسابقات ملی مهارت و کارگری، اعطای مجوز مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی همچنین اعطای مجوز واحد پذیرنده آموزش در محیط واقعی کار، نظارت بر عملکرد کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفیت گندم، نان و آرد، حمایت مادی و معنوی پارک از طرح‌های نوین، همکاری برای تاسیس کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری، برگزاری رویداد‌های استارت آپی و نمایشگاه از موضوع تفاهم‌نامه همکاری میان این سه نهاد است.

ملایی هزاروندی ادامه داد: این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا به مدت ۲ سال معتبر است و استمرار همکاری، ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا اعمال تغییرات در مفاد آن، منوط به توافق طرفین است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • تعاونی‌ها در خوزستان توسعه یابند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال