Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین این تحلیل جدید دوازدهمین گزارش پژوهشگران در «مرکز مدل‌سازی بیماری‌های عفونی همکار سازمان جهانی بهداشت» در مرکز جهانی آنالیز بیماری‌های عفونی (GIDA) در ایمپریال کالج لندن است.

این پژوهشگران سناریوهای گوناگونی را در پاندمی کووید-۱۹ در نظر گرفته‌اند، از جمله این که جهان هیچ کاری نکند (سناریوی «تخفیف» ندادن)، چه رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان همچنین دو سناریوی دوری‌گزینی اجتماعی را در نظر گرفته‌اند که باعث همه‌گیری با یک بار اوج‌گیری می‌شود (سناریوهای تخفیف mitigation) و  نیز چندین سناریوی «فرونشانی» (suppression) برای جلوگیری از گسترش بیماری که می‌تواند بیشترین تاثیر کلی از لحاظ کاهش شمار بیماری‌ها و مرگ‌ها داشته باشد.

سناریوهای گوناگون کووید-۱۹

در سناریوی «تخفیف‌» ندادن همه‌گیری و انجام ندادن هیچ کاری، ویروس جدید کرونا ۷ میلیارد نفر در جهان را مبتلا خواهد کرد و باعث مرگ ۴۰ میلیون نفر در سال جاری خواهد شد.

دوری‌گزینی اجتماعی برای کاهش میزان تماس‌های اجتماعی تا ۴۰ درصد به همراه کاهش تماس‌های اجتماعی در میان جمعیت سالمند (در معرض بیشترین خطر هستند) می‌تواند بار بیماری را تا نصف کاهش دهد. اما مدل‌سازی این پژوهشگران نشان می‌دهد حتی با این میزان کاهش ظرفیت نظام‌های مراقبت بهداشتی در همه کشورهای به سرعت اشباع خواهد شد و از توان خواهد افتاد.

دکتر پاتریک واکر، یکی از نویسندگان گزارش از ایمپریال کالج لندن می‌گوید: «ما تخمین می‌زنیم که در هفته‌ها و ماه‌های آینده جهان با یک وضعیت اضطراری حاد بی‌سابقه بهداشت عمومی روبرو خواهد شد. یافته‌هیا ما نشان می‌دهند که همه‌کشورها با انتخابی میان اقدامات شدید و  هزینه‌بر برای فرونشانی سرایت ویروس یا خطر اشباع شدن سریع ظرفیت نظام‌های مراقبت بهداشتی و از کار افتادن آن‌ها روبرو هستند. اما نتایج ما نشان می‌دهند که اقدام سریع، قاطع و همگانی در حال حاضر می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در سال آینده نجات دهد.»

اقدامات بهداشتی با تاثیر ثابت‌شده

این گروه پژوهشگران در آخرین گزارش‌شان نشان می‌دهند که اتخاذ سریع اقدامات بهداشت عمومی با تاثیر ثابت‌شده - شامل آزمایش کردن افراد و ایزوله کردن موارد مثبت و دوری‌گزینی ‌اجتماعی گسترده‌تر برای پیشگیری از تداوم سرایت- برای مقابله با تاثیر پاندمی ضروری هستند.

این مدل‌سازی نشان داد که به کار بستن زودرس این اقدامات می‌توانید تاثیر اساسی داشته باشد.

اگر همه‌ کشورهای جهان این راهبرد را در هنگامی که میزان مرگ‌ومیر در حد ۰.۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هفته است، به کار ببندند، از ۹۵ درصد مرگ‌ها می‌توان پیشگیری کرد و جان ۳۸.۷ میلیون نفر را نجات داد.

اما اگر این راهبر دیرتر (هنگامی که میزان مرگ‌ومیر به ۱.۶ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هفته رسیده است) به کار بسته شود، این رقم کاهش تلفات فقط در حد ۳۰.۷ میلیون خواهد بود.

نیاز به اقدام سریع، قاطع و جمعی

پروفسور عذرا غانی یکی دیگر از نویسندگان گزارش می‌گوید: «اقدام سریع و قاطع و جمعی برای همه کشورها لازم است تا اثر این پاندمی محدود شود.»

او می‌گوید: «اقدام زودرس بالقوه می‌توانید مرگ‌ومیر را تا ۹۵ درصد کاهش دهد و جان ۳۸.۷ میلیون نفر را نجات دهد. همزمان، لازم است پیامدهای خود این اقدامات مهارکننده مانند تعطیلی‌های طولانی‌مدت هم در نظر گرفته شود تا آسیب‌پذیرترین افراد از پیامدهای اقتصادی و اجتماعی چنین اقداماتی محافظت شوند.»

تاثیر شدیدتر برکشورهای با درآمد کم و متوسط

نتایج بررسی این پژوهشگران فشاری را که بر کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط در جریان این همه‌گیری وارد خواهد آمد نشان می‌دهد.  در اغلب سناریوهای این پژوهشگران، پاندمی کووید-۱۹ احتمالا باعث پر شدن ظرفیت نظام‌های بهداشتی این کشورها که از قبل هم تحت فشار بودند، خواهد شد و هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی اقدامات برای فرونشانی همه‌گیری هم بالا خواهد بود.

پروفسور نیل فرگوسن، رئیس این مرکز در ایمپریال کالج می‌گوید: «پژوهش ما شواهد فزاینده در این باره که پاندمی کووید-۱۹ یک تهدید بهداشت عمومی جهانی وخیم است، تایید می‌کند. لازم است کشورها به طور جمعی و به سرعت به این همه‌گیری با گسترش سریع واکنش نشان دهند. به اشتراک گذاشتن منابع و تجربیات برای پیشگیری اثرات بالقوه مصیبت‌باز این پاندمی در سطح جهانی ضروری است.»

این پژوهشگران تاکید می‌کنند مدل‌های آنها پیش‌بینی وقایع آینده نیستند، بلکه می‌خواهند بزرگی مشکل و منافع عمل سریع و قاطع جمعی را نشان دهند.

کرونا، کوبیدن امروز و رقص فردا | نگاهی متفاوت به شیوع کرونا در جهان با ۱۶ نمودار کد خبر 495943 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس میلیون نفر کووید ۱۹ خواهد شد همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید حسین حسینی فر دبیر علمی همایش گفت : در این کنفرانس دانشمندان ۱۰ کشور جهان شامل  آمریکا ، هند ،کانادا ، انگلیس ، پرتقال ، مالزی ، نیجریه ، بلژیک ، ایتالیا و پاکستان به صورت آنلاین حضور داشتند و پژوهش های خود را به ویژه در زمینه غذای آبزیان و ماهیان خاویاری به اشتراک گذاشتند.

رقیه صفری دبیر اجرایی همایش هم گفت : در این کنفرانس دو روزه راهکارهایی برای پیشرفت آبزی پروری ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • حمایت جهان از عملیات وعده صادق ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • (ویدئو) خط و نشان درک لانسفورد برای هادی چوپان با عضلات ترسناکش
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • اسرائیل شاهد از بین رفتن سریع اعتبار خود در سراسر جهان است
  • حمایت خبرنگاران استان مرکزی از پاسخ مقتدرانه سپاه به صهیونیست‌ها
  • سرلشکر باقری: تراز جدیدی از اقتدار نیرو‌های مسلح به جهان نشان داده شد