Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@08:34:55 GMT

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۰۴۷

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر اظهار کرد: پانزدهم اسفند ماه ۹۸ مردی ۳۵ ساله ساکن تهران حوالی خیابان جمهوری با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای اظهار داشت: حسابم به دلیل نامعلومی مسدود شده در حالی که از این امر بی اطلاع بوده و خواهان پیگیری پلیس هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کاظمی ادامه داد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار کارشناسان فتا قرار گرفت و پلیس تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کرد، در خلال رسیدگی شاکی مجدد به پلیس مراجعه و با ارائه سرنخی بیان کرد خانمی ناشناس با او تماس تلفنی گرفته و از وی درخواست کارت بانکی در ازای مبلغ یک میلیون تومان کرده است.

این مقام انتظامی افزود: معلوم شد، تماس از سوی خانمی ۳۰ ساله ساکن تهران بوده که با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای نامبرده شناسایی و به پلیس انتقال داده و با بررسی سوابق وی معلوم شد، وی قبلاً در یک شرکت اینترنتی به عنوان بازاریاب فعالیت قرعه کشی و فروش محصولات را داشته است.

وی گفت: متهم با ادله‌های فنی پلیس راز کلاهبرداری اعضای باند خود را برملا کرد و در اظهاراتش اذعان داشت که در پوشش یک شرکت خصوصی قرعه کشی و فروش محصولات با عنوان بازاریاب اینترنتی اقدام به کلاهبرداری می کرده و شاکی یکی از افرادی است که کارت بانکی خود را در قبال مبلغی در اختیار وی قرار داده و کارت‌ها را به صاحب شرکت تحویل می داده و در قبال تحویل هر کارت ماهیانه مبلغی به حسابش و شاکی واریز می شده است.

سرهنگ کاظمی در ادامه گفت: شاکی به پلیس دعوت و در برابر تحقیقات مأموران راهی جز اعتراف نداشت و گفت که کارت بانکی خود را در قبال پول به متهم داده و وقتی حسابش مسدود شده با طرح شکایت واهی قصد باز کردن آن را داشته و از گفتن حقایق واهمه داشته است.

رئیس پلیس فتا در خاتمه با اشاره به اینکه با اظهارات متهمان، دیگر همدست آنها که خود را به عنوان شاکی معرفی و گرداننده اصلی اعضای این باند بودند نیز دستگیر و به پلیس انتقال داده شدند، گفت: با جمع بندی پرونده تا کنون ۳۷ فقره پرونده مشابه به ارزش ریالی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد که پرونده پس از انجام تحقیقات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد و متهمان تحت برخورد قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی توجه داشته باشند کارت بانکی جزئی از اوراق حقوقی فرد بوده و هرگونه سو استفاده از این حساب‌ها پیگرد قضائی برای صاحب حساب دارد، به هیچ وجه کارت‌های بانکی خود را به امانت و یا تحت عناوین دیگر در اختیار فردی قرار ندهید زیرا در صورت وقوع هر جرم صورت گرفته از طریق این افراد شما نیز به عنوان شریک جرم محسوب می‌شوید و باید پاسخگو باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: باند کلاهبرداری کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند بدل اندازان طلا در شاهرود

سرهنگ علیرضا شائینی گفت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر بدل اندازی در یکی از طلافروشی‌های شاهرود به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله ماموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی افزود : بررسی های پلیس نشان داد ۴ زن به صورت گروه ۲ نفره اقدام به فروش تعدادی سکه‌های تقلبی پارسیان به تعدادی از طلافروشان کرده و متواری شده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران آگاهی با اشرافیت اطلاعاتی و سرنخ‌های به دست آمده در کمترین زمان ممکن هویت متهمان را شناسایی و با انجام عملیات حرفه‌ای بلافاصله آنان را در ۴ نقطه شهر دستگیر کردند.

سرهنگ شائینی با بیان اینکه متهمان غیر بومی و سابقه دار در تحقیقات فنی پلیس به ۵ فقره بدل اندازی طلای پارسیان در شاهرود اعتراف کردند از طلافروشان خواست هرگونه خرید طلا از مشتری را پس از احراز هویت و رویت فاکتور فروش انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • شناسایی و دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری باند بدل اندازان طلا در شاهرود
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان