Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام پرورش روز شنبه در گفت‌وگو  با ایرنا با تاکید برخطر استفاده خوراکی از قارچ های وحشی گفت: با توجه به فصل رویش قارچ های وحشی در طبیعت، مصرف این نوع قارچ ها احتمال مسمومیت های شدید را می تواند به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت وجود دارد و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرورش اظهار داشت: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: از میان بیش از یک هزار گونه قارچ کلاهک دار و چتری شناسایی شده در کشور حدود ۵۰ گونه آنها سمی و خطرناک تشخیص داده شده اند، که برای انسان سمی هستند.

پرورش افزود:با توجه به شباهت های بسیار زیاد بین قارچ های سمی خطرناک و غیرسمی، تشخیص این ۲ نوع حتی برای افراد متخصص در خارج از محیط های آزمایشگاهی سخت و غیرممکن است.

وی تاکید کرد: بر این اساس هموطنان باید از لمس کردن و چیدن قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی و مصرف آنها به شدت پرهیز کنند.

پرورش گفت: مصرف کنندگان قارچ های خوراکی می توانند، قارچ مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه های معتبر خریداری و مصرف کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی همدان گیاهان قارچ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی همدان گیاهان قارچ وزارت جهاد کشاورزی همدان گیاهان قارچ قارچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توجه به تامین امنیت غذایی و تامین پروتئین از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است و در سال گذشته توانستیم روند رو به رشدی را در تولید گوشت مرغ داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، بابک مومنی در دیدار با آیت الله معلمی در قائمشهر اظهار داشت: سال گذشته با وجود اتفاقات خاص و ویژه از جمله خشکسالی بی سابقه که در 50 سال اخیر 80 درصد آورد رودخانه‌ها کاهش داشت تولیدات خوبی در حوزه کشاورزی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه شاهد تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و گرمای بی سابقه در زمستان هستیم که نیاز است سازگاری ویژه با این شرایط داشته باشیم افزود: مازندران در تامین امنیت غذایی کشور نقش برجسته دارد و با تلاش تولید کنندگان در زمینه تامین مرغ استان کوشش شده و امنیت غذایی تامین مرغ پایتخت نیز بر عهده مازندران قرار دارد و از این منظر استان دارای بالاترین میزان جوجه ریزی کشور است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: سال گذشته افزایش 25 درصدی جوجه ریزی را داشتیم که در دو ماه پیاپی رکود جوجه ریزی به 17 میلیون قطعه رسید.

مومنی گفت: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی استان با رشد 10 برابری صادرات مواجه بودیم و صادرات محصولات باغی از مبدا استان مازندران رشد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته از مازندران 117 هزار تن محصولات باغی به کشورهای همجوار صادر شد تصریح کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی به دنبال افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر ارزآوری و افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان در صادرات محصولات باغی یادآور شد: ما در عرصه تولید در دیمزارها جهش خوبی داشتیم و امسال نیز توسعه کشت در دیمزارها دنبال می‌شود و امیدواریم برداشت کلزا خوبی را شاهد باشیم.

مومنی توجه به تولید آبزی پروری در مازندران را یکی از راهکارهای توسعه در بخش کشاورزی دانست و با بیان اینکه امسال توجه به اقتصاد دریاپایه در قالب شعار سال مورد توجه است تصریح کرد:  توفیقات خوبی در صنعت شیلات استان داریم و با همه مشکلات و موانع اقلیمی و اعتباری، بخش کشاورزی روند رو به رشدی را طی می‌کند و برای سال جاری در راستای جهش تولید با رویکرد مشارکت مردم سیاست ها و برنامه هایی تدوین شده است.

وی یادآور شد: توجه به توسعه تولید گوشت قرمز، توسعه کشت گلخانه‌ای، تولید محصول سالم، توسعه صادرات و توسعه اقتصاد دریا پایه مواردی است که در سال جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه کشت گیاهان دارویی و توجه به تکمیل پایانه‌های صادراتی را هم از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برای تحقق این اقدامات نیاز به حضور و مشارکت مردم داریم که از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی و اتحادیه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان همدان
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری برای کشور است
  • سرمایه گذاری هزار و ۸۴ میلیارد ریالی طرح کشاورزی در استان همدان
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان