Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@08:23:19 GMT

شرط سن و سابقه در بازنشستگی/بازنشستگی زنان با ۴۲ سال

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۹۹۴

شرط سن و سابقه در بازنشستگی/بازنشستگی زنان با ۴۲ سال

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس قوانین سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگی متأثر از دو مؤلفه سابقه و پرداخت حق بیمه و سن افراد است و هر فردی که بخواهد بازنشسته شود باید از این دو مورد برخوردار باشد.

بازنشستگی مردان و زنان مدل‌های مختلفی دارد. بازنشستگی بدون شرط سنتی، بازنشستگی پیش از موعد، بازنشستگی با احراز حدود سنی، بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، بازنشستگی پیش از موعد زنان از جمله مواردی است که هر یک قانون و شرایط خاص خود را دارد که در ذیل به آنها اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازنشستگی با احراز حد سنی

بر اساس ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی مردان با سن ۶۰ سال و زنان با سن ۵۵ سال می‌توانند بازنشسته شوند البته این افراد باید حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشند که بر اساس سالهای پرداخت حق بیمه مستمری دریافت خواهند کرد این شرایط برای بیمه شدگانی است که دارای ۳۰ سال سابقه نیستند و اگر دارای سابقه کافی باشند حقوق کامل به آنها پرداخت خواهد شد.

بازنشستگی بدون شرط سنی

بر اساس تبصره ۳ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی، بیمه شدگان با سابقه بیمه ۳۵ سال پرداخت حق بیمه می‌توانند مشمول بازنشستگی شوند بدون اینکه شرط سنتی نیاز باشد است.

بازنشستگی زنان

بر اساس تبصره ۴ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی، قانون با توجه به شرایط زنان و مسئولیت‌هایی که در خانه دارند برای آنها حمایت‌هایی در نظر گرفته که می‌توانند پیش از موعد بازنشست شوند بر همین اساس زنان با ۴۲ سال سن و با دارا بودن ۲۰ سال سابقه کار، می‌توانند بازنشسته شوند، البته این افراد مستمری که بهشان تعلق می‌گیرد ۲۰ روز در ماه خواهد بود.

بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور

بند ب تبصره دو ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی برخی از مشاغل را برای بازنشستگی استثنا کرده است بطوریکه بیمه شدگان شاغل در این شغل‌ها می‌توانند با ۲۰ سال سابقه اشتغال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب بدون شرط سنی بازنشسته شوند و در این بازنشستگی حقوق کامل یک ماه را دریافت خواهند کرد.

مشاغلی مانند کار کردن در معدن، حفر قنوات و چاه‌ها و فاضلاب‌ها و تونل‌های زیرزمینی و کار در مخازن سربسته، تخلیه و حمل مواد مذاب از کوره‌های، مشاغل شن پاشی، پخت آسفالت دستی، قیرپاشی و مالچ پاشی، عملیات جوشکار ی در داخل مخازن، کار در امور سمپاشی باغات و اشجار و مزارع و ضدعفونی اماکن، کار با وسایل دارای ارتعاش درحدی که برای سلامتی کارگر زیان آور باشد، شاغلین در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها که مستقیماً با زندانیان در ارتباط هستند، شاغلین در مراکز روان درمانی که مستقیماً با بیماران روانی در ارتباط هستند، خبرنگاری و… از جمله کارهای سخت و زیان آور محسوب می‌شوند.

البته بیمه شدگان فعال در مشاغل سخت برای بازنشستگی باید در کمیته‌هایی مورد بررسی قرار گیرند و در صورت تأیید شامل بازنشستگی با شرایط عنوان شده می‌شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازنشستگی بازنشستگی زنان ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی پرداخت حق بیمه سال سابقه زیان آور بر اساس شرط سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای رایگان برای مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛دعوت کردن خانواده‌ها به فرزندآوری باید با حل مشکلات اون‌ها و اجرایی شدن قوانین جوانی جمعیت باشه.
خانواده خندابی که دارای ۷ بچه هستند و کوچک‌ترین بچه اون‌ها بعد از اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت به دنیا اومده از هیچ گونه از بسته‌های تشویقی استفاده نکردند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه‌ای رایگان برای مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند خبر داد.
این قانون در راستای اجرایی شدن ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کلید خورد.
در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شرکت پتروشیمی شازند بسته‌های تشویقی برای کارکنان خود در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بانوان روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح جوانی جمعیت رایگان بیمه می‌شوند
  • انتخابات در ورامین، قرچک و پیشوا در صحت کامل برگزار شد
  • پوشش بیمه‌ای رایگان برای مادران روستایی و عشایری
  • دستفروشان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت
  • درخواست محمدرضا عارف از رئیس قوه قضاییه برای جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر: فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد/ لایحه حجاب بر اساس تفکرات ایدئولوژ
  • نسبت‌های پشتیبانی صندوق‌‌های بازنشستگی به زیر یک رسیده است
  • زنان چگونه شغل خانگی راه بیندازند؟ | سهم چشمگیر زنان از مشاغل خانگی
  • سهم چشمگیر زنان از مشاغل خانگی | زنان چگونه شغل خانگی راه بیندازند؟
  • اگر ساعت موبایل‌ها به‌صورت خودکار یک ساعت جلو رفت چکار کنیم؟
  • صف‌آرایی قوه قضاییه برای مقابله با گرانی/ کارگران درباره افزایش حقوق خود بدانند...