Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@22:53:55 GMT

حقوق کادر اداری بیش از معلمان اضافه شد؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۲۸۳

حقوق کادر اداری بیش از معلمان اضافه شد؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما دوره ها را بعد از تعطیلات فشرده می کنیم و ۵ شنبه و جمعه هم می توانند مدارس باز باشند و یا ساعت حضور بچه ها در مدارس اضافه شود.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری که عصر امروز پخش شد، با تبریک ولادت سیدالشهدا، روز پاسدار و اعیاد ماه شعبان به تشریح جزئیاتی درباره آموز های مکمل که این روزها از صدا و سیما پخش می شود پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز دنیا با بزرگترین وقفه آموزشی مواجه است و قریب به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر دنیا از کلاس درس محروم هستند. این روزها کشورها تدارکات مختلفی برای جبران آموزش دیده اند. ما نیز ظرف یکی دو روز بعد از تعطیلات مدارس با همکاریس صدا و سیما آموزش های مکمل تلویزیونی را شروع کردیم. امروز سه شبکه در ۲۸ نوبت به کار آموزش دانش آموزان مشغول هستند. باز خوردهای خوبی هم از این موضوع گرفته ایم و نشانه اش این است که این برنامه ها بارها دانلود می شود.

وی ادامه داد: برای تعطیلی و دایر بودن مدارس، تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم و متناسب با اطلاعات، آمار استان‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت این موضوع اعلام می‌شود. آموزش نیازمند تعامل بین دانش‌آموز و معلم است و تلویزیون آموزش یکطرفه دارد و باید معلمان با تعامل بیشتر در این روش تربیت کنیم.

بیشتر بخوانید: تعطیلی ۷۰ درصد دانش‌آموزان دنیا به دلیل کرونا

حاجی میرزایی بیان کرد: پیش از این هم آموزش مجازی جسته و گریخته میان دانش آموزان و معلمان بوده است اما می خواستیم این کار به شکل نامنظمی و سلیقه‌ای نباشد برای همین یک شبکه مناسبی را خاص این کار طراحی می کنیم و از پیام رسان داخلی کمک گرفتیم تا بتوانند آموزش را یکسان برای دانش‌آموزان ارائه کنند این کار در حال بررسی فنی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با شکل گیری این فضا، مدیر، معلم و دانش‌آموز با وارد کردن کد ملی وارد مدرسه مجازی می‌شوند و همان مناسبات که در مدرسه واقعی است، در اینجا نیز وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس گزارش‌های معاونان آموزش ی، تا اسفند سال ۹۸، ۷۰ درصد زمان بندی آموزش و محتوا جلو آمده بود و برای ۳۰ درصد باقی تلاش داریم به روش‌های مختلف آن را جبران کنیم تا سال تحصیلی بدون کاستی در محتوای آموزشی به پایان برسد.

وی درباره جبران عقب ماندگی دانش‌آموزان بیان کرد: در ستاد ملی کرونا این موضوع تصویب شده است که با احتساب آموزش های مجازی که دارد صورت می گیرد، اگر مدارس از نیمه فروردین باز شوند یک ماه به زمان تحصیل اضافه شود. اگر بیش از این مدارس تعطیل باشد، هر زمانی که مدارس باز شدند بین ۴ تا ۶ هفته، به دوره آموزشی اضافه شود. اینطوری سال تحصیلی آسیب نمی بیند. ما دوره ها را بعد از تعطیلات فشرده می کنیم و ۵ شنبه و جمعه هم می توانند مدارس باز باشند و یا ساعت حضور بچه ها در مدارس اضافه شود.

حقوق کادر اداری بیش از معلمان اضافه شد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره افزایش تا ۵۰ درصدی حقوق فرهنگیان که این روزها محل بحث است، گفت: معلمان و کادر اداری مشمول این افزایش شدند. کادر اداری و کارکنان چون قبلاً از فصل دهم قانون مدیریت کشوری که ۱۰ پارامتر دارد استفاده نکرده بودند الان رقم بیشتری را دریافت کردند اما درباره معلمان چون رتبه بندی در دو نوبت سال‌های ۹۴ و ۹۸ اجرا شده بود، مشمول این موضوع نشدند. رقم افزایش برای این تعداد که ۳۲ درصد را شامل می‌شود، رقم زیادی نبود اما برای ۶۲ درصد دیگر از ۵ تا ۵۰ درصد این افزایش اعمال شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم ترین ماموریت سال ۹۹ آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین مطرح کرد و گفت: ۱۰ بسته تحولی تولید کردیم. هدف این است که دانش‌آموزان به نقطه‌ای برسند که بعد از متوسطه نظری یک مهارت را بلد باشند. در دوره ابتدایی نیز هدف مهم ما این است که افراد به مهارت‌های پایه زندگی و ضروری دست یابند.

وزیر آموزش و پرورش درباره نامگذاری امسال تحت عنوان جهش تولید و مسئولیت آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم در بسته تحولی با توجه به شرایط موجود حرکت قابل اندازه گیری انجام دهیم. اکنون بیش از ۸ سال است که از تنظیم سند می‌گذرد و باید در مدرسه برای دانش‌آموزان و معلمان نمایان شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا اخبار کرونا آموزش و پرورش صدا و سیما محسن حاجی میرزایی ستاد ملی کرونا وزارت بهداشت صداوسیما محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان کادر اداری اضافه شود دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی

حمید طریفی‌حسینی با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت ۶۰۰۰ نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا ۱۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی