Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی اظهارداشت: با توجه به گفت و گوهایی که با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های گوناگون از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد،  نسبت به عبور از این شرایط خوش‌بین هستم و چگونگی برخورد با این بیماری در قم و گیلان به عنوان دو تجربه مهم است که باید از آنها استفاده و بهره‌برداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش و خدمات بسیار زیادی در این ایام برای مقابله با این بیماری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آرامش خوبی در میان نظام سلامت و کادر درمانی کشور حاکم است و دولت هم مطمئناً این توان را دارد که از لحاظ تجهیزات، امکانات و دارو آنها را پشتیبانی کند و این نیز موجب آرامش بیشتر خواهد بود.

دکتر روحانی افزود: باید به روح شهدای خدمت در بخش سلامت هم درود بفرستیم که کار بزرگی را در این ایام به انجام رساندند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این جلسه پیشنهادات خوبی عنوان شد که حتماً آنها را دنبال خواهیم کرد، گفت: تقویت بخش‌های عفونی و بیماری‌های واگیر، تلاش همه جانبه برای ساخت واکسن و تلاش برای پیدا کردن دارو برای این بیماری که البته تاکنون داروی مشخصی برای آن نداریم، از جمله پیشنهادات در این جلسه بود.

دکتر روحانی افزود: برخی از صاحب‌نظران در این جلسه عنوان کردند این ویروس برای همه دنیا غافلگیر کننده بود که یک ویروسی از یک جای دنیا و زمانی خاص آغاز و در سراسر دنیا پراکنده شود.

رئیس جمهور ادامه داد: شیوع این ویروس اقتصاد، سیاست، مسایل اجتماعی و سبک زندگی را کاملاً در سراسر جهان دگرگون کرده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در ایران مراسم گوناگونی برای شادی ها و عزاها در مقایسه با غربی ها وجود دارد، گفت: شیوع این ویروس همه مناسک و مراسم ما را تغییر داده و مراکز دینی، مذهبی و اشتغال را دچار دگرگونی کرد.

وی  افزود: در این جلسه همچنین درباره اینکه در حال حاضر در چه مرحله‌ای از این بیماری قرار داریم؟، پاسخ جمع کارشناسان این بود که هنوز زود است که مطرح کنیم که در چه مرحله‌ای قرار داریم و آیا به پیک این بیماری رسیده‌ایم و یا در مسیر تثبیت موقعیت قرار داریم یا نه و این موضوعی قابل قبول است و همه مطرح کردند که باید تا بازگشت سفرهای نوروزی صبر کرد و توصیه‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا بتوانیم در آن زمان قضاوتی را در این باره انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت: در این جلسه درباره اینکه اقدامات و کار ما در این مسیر چگونه بوده است، براساس نظر کارشناسان آنها اقدامات و مسیر را تأیید می‌کردند که این مسیر انتخاب شده راهی درست است و البته باید از تجربه سراسر دنیا استفاده کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که هنوز همه ابعاد این بیماری در جهان مشخص نشده است.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت استفاده از نظرات  متخصصان و صاحبنظران برای ادامه مسیر، گفت: از همه کارشناسان و صاحبنظران سراسر کشور می‌خواهیم در این راستا به ما کمک کنند و ما آمادگی داریم از نظرات آنان بیشتر استفاده کنیم.

همچنین در این جلسه رئیس جمهور اظهارداشت که مردم باید برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی مسئولان و متخصصین صدای واحد بشنوند چرا که صداهای مختلف مردم را دچار سردرگمی و اضطراب کرده و آنان را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس جمهور تلاش دولت در زمینه توسعه طرح تحول سلامت، گسترش فضای مجازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را حائز اهمیت دانست و گفت: امروز شاهد آثار ملموس این تلاش‌ها در مسیر مبارزه با شیوع کرونا در کشور هستیم.

در این نشست که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتباط تصویری با متخصصان و صاحبنظران برجسته علمی انجام شد، آثار و پیامدهای شیوع کرونا و راهکارهای تخصصی و اقداماتی که باید در نقاط گوناگون کشور برای جلوگیری از شیوع و گذر از بحران این بیماری انجام شود، مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، مباحث تخصصی و علمی گوناگون در بخش‌های مختلف انجام شد و اساتید دانشگاه و صاحبنظران به بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه راهکارهای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا پرداختند.

چگونگی شرایط و اقداماتی که باید برای کاهش شیوع و کنترل بیماری انجام شود، میزان توانایی و توانمندی نظام سلامت و درمان کشور در مدیریت و مقابله با کرونا، تبعات و تأثیرات اجتماعی شیوع کرونا بر مردم، راهکارها و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای مواجهه با این بیماری، چگونگی شرایط برای عادی سازی روند مناسبات اقتصادی – اجتماعی در کشور، ضرورت توجه جدی مردم به توصیه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چگونگی اعمال برخی اقدامات سختگیرانه برای اجرای دقیق این پروتکل‌ها، فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در این راستا و تأثیرگذاری اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا و انجام اقداماتی نظیر غربالگری عمومی به مردم، از جمله مباحثی بود که در این جلسه عنوان شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حسن روحانی ویروس کرونا کرونا واکسن کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دکتر روحانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو

کیومرث اکبری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : شرایط مناسب برای بروز بیماری هوای خنک و مرطوب است که هم اکنون خصوصا در مناطق گرمسیر و معتدل حاکم است و شرایط را برای بیماری‌های گیاهی از جمله زنگ زرد کاملا مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه آلودگی این بیماری در مزارع در استان معمولا از مناطق گرمسیر آغاز می‌شود اضافه کرد: امسال از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته قبل از آنکه علایم بیماری ظاهر شود نسبت به لزوم مبارزه با این بیماری اطلاعیه‌های لازم صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون در سطح بیش از ۱۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مبارزه با این بیماری انجام شده است یادآور شد: مبارزه با این بیماری در مناطق گرمسیر هم اکنون در حال انجام است.

اکبری افزود: در نواحی معتدل نیز از حدود یک هفته قبل آلودگی مشاهده شده که برای این مناطق نیز اعلام مبارزه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه به ویژه در تمام مزارع آبی و دیم متراکم باید جدی گرفته شود افزود: با توجه به اینکه این بیماری در نواحی گرمسیر و معتدل استان مشاهده شده است به کشاورزان توصیه می‌شود با توجه به تداوم بارندگی‌ها و وجود رطوبت در هوا، پس از مساعد شدن شرایط جوی کشاورزان بلافاصله مبارزه با سموم توصیه شده را انجام دهند.

اکبری ادامه داد: اقدامات ترویجی لازم در زمینه شیوع این بیماری انجام و به اندازه کافی سم در استان تدارک دیده شده است که کشاورزان می‌توانند مبارزه با این بیماری را همزمان با سن مادر نیز انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در مناطق سردسیر هنوز این بیماری در مزارع مشاهده نشده است ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر که همراه با وزش باد نیز است احتمال رسیدن هاگ‌های این بیماری به این مناطق نیز وجود دارد بنابراین باید کشاورزان این مناطق نیز پایش‌های لازم را انجام دهند تا درصورت مشاهده علایم، مبارزه را انجام دهند.

وی تاکید کرد: شرایط برای طغیان این بیماری در استان مهیا است و کشاورزان باید با جدیت تمام نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

اکبری ادامه داد: چنانچه مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو در استان جدی گرفته نشود، برگ‌های بالایی که تامین کننده مواد غذایی خوشه هستند آسیب خواهند دید و در نتیجه غذاسازی برای خوشه به خوبی انجام نمی‌شود و وزن و اندازه دانه افت خواهد کرد و مزرعه از نظر کمی و کیفی دچار خسارت خواهد شد.

وی تاکید کرد: سهل انگاری کشاورزان برای مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع در کمترین حالت ممکن تا ۷۰ درصد می‌تواند به مزارع خسارت وارد کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست