Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی از راه‌اندازی پویش سراسری قرائت دعای فرج، به نیت تعجیل در ظهور امام عصر(عج) و رفع گرفتاری‌ها در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: در شرایط فعلی با توجه به شیوع ویروس کرونا، عمده فعالیت‌ کانون‌های مساجد به صورت مجازی انجام می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت اجتماع افراد در اماکن مختلف از جمله مساجد و بقاع متبرکه اظهار کرد: با توجه به شرایط مذکور فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز قالب دیگری پیدا کرده و عموم برنامه‌ کانون‌ها در بستر فضای مجازی متناسب با وضعیت مذکور ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: سیاست ما در این ایام متمرکز بر اطلاع‌رسانی گسترده در باب پیشگیری و تبیین راهکارهای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است که در راستای تحقق این مهم، تلاش حداکثری اعضای کانون‌ها بر تولید محتوای متناسب و نشر آن در کانال‌‌ها و گروه‌های مجازی بوده است.      وی افزود: در راستای تحقق این هدف، پویش قرائت سراسری دعای فرج، در ساعت صفر عاشقی(12 شب)  نیمه شعبان به نیت تعجیل در ظهور حضرت حجت(عج) و رفع گرفتاری و بلا از همه مردم جهان از دیگر اقداماتی است که در این ایام به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور راه‌اندازی شده است.     حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی با اشاره به دیگر اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سطح فضای مجازی، به راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مسجد» در سال گذشته اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه را می‌توان اقدام موفقی در راستای تقویت و گسترش فعالیت‌های کانون در بستر فضای مجازی دانست، این سامانه امکان ارتباط با  25 هزار کانون و بیش از 2 میلیون و 300 هزار عضو را در سطح فضای مجازی فراهم کرده و از سوی دیگر سبب شد فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی و دانلود کتاب از این بستر برای اعضا فراهم شود که به ویژه در شرایط فعلی اقدامی قابل توجه در راستای ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی و عمل به شعار «در خانه بمانیم» به شمار می‌رود.     وی افزود: علاوه بر این، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طی حرکتی خودجوش، اقدام به ضدعفونی معابر و اماکن مختلف از جمله مساجد سطح شهر، روستا و محله خود کردند که تاثیر به سزایی در پیشگیری از گسترش این بیماری دارد، همچنین تهیه و دوخت ماسک و «گان» پرستاری از دیگر فعالیت‌های جهادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا بوده و همچنان نیز ادامه دارد.     حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های سراسری که در سطح کانون‌ها شکل گرفته است می‌توان به پویش ختم حدیث کساء برای دوری بلا و شفای مردم بیمار اشاره کرد که در فضای مجازی آغاز شده است، در این راستا کاربران فضای مجازی، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و عموم مردم ایران اسلامی می‌توانند در این پویش شرکت کرده و به تعداد دلخواه در این پویش شرکت کنند ضمن اینکه تاکنون 32 هزار و 623 نفر در این پویش شرکت کردند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش مردمی نیمه شعبان دعای فرج کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ویروس کرونا حجت الاسلام راه اندازی فضای مجازی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره علویان پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  مردم مازندران، قرار است صبح روز ۳۰ فروردین برای حمایت و قدرداني از عملیات تاريخي و غرورآفرین وعده صادق و طرح نور ، زنجیره انسانی دیار علویان را به صورت همزمان در ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردين در سواحل مازندران برگزار کردند.

کاربران فضای مجازی مازندران در حمایت از این زنجیره انسانی از صبح ۲۹ فروردین پویشی را با نام #زنجیره_علویان در فضای مجازی راه‌اندازی کردند و تاکنون هزاران نفر به این پویش در شبکه‌های اجتماعی پیوسته‌اند.

کاربرانی که به این کارزار پیوسته‌اند، ضمن محکوم نمودن جنایت‌های رژیم صهیونیستی از مردم مازندران خواسته‌اند برای قدردانی از نیروهای مسلح ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه خود را به سواحل سراسر استان برسانند.








 

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • زنجیره علویان پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است