Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:49:15 GMT

استاندار: تردد بین شهری در ایلام ممنوع است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۶۴۳

استاندار: تردد بین شهری در ایلام ممنوع است

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در دوازدهمین نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام  اظهار داشت: ممنوعیت تردد بین شهری برای همه افراد به استثنای کارمندان، کارگران و افرادی که به دلیل شغلی مجبور به تردد هستند، خودروهای حامل مواد غذایی و سوختی و خودروهای امدادی و خدماتی ممنوع اعمال می شود.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی،  مسافران غیربومی فرودگاه شهدای ایلام و پایانه های مسافری این استان به شهرهی محل سکونت خود بازگشت داده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام از فرمانداران خواست: ضمن نظارت کامل بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد بین استانی بر ممنوعیت تردد بین شهری نیز نظارت کنند و اگر همچنان چادر مردم در طبیعت باشد، فرمانداران باید پاسخگو باشند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید به صورت متناظر مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا را قاطعانه اعمال کنند، اضافه کرد: مدیریت شهرستان ها در بحث کرونا باید در مرحله اول توسط فرمانداران انجام شود و با دقت تجمات را رصد کنند و مانع شوند.

وی ضمن انتقاد از عدم اجرایی شدن برخی مصوبات ستاد در شهرستان ها، تاکید کرد: در برخی از شهرستان ها مبادی تفریحی و گردشگری هنوز باز است و کماکان در برخی مناطق چادرها برپا است که باید بدون فوت وقت برخورد شود.

استاندار ایلام افزود: بر سر سلامت مردم با کسی تعارفی نداریم و همه باید مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا را جدی بگیرند و با افرادی که در این زمینه قصور می کنند برخورد خواهد شد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: اگر مردم همراهی  کنند یکی از استان های موفق در مهار کرونا خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۰۰ خودروی غیربومی برگشت داده شده اند که مرهون تلاش نیروهای انتظامی و پلیس راه است.

استاندار ایلام از فضای مجازی و رسانه ها خواست که با همدلی با مسئولان با اطلاع رسانی مناسب به همراهی بیشتر مردم کمک کنند.

استاندار ایلام گفت: وضعیت تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک بهتر و سهمی از واردات کالاهای بهداشتی هم نصیب استان شده است.

سلیمانی دشتکی خواستار حذف موازی کاری در توزیع مواد بهداشتی شد و افزود: باید گروهی این کالاها را رصد و سازماندهی کنند و هرکسی برای خودش توزیع نکند.

استاندار ایلام گفت: باید عدالت در توزیع اعمال شود و کمیته ای تشکیل و مدیریت شود که محلات به طور مساوی ضدعفونی شوند.

صنوف متخلف جریمه و پلمب شوند

سلیمانی دشتکی از مجموعه صنوف و بازاریان خواست: 10 درصد باقیمانده صنوف غیر ضروری تعطیل شوند و با واحدهای متخلف برخورد قانونی شود.

وی تاکید کرد: واحدهای متخلف باید یک ماه تعطیل شوند باید جهادی و سریع عمل کرد و واحدهای غیرمجاز زودتر بسته شوند تا مردم به خیابان نیایند.

وی اضافه کرد: غیر از فروشگاه های مجاز مواد غذایی، سایر مغازه ها نباید باز باشند و باید دست فروشان هم جمع آوری شوند.

استاندار ایلام همچنین از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواست: مجوز تولید پد الکلی هرچه سریعتر صادر شود.

استاندار ایلام گفت: گروه ها و احزاب و رسانه ها همچنان فعال پای کار باشند و مردم را به ماندن در خانه تشویق کنند.

تعیین سخنگوی عمومی و تخصصی ستاد استانی مبارزه با کرونا

استاندار ایلام گفت: سخنگوی عمومی ستاد مبارزه با کرونا محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار و سخنگوی تخصصی محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تعیین می شود.

وی ادامه داد: برای دوری از گمانه زنی و شائبه و حساسیت موضوع کرونا مابقی دستگاه ها فقط در چهارچوب وظایف خود می توانند اظهار نظر داشته باشند.

سلیمانی دشتکی ضمن اینکه از رسانه ها خواست: اخبار و اطلاعات خود را از مبادی رسمی تهیه کنند، اظهار داشت: از تلاش های اصحاب رسانه و صدا و سیما در موضوع ستاد کرونا قدردانی می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچگاه مخالف انتقاد سازنده نبوده است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت امروز کشور در بحث کرونا مخالف بحث های تفرقه برانگیز هستم.

وی افزود: خوشبختانه امروز در بین اصحاب رسانه ها و فضای مجازی استان همکاری و تعامل بسیار خوبی برقرار است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همدلی همه مجموعه ها و پای کار آمدن بخش خصوصی، تشکل های غیر دولتی و مجموعه نظامی و انتظامی و دادستان و سپاه و هلال احمر بر کرونا پیروز شویم.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شمار افرادی که در استان ایلام بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند با احتساب ۲ مورد جدید روز گذشته به ۲۱ مورد رسید.

به گفته دکتر محمد کریمیان، شمار مبتلایان به کرونا نیز طی این مدت با احتساب ۹ مورد جدید از ۲۳۷ نفر به ۲۴۶ نفر افزایش یافت.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی استان ایلام بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی استان ایلام بهداشت و سلامت ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی استان ایلام بهداشت و سلامت استاندار ایلام گفت مبارزه با کرونا سلیمانی دشتکی رسانه ها تردد بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نَشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان ایلام که با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سد چناره در چرداول تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است، اما با توجه به مطالعات انجام شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات ملی خارج شده است و درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان بسیار فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های «گل‌گل» فرسوده است، ادامه داد: بعضی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه‌خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه‌خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هژبری با اشاره به حوزه حمل‌ونقل درون شهری گفت: اتوبوس‌های درون‌شهری در ایلام بسیار فرسوده است که در راستای نوسازی، تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس را داریم.

کد خبر 747818

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران