Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@08:03:45 GMT

روحانی: از همه صاحبنظران می‌خواهیم به ما کمک کنند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۵۳۰

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر شنبه در جلسه‌ای با برترین متخصصان و صاحبنظران کشور در زمینه بیماری‌های عفونی، ویروسی و تنفسی، طب اورژانس، ایمونولوژی، ویرولوژی و اپیدمولوژی که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، از تلاش‌ها و فداکاری‌های همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور تقدیر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی اظهارداشت: با توجه به گفتگو‌هایی که با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های گوناگون از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، نسبت به عبور از این شرایط خوش‌بین هستم و چگونگی برخورد با این بیماری در قم و گیلان به عنوان دو تجربه مهم است که باید از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش و خدمات بسیار زیادی در این ایام برای مقابله با این بیماری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آرامش خوبی در میان نظام سلامت و کادر درمانی کشور حاکم است و دولت هم مطمئناً این توان را دارد که از لحاظ تجهیزات، امکانات و دارو آن‌ها را پشتیبانی کند و این نیز موجب آرامش بیشتر خواهد بود.

روحانی افزود: باید به روح شهدای خدمت در بخش سلامت هم درود بفرستیم که کار بزرگی را در این ایام به انجام رساندند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این جلسه پیشنهادات خوبی عنوان شد که حتماً آن‌ها را دنبال خواهیم کرد، گفت: تقویت بخش‌های عفونی و بیماری‌های واگیر، تلاش همه جانبه برای ساخت واکسن و تلاش برای پیدا کردن دارو برای این بیماری که البته تاکنون داروی مشخصی برای آن نداریم، از جمله پیشنهادات در این جلسه بود.

روحانی افزود: برخی از صاحب‌نظران در این جلسه عنوان کردند این ویروس برای همه دنیا غافلگیر کننده بود که یک ویروسی از یک جای دنیا و زمانی خاص آغاز و در سراسر دنیا پراکنده شود.

رئیس جمهور ادامه داد: شیوع این ویروس اقتصاد، سیاست، مسایل اجتماعی و سبک زندگی را کاملاً در سراسر جهان دگرگون کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه در ایران مراسم گوناگونی برای شادی‌ها و عزا‌ها در مقایسه با غربی‌ها وجود دارد، گفت: شیوع این ویروس همه مناسک و مراسم ما را تغییر داده و مراکز دینی، مذهبی و اشتغال را دچار دگرگونی کرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین درباره اینکه در حال حاضر در چه مرحله‌ای از این بیماری قرار داریم؟، پاسخ جمع کارشناسان این بود که هنوز زود است که مطرح کنیم که در چه مرحله‌ای قرار داریم و آیا به پیک این بیماری رسیده‌ایم و یا در مسیر تثبیت موقعیت قرار داریم یا نه و این موضوعی قابل قبول است و همه مطرح کردند که باید تا بازگشت سفر‌های نوروزی صبر کرد و توصیه‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا بتوانیم در آن زمان قضاوتی را در این باره انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت: در این جلسه درباره اینکه اقدامات و کار ما در این مسیر چگونه بوده است، براساس نظر کارشناسان آن‌ها اقدامات و مسیر را تأیید می‌کردند که این مسیر انتخاب شده راهی درست است و البته باید از تجربه سراسر دنیا استفاده کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که هنوز همه ابعاد این بیماری در جهان مشخص نشده است.

روحانی با اشاره به ضرورت استفاده از نظرات متخصصان و صاحبنظران برای ادامه مسیر، گفت: از همه کارشناسان و صاحبنظران سراسر کشور می‌خواهیم در این راستا به ما کمک کنند و ما آمادگی داریم از نظرات آنان بیشتر استفاده کنیم.

همچنین در این جلسه رئیس جمهور اظهارداشت که مردم باید برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی مسئولان و متخصصین صدای واحد بشنوند چرا که صدا‌های مختلف مردم را دچار سردرگمی و اضطراب کرده و آنان را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس جمهور تلاش دولت در زمینه توسعه طرح تحول سلامت، گسترش فضای مجازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را حائز اهمیت دانست و گفت: امروز شاهد آثار ملموس این تلاش‌ها در مسیر مبارزه با شیوع کرونا در کشور هستیم.

در این نشست که با حضور نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتباط تصویری با متخصصان و صاحبنظران برجسته علمی انجام شد، آثار و پیامد‌های شیوع کرونا و راهکار‌های تخصصی و اقداماتی که باید در نقاط گوناگون کشور برای جلوگیری از شیوع و گذر از بحران این بیماری انجام شود، مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، مباحث تخصصی و علمی گوناگون در بخش‌های مختلف انجام شد و اساتید دانشگاه و صاحبنظران به بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه راهکار‌های مدیریت و مقابله با بیماری کرونا پرداختند.

چگونگی شرایط و اقداماتی که باید برای کاهش شیوع و کنترل بیماری انجام شود، میزان توانایی و توانمندی نظام سلامت و درمان کشور در مدیریت و مقابله با کرونا، تبعات و تأثیرات اجتماعی شیوع کرونا بر مردم، راهکار‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای مواجهه با این بیماری، چگونگی شرایط برای عادی سازی روند مناسبات اقتصادی – اجتماعی در کشور، ضرورت توجه جدی مردم به توصیه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چگونگی اعمال برخی اقدامات سختگیرانه برای اجرای دقیق این پروتکل‌ها، فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در این راستا و تأثیرگذاری اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا و انجام اقداماتی نظیر غربالگری عمومی به مردم، از جمله مباحثی بود که در این جلسه عنوان شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 روز پاسدار جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی رئیس جمهور شیوع کرونا فضای مجازی کروناویروس نوروز 99 روز پاسدار جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی رئیس جمهور انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح‌ بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشورهای غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.

رییس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

آیت‌الله رییسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشورهایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کُشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.

پوتین: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم‌کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

رییس‌جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشورهای غربی در تنش‌زایی در منطقه، ‌تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

کد خبر 6080147 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • سند برش اقتصاد فرهنگی قزوین در سفر رییس جمهور رونمایی می‌شود
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد