Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان یزد به اتفاق دادستان عمومی و انقلاب یزد صبح امروز به صورت سرزده از قسمت‌های مختلف زندان مرکزی بازدید کرد. تاریخ انتشار: 21:22 - 09 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۷۱۹

به گزارش گروه حقوقی‌وقضایی خبرگزاری میزان،غلامعلی دهشیری در حاشیه این بازدید گفت: موضوع بهداشت و سلامت مددجویان و ایجاد شرایط ایمن برای نگهداری از زندانیان از مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر رعایت دقیق مسایل بهداشتی و استمرار تمهیدات ضد عفونی و گندزدایی اماکن و محیط داخلی زندان تأکید کرد و بیان داشت: با استفاده از عفو اخیر مقام معظم رهبری و ایجاد شرایطی مناسب برای بهره مندی حداکثری مددجویان زندانی از مرخصی ریاست قوه قضاییه، زندان یزد از شرایط و وضعیت بسیار خوبی برخوردار است، اما باید همواره مساله بهداشت و تضمین سلامت زندانیان، اولویت مدیران زندان قرار گیرد و در صورت نیاز با غربالگری دقیق و مستمر از تداخل افراد مشکوک با سایر زندانیان جلوگیری کرد.

این مقام قضایی با اشاره به دیدار با مدیرکل زندان‌ها و بحث پیرامون وضعیت مددجویان و پیش بینی و پیشگیری از هرگونه مشکل در سیستم بهداشتی مرتبط با سلامت کارکنان و مددجویان و ارزیابی دقیق وضعیت موجود، تصریح کرد: باید حداکثر توان مجموعه برای تامین تجهیزات و تهیه ملزومات مورد نیاز برای کنترل و تضمین سلامت کارکنان و مددجویان از ابتلا به ویروس منحوس کرونا در این ایام بکار گرفته شود.

شایان ذکر است در این بازدید باتوجه به وقایع اخیر بر تشدید برخی تدابیر مراقبتی و اقدامات مرتبط با موضوع امنیت زندان تاکید و پس از بحث و تبادل نظر توصیه‌های لازم و دستورات مقتضی ارائه گردید.

بیشتر بخوانید بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی به منابع طبیعی خوزستان اعاده شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری

دادستان مرکز چهارمحال‌وبختیاری گفت: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سیدنصرالدین صالحی در کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حسب تاکید رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور مبنی بر کنترل مجرمین حرفه‌ای، آمار غایبین از زندان بیش از ۳۸ درصد کاهش داشته است.

دادستان مرکز استان با قدردانی از مقامات قضائی در راستای افزایش بیش از ۳۰ درصدی بازدید از زندان‌های استان افزود: بهره‌مندی محکومین واجد شرایط استفاده از نهادهای تخفیفی، تأثیر بالقوه‌ ای در باز اجتماعی نمودن محکومین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

صالحی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ جلسه شورای طبقه بندی در زندان‌های استان برگزار و درخواست‌های زندانیان بررسی شد.

کد خبر 745534

دیگر خبرها

  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی خیران استان اصفهان برای آزادی زندانیان
  • ۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند