Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:19:38 GMT

شهادت سردار املاکی اوج ایثارگری است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۹۹۹

شهادت سردار املاکی اوج ایثارگری است

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه قدس گیلان لحظه شهادت سردار املاکی را اوج ایثارگری ایشان دانست و تصریح کرد: شهید املاکی با اهدای ماسک خودش به یک بسیجی ایثارگری را در مقام عمل کامل کرد لذا جوانان باید از این قهرمانان پیروی کنند تا به سعادت برسند.

سردار محمد عبدالله پور امشب در یادواره سردار شهید «حسین املاکی» که به صورت تلویزیونی برگزار شد، با اشاره به نقش شهید املاکی در عملیات والفجر ۱۰، اظهار کرد: بسیاری از اهداف رزمندگان اسلام به دنبال عملیات والفجر ۱۰ و تسلط بر ارتفاعات بانی بنوک و کله اسبی محقق می شد و لذا صدام شهر حلبچه را بمباران شیمیایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بمباران شیمیایی رزمندگان اسلام توسط صدام، افزود: رزمندگان ما تجربه گازهای اعصاب و خردل را داشتند، اما صدام در عملیات والفجر ۱۰ از گاز سیانور استفاده کرد که در عرض سه ثانیه رزمندگان را شهید می کرد. البته نیروهای ایرانی ۴۸ ساعت زیر این بمباران دوام آوردند و ۱۲۰ شهید شیمیایی تقدیم اسلام و انقلاب کردیم و اکثر پیکرها جا ماند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عملیات والفجر ۱۰ عملیات تقویت نیروهای اسلام در شمال عراق بود، گفت: دشمنانی که در جریان کرونا ما را تحریم دارو و تجهیزات پزشکی کرده اند، از نسل صدام ها و شمرها هستند، اما جبهه اسلام همواره در مقابل دشمنان مقاومت کرده و در جریان کنترل کرونا وضع ما بهتر از دیگر کشورهاست.

عبدالله پور شهید املاکی را یک شخصیت غیر قابل توصیف دانست و یادآور شد: این شهید بزرگوار با وجود اینکه جانشینی لشکر را بر عهده داشت، اما بسیار آرام، کم حرف، صبور و مهربان بود. مقام و موقعیت هرگز شهید املاکی را عوض نکرد و بی ریا و مخلص بود.

وی با بیان اینکه شهید املاکی وظایف و ماموریت های خویش را درست و دقیق انجام می داد، خاطرنشان کرد: شهید املاکی کارشناس بود و شخصا منطقه را بررسی می کرد. ایشان از هیچ چیزی هراس نداشت و در عین شجاعت کم نظیرش، از کسی کینه به دل نمی گرفت و به دیگران بسیار علاقه داشت و مورد علاقه دیگران بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان لحظه شهادت سردار املاکی را اوج ایثارگری ایشان دانست و تصریح کرد: شهید املاکی با اهدای ماسک خودش به یک بسیجی ایثارگری را در مقام عمل کامل کرد لذا جوانان باید از این قهرمانان پیروی کنند تا به سعادت برسند.

عبدالله پورشهدای مدافع حرم را از نسل شهید املاکی ها دانست و عنوان کرد: مثل شهدا زندگی کردن خیلی سخت نیست و همانگونه که سردار سلیمانی فرمود، باید کار را با اخلاص انجام دهیم و دائما در حال جهاد و قیام باشیم. کسانی که در مسیر انقلاب خسته می شوند، ریزش می کنند.

وی ولایت پذیری را یکی دیگر از ویژگی های شهید املاکی دانست و خاطرنشان کرد: عاقبت به خیری ما در اطاعت محض از ولی امر مسلمین است.

فرمانده سپاه قدس گیلان کرونا را یک تهدید دانست که بنا به فرمایش رهبر انقلاب باید تبدیل به فرصت شود و عنوان کرد: ۴۱ سال تحریم هستیم و مشکلات زیرساختی فراوان داریم، اما در مدیریت کرونا از کشورهای مدعی پیشرفت بهتر عمل کردیم. در همه تهدیدات علیه انقلاب مردم به صحنه آمدند و بحران کرونا نیز به دست مردم حل خواهد شد.

عبدالله پور از فعالیت ۳۸۱ کارگاه جهادی جهت تولید ماسک و اقلام بهداشتی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: سپاه قدس گیلان تمام قد در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است، زیرا سپاه بدون مردم معنا ندارد و باید در خدمت مردم باشیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی سپاه در اجرای طرح غربالگری سلامت، یادآور شد: کرونا را یک جنگ نوین میکروبی دیدیم و نیروی زمینی و دریایی سپاه و ارتش و ناجا به میدان آمدند و پایگاه های مقاومت بسیج در محلات کار گندزدایی معابر و خیابان ها را انجام دادند. حتی روستاهای دوردست را گندزدایی کردیم. رزمندگان مدافع حرم نیز با حضور در بیمارستان ها به کادر درمانی استان کمک رسانی کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به کمک رسانی ۱۲۹ پزشک و پزشک یار بسیجی جهت استراحت کادر درمانی، عنوان کرد: ۲۲۰ نیروی خدماتی به بیمارستان ها فرستادیم. همچنین بر تولید تجهیزات پزشکی و ماسک و گان و دستکش تسلط پیدا و نیاز استان را تامین کردیم. با کمک نیروی دریایی سپاه بیمارستان صحرایی در پشتیبانی از بیمارستان رازی رشت احداث و هر هشت درمانگاه سپاه در سطح استان به صورت شبانه روز فعال شد.

وی ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان های رشت و لنگرود و لاهیجان و تدفین شرعی و بهداشتی بیماران مبتلا به کرونا را از دیگر اقدامات سپاه دانست و بیان کرد: رزمایش رفع آلودگی را توسط ۷۵ دستگاه و ۱۵۰ نیروی متخصص اجرا کردیم و همچنان ادامه دارد. تولید ۱۱۵ فیلم کوتاه آموزشی و اطلاع رسانی کرونا از دیگر اقدامات نیروهای جهادی و بسیجی است.

عبدالله پور از فعال شدن ۱۶۵۵ پایگاه مقاومت در سطح استان جهت گندزدایی خبر داد و اظهار کرد: معیشت بسیاری از مردم به واسطه بحران کرونا دچار مشکل شده لذا ۱۸ هزار و ۲۲۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین خانوارهای نیازمند توزیع کردیم. همچنین ۱۵ هزار بسته بهداشتی به خانوارهای محلات حاشیه نشین دادیم. در این شرایط دو کامیون به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان برای سیل زدگان کردمان فرستادیم که نشان دهنده نیکوکاری مردم گیلان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهید املاکی فرمانده سپاه قدس گیلان عملیات والفجر ۱۰ شهید املاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش شهید حجازی در محور مقاومت اظهار کرد: او یکی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند‌. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز در سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی که در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از ما از نظر سنی نسبت به شناخت شهید حجازی اطلاعات کافی نداریم چون شهید حجازی چند سال از ما بزرگ‌تر بود و او پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت را آغاز کرد.

وی ادامه داد: او به نحو احسن تمام مراحلی را که می‌بایست طی کند تا به مرتبه اعلای شهادت برسد، طی کرد و در همه این مراتب و همه سال‌های طولانی مراقبت از خود شاخصه بزرگی بود که او داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش شهید حجازی در محور مقاومت اظهار کرد: او یکی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند‌.

وی با اشاره به حضور سردار حجازی به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج افزود: هنگامی که شهید حجازی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود از آنجا به رده یک نیرو رفت و نه در رده ستاد نیرو بلکه در رده یک نیرو شروع به کار کرد که حضور بیش از 7 ساله او برکات بسیاری داشت.

سردار فدوی اظهار کرد: شهدا و شهید حجازی در اعلی علیین و مراتب بالا قرار دارند که ذهن ما به آنجا خطور نمی‌کند ولی ما می‌توانیم از شهید حجازی و سایر شهدا مدد بجوییم که ما هم بتوانیم از وجود آن‌ها بهره ببریم.

وی افزود: البته باید بررسی کنیم که آن‌ها چه اقداماتی انجام دادند که موجب شد تا به چنین رتبه‌ای برسند و با الگو گرفتن از این اقدامات به چنین مراتبی برسیم.

سردار فدوی با بیان اینکه باید شهیدانی همچون حجازی را الگوی خود قرار بدهیم تصریح کرد: شهید حجازی با طمأنینه و سعه صدری که داشت در همه مسئولیت‌های خود در پاسداری از انقلاب اسلامی، این ویژگی خود را بروز می‌داد.

وی ادامه داد: او در سال‌های حضور در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌گیری این جبهه شد و نقش بسیار موثری در این‌ باره ایفا کرد. البته شهیدانی همچون سردار زاهدی نیز در این میان نقش بسیاری ایفا کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است، تاکید کرد: سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت و بسیاری از پاسداران و مسئولان سپاه پاسداران در این رویه قرار گرفتند و حداکثر تلاش خود را انجام دادند همچون شهیدان حجازی، سلیمانی، زاهدی و بسیاری از شهدا.

وی با اشاره به مبارزات حضرت امام خمینی(ره) با آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: 60 سال پیش با شروع نهضت اسلامی، امام خمینی(ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد و بعد از 60 سال بیش از 92 درصد از کشورهای جهان همان مطلبی که ایشان مطرح کرده بودند را در 200 روز گذشته تکرار کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: این در اثر حرکت عظیم انقلاب اسلامی بود و پس از نقطه عطف او یعنی پیروزی انقلاب اسلامی به یک جریان مستمر تبدیل شد که تفکر، روند و شاخصه‌های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط دنیا البته آن‌هایی که به انقلاب اسلامی نزدیک‌تر بودند، انجام شده است.

وی افزود: امروز در مرکز شیطان بزرگ در آمریکا شعارها علیه نظام استکباری آمریکا و صهیونیست‌ها شعار داده می‌شود که به طور خاص در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا آن را شاهد هستیم.

سردار فدوی ادامه داد: این روند منحصر به مسلمانان، شیعیان و جبهه مقاومت نیست البته به همه مستضعفان عالم که تحت ظلم قرار گرفتند هم موکول نیست بلکه همه کسانی که از دل خود از آنچه شیاطین مانند شیطان بزرگ آمریکا و ایادی آن همچون رژیم صهیونیستی به وجود آورده‌اند، اعلام برائت می‌کنند و علیه سردمداران آن شعار می‌دهند. این حرکت یک یک حرکت شتابدار و رو به جلو است که دائماً تداوم دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا در حمایت از جبهه مقاومت تصریح کرد: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ما دستور داده است تا مطابق با فرامین خداوند متعال از مظلومان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را دائما ادامه می‌دهیم یعنی آن‌هایی که می‌خواهند در برابر ظلم ظالمان و مستکبرین ایستادگی کنند و حریت و آزادگی را که در خلقت همگان قرار دارد به منصه ظهور برسانند و این روند هر روز ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه ضمن اشاره به تحولات غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: چقدر زیبا در این 200 روز جلوه‌گری کردند کسانی که شاید 10 سال پیش اسمی از آن‌ها وجود نداشت. هنگامی که خبیثان آمریکایی و ایادی آن‌ها به یمن حمله کردند، گفتند که یمن فقیرترین کشور جهان است و طی یک یا دو هفته می‌توانیم به مقاصد خود دست پیدا کنیم.

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

وی افزود: آن‌ها بیش از 8 سال با ملت یمن جنگیدند، نوک پیکان جنگ با یمن دو کشور عربی بودند ولی همه از جمله آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها در این جنگ حضور داشتند و شاهد بودیم که هواپیماهای آن‌ها علیه مردم یمن عملیات انجام می‌دهند اما نتیجه حملات آن‌ها قدرتمندشدن یمن است.

سردار فدوی با اشاره به حمایت ملت یمن از مقاومت فلسطینی عنوان کرد: اما ملت یمن بیش از 8 سال در برابر آن‌ها ایستادگی کردند و تضعیف نشدند بلکه به قدری قدرتمند شدند که در شروع جنگ غزه رسماً اعلام و اقدام کردند که به جنگ صهیونیست‌ها خواهند آمد.

وی ادامه داد: همچون یمن جبهه مقاومت در عراق حزب الله لبنان چرا که بر اساس قاعده‌ای که خداوند با صراحت در قرآن کریم اعلام کرده است اقدام کردند یعنی انجام تکالیفی که خداوند بر عهده آن‌ها قرار داده است. البته تکالیفی که خداوند بر عهده بندگان خود گذاشته است پیش از تکلیف توانمندی اجرای آن را به بنده خود داده است.

سردار فدوی تصریح کرد: خداوند هیچ تکلیفی را برای بنده خود مشخص نکرده که نتواند انجام دهد.ما در طی 45 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مورد را مشاهده کرده‌ایم و ظهور و بروز داشته است.

وی ادامه داد: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند که روزی در منطقه غرب آسیا آنچنان توانمندی به وجود بیاورد که اساس آن‌ها را زیر سوال ببرد و برده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود