Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:13:32 GMT

آب در دریاچه های مهارلو و بختگان جاری است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۹۴۷

آب در دریاچه های مهارلو و بختگان جاری است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، استان فارس پس از سالها، پارسال سال پربارشی را پشت سر گذاشت، اما وضعیت دریاچه‌های پریشان و کافتر همچنان بحرانی است، اما آب در مهارلو و بختگان جاری است.

وضعیت دو تالاب کافتر و پریشان همانند ۱۴ سال گذشته است و با خشکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما وضعیت دو دریاچه مهارلو و بختگان مناسب است و تا حد قابل توجهی آبگیری شده است البته در یاچه مهارلو همواره در طول سال آبدار بوده و دریاچه بختگان با رهاسازی حقابه حدود ۲۰ درصد آبگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان فارس گفت: پارسال به دلیل بارش‌های خوبی که پس از سال‌ها در استان به وقوع پیوست تا حد قابل توجهی وضعیت برخی از دریاچه‌ها از جمله مهارلو، کمجان و هیرم خوب شد به گونه‌ای که در حال حاضر این دریاچه‌ها آبدار هستند.

نبی الله مرادی ادامه داد: پارسال با پیگیری‌محیط زیست استان حدود ۴۰ میلیون مترمکعب از حقابه دریاچه بختگان رهاسازی و حدود ۲۰ درصد از این دریاچه آبگیری شد.

او گفت: با رهاسازی این میزان آب در زمستان به دلیل کاهش بارندگی‌ها به میزان قابل توجهی از آب دریاچه تبخیر شد که با بارندگی‌های اخیردوباره بختگان نیز آبگیری شد.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان فارس با نگرانی از وضعیت دریاچه پریشان نیز بیان کرد: این دریاچه پارسال نیز آبگیری نشد و در حال حاضر به طور کامل خشک است.

مرادی گفت: دریاچه کافتر که یکی دیگر از دریاچه‌های مهم استان به شمار می‌رود همچنان خشک است و آبی در آن جاری نشده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس درباره تغییر رنگ دریاچه مهارلو گفت: این تغییر رنگ دریاچه نگران کننده نیست وچنانچه دریاچه مهارلو پرآب شود کم رنگ‌تر خواهد شد و از غلظت آن کاسته می‌شود، اما به دلیل ورود فاضلاب شهری به این محدوده، دریاچه آلودگی دارد.

به گفته او، آلوده بودن آب دریاچه طبیعی است چرا که آب‌های رودخانه و فاضلاب از منطقه پل فسا به این دریاچه سرازیر می‌شود.

مرادی افزود: تا زمانی که دریاچه دارای آب باشد کانون ریزگرد‌ها نیست و مشکلی هم ایجاد نمی‌شود.

منبع: مهر
انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب های فارس محیط زیست استان استان فارس آبگیری شد دریاچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید رستگاری در آیت زمینه اظهار کرد: ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب از اول مهر سال گذشته از سدهای آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است که از این میزان ۲۹۶.۵ میلیون مترمکعب شامل ۶۶.۵ درصد کل آب‌های رهاسازی شده مربوط به سد بوکان و ساروق تکاب بوده است

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۸۲.۷ میلیون متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

رستگاری افزود: کل رهاسازی آب صورت گرفته از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی گذشته (۱۴۰۱ – ۱۴۰۲) ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

وی یادآور شد: از سال آبی ۹۳ – ۹۴ در مجموع هفت میلیارد و ۴۹۳ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 6085127

دیگر خبرها

  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • وقتی باران خیابان زرند را تبدیل به دریاچه کرد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • سد‌های کبوترلانه کنگاور و قشلاق صحنه در آستانه آبگیری