Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@09:41:26 GMT

ابداع کیت تست خانگی ۵ دقیقه‌ای کرونا

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۵۸۷

ابداع کیت تست خانگی ۵ دقیقه‌ای کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، شرکت ابوت اعلام کرده کیت تست خانگی جدیدی که توسط این شرکت ابداع شده هم کوچک و قابل حمل است و هم در عرض ۵ دقیقه می‌تواند ابتلای افراد به بیماری کرونا را مشخص کند.

این شرکت قصد دارد از تاریخ اول آوریل و بعد از تکمیل برخی بررسی‌های فنی امکان انجام ۵۰ هزار تست در روز را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تست که به صورت مولکولی انجام می‌شود با تلاش برای شناسایی ژنوم ویروس کرونا در عرض حداکثر ۱۳ دقیقه نتیجه قطعی را به اطلاع کاربران می‌رساند.

اداره غذا و داروی آمریکا مجوز اضطراری استفاده از این کیت را در آزمایشگاه‌های مجاز و در مراکز درمانی محل بستری شدن بیماران کرونایی صادر کرده است. آمریکا از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا با مشکل عدم دسترسی به کیت‌های تست کرونا مواجه بوده است. این مشکل به خصوص در بیمارستان‌های نیویورک، کالیفرنیا، واشنگتن و برخی ایالات دیگر به طور جدی به چشم می‌خورد.

شرکت ابوت که مقر آن در ایلینویز آمریکا واقع است، قصد دارد در مرحله اول ۱۸ هزار دستگاه کیت آزمایش کرونا را در سرتاسر آمریکا توزیع کند. نمونه گیری برای انجام آزمایش با استفاده از این دستگاه از انتهای حلق یا از داخل بینی صورت می‌گیرد و نمونه با یک ماده شیمیایی ترکیب می‌شود که به آزاد شدن آر ان ای ویروس و شناسایی آن در صورت وجود منجر می‌شود. شرکت سازنده امیدوار است ظرف یک ماه به ظرفیت ۵ میلیون تست کرونا در ماه دست یابد.

کد خبر 4888019

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا شیوع کرونا ویروس کرونا اینترنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا شرکت دانش بنیان گوشی هوشمند فناوری فضایی گوگل ماهواره تحقیقات علمی واکسن آزمایشگاه محمد جواد آذری جهرمی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش سیاه جان سخت برای ابزارهای فضایی ابداع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، برای عکس گرفتن به نور ایده آل نیاز است، اما در تلسکوپ ها و ابزارهای بصری پیشرفته که در محیط های نامساعد فعالیت می کنند، پوشش اهمیت زیادی دارد.

در همین راستا باید دستگاه ها با رنگ سیاه پوشیده شوند تا نورهای پراکنده را کاهش دهند و وضوح تصاویر را بیشتر کنند.

گروهی از محققان دانشگاه علم و فناوری شانگهای و آکادمی علوم چین تحقیقی منتشرو تحولاتی نوین در ابداع یک پوشش ورقه ای سیاه رنگ برای آلیاژ منیزیم گرید هوافضا ارائه کرده اند.

طبق این پژوهش تقاضا برای ورقه های بسیار سیاه به دلیل افزایش توجه به ساخت موادی جهت جذب انرژی خورشیدی، مدیریت گرما و سرکوب نورهای پراکنده در دستگاه های اپتیکی افزایش یافت است. زیرا یک ورقه بسیار نازک سیاه می تواند تمام نور تابیده شده را بدون در نظر گرفتن زاویه تابش جذب کند.

البته باید توجه داشت انواع مختلفی از ورقه های سیاه ابداع شده اند مانند مواد مبتنی بر کربن و سیلیکون سیاه با سطح ساختاری خاص. اما ساختار این مواد بسیار شکننده است.

پوشش بسیار سیاه تازه ابداع شده می تواند ۹۹.۳ درصد نور را جذب کند و همزمان به اندازه ای مقاوم است که شرایط سخت را تاب بیاورد. در مقابل پوشش های سیاه فعلی به دلیل شکنندگی موارد استفاده محدودی دارند.

از سوی دیگر استفاده از بسیاری پوشش ها داخل لوله یا ساختارهای پیچده کار سختی است زیرا چنین ساختارهایی منحنی یا الگوهایی حساس دارند. محققان با روش تولید مبتنی بر خلا این چالش را برطرف کرده اند.

طبق توضیح محققان، ماده هدف در اتاقک خلا و در معرض گازهای مختلفی قرار گرفت که به صورت لایه هایی نازک به سطح شی می چسبند.این بدان معنا است که آنها می توانند پوششی یکپارچه روی ساختارهای پیچیده ایجاد کنند. آنها برای ساختن پوشش بسیار سیاه از لایه های متناوب کاربید تیتانیوم تقویت شده با آلومینیوم (TiAlC) و نیترید سیلیکون (SiO2) استفاده کردند. TiAIC به عنوان یک لایه جاذب عمل می کند، در حالی که SiO2 ساختاری ضد انعکاس دارد. بنابراین، ترکیب این دو ماده می تواند تقریباً از بازتاب نور از سطح پوشش داده شده جلوگیری کند.

پژوهشگران حتی پوشش ابداعی خود را روی آلیاژهای منیزیم مخصوص کاربردهای هوافضا به کار گرفتند، اما پوشش فرسوده می شد. اما پوشش قادر به تحمل اصطکاک و تغییرات شدید دما و همچنین پایدار و محکم بود. این پوشش بسیار سیاه یک راه حل موثر برای دستیابی به ویژگی های جذب وسیع روی سطوح منحنی است که کاربردهای مختلفی مانند مشاهدات فضایی و مهندسی اپتیکی دقیق دارد.

کد خبر 6058452 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پوشش سیاه جان سخت برای ابزارهای فضایی ابداع شد
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • چرا گرم کردن و سرد کردن در ورزش مهم است؟
  • شکست خانگی شهرداری آستارا مقابل فجر سپاسی شیراز
  • توقف خانگی نماینده شیراز در جام آزادگان
  • قیمت برخی از شرکت‌های لوازم خانگی افزایش یافت/ دردسر فروشگاه‌های بزرگ برای مغازه‌داران خرد
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • دانشمندان می‌گویند کرونا باعث کاهش هوش مبتلایان شده است!