Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@14:12:54 GMT

۱۴ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۳۲۰

۱۴ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شدند

«عبدالقادر المرتضی» رییس کمیته امور اسرای یمن روز شنبه از آزادی ۱۴ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، المرتضی در توییتی نوشت: به یاری خدا امروز ۱۴ تن از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی در محور عملیاتی استان الجوف، آزاد شدند.

وی در ادامه نوشت: تبادل اسرا در پی میانجیگری طرف‌ های محلی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته امور اسرای یمن سه شنبه گذشته نیز از آزادی ۵ تن از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن در چارچوب تبادل اسرا در جوف خبر داده بود.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه های گذشته با انجام عملیاتی با عنوان «البنیان المرصوص» توانستند بخش های مهمی از جبهه نهم و چند شهر دیگر یمن در استان‌های «مارب و الجوف» را از دست نیروهای وابسته به منصور هادی و وابستگان عربستان آزاد کنند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسیر کمیته های مردمی یمن ارتش و کمیته های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «قدوره فارس» رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه به ۱۲ هزار نفر برسد.

فارس تاکید کرد: این در حالی است که پیش از هفتم اکتبر شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اشغالگران به نزدیک به ۵ هزار نفر می‌رسید.

وی تاکید کرد: شمار اسیران فلسطینی پس از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی با افزایش ۱۳۰ درصدی روبرو بوده است. اشغالگران به صورت عامدانه اسیران فلسطینی را شکنجه و آزار می‌دهند؛ این موضوع به شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی انجامیده است.

رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین افزود: احدی از شمار اسیران اهل غزه اطلاع ندارد. زمستان گذشته سخت‌ترین زمستان برای اسیران فلسطینی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون بود.

قدوره فارس تصریح کرد: اشغالگران لباس اسیران فلسطینی را از تنشان بیرون آوردند و آن‌ها را از ساده‌ترین حقوقشان منع کردند.

پیش از این نیز کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین در معرض حمله‌ها و جنایت‌های شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم کابینه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این کمیته بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جهان ساکت نشسته و با اشغالگران همدست شده است.

منابع آماری روز گذشته اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه دست‌کم سه هزار نفر از اهالی غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند.

کد خبر 6081328

دیگر خبرها

  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد