Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- بی شک سری3 یکی از محبوب ترین محصولات کمپانی ب ام و و همچنین تاریخ صنعت خودرو است که از سال 1975 تا کنون 7 نسل متوالی از آن روانه بازار شده است. آنهم محصولاتی با تنوع بالا در طراحی بدنه که شامل سدان، کوپه، کانورتیبل، استیشن و هاچ بک بوده و بخش قابل توجهی از فروش ب ام و را نیز به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی اطلاعاتی در رابطه با مدل 330ایی ارائه شده که نوع نامگذاری این محصول خبر از رویکرد فناورانه در بخش پیشرانه آن می دهد. 330ایی همچنین یک تریم اکس درایو را نیز شامل می شود که هر دو محصول از فناوری پلاگین هیبرید استفاده می کنند.

در بخش طراحی همان ظاهر اسپرت و تهاجمی سری3 را شاهد هستیم که طی سال ها به عنوان شناسنامه ای برای این خانواده عمل کرده است. سدان های جمع و جور و پرقدرت سری3 هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند و این یک قانون ثابت از اواسط دهه 80 میلادی تا کنون است.

چراغ های اصلی جلو با الگوی جدید و گرافیک فوق العاده حرفه ای در هماهنگی با گریل(جلوپنجره) سنتی باواریایی ها منظره بینظیری را شکل داده است. هودلاین ها(خطوط روی درپوش موتور)، بامپر اسپرت و ورودی های هوای اسپرت را نیز به آنچه مطرح شد؛ اضافه کنید.

در بخش پیشرانه از تپنده 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر استفاده شده است. تا اینجای کار اتفاق جدیدی روی نداده زیرا همین پیشرانه در مدل های فعلی سری3 نیز حضور دارند. اما به آن یک موتور الکتریکی با باتری لیتیوم یون 12 کیلووات ساعت اضافه شده که این باتری زیر صندلی سرنشین جانمایی شده است.

خروجی این موتور در مجموع برابر با 288 اسب بخار است و گشتاور نیز برابر با 310 پوندفوت محاسبه شده است. از اعداد مورد اشاره؛ 107 اسب بخار و 77 پوندفوت گشتاور مربوط به موتور الکتریکی خودرو است.

این مجموعه با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

اما ب ام و یک هدیه مخصوص برای طرفداران سرعت دارد! سیستمی به نام اکسترا بوست که در حالت رانندگی اسپرت می تواند 40 اسب بخار اضافی را برای 10 ثانیه وارد چرخه عملکرد موتور کند.

در آزمایش ها، این خودرو طی 5.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسیده است. این آمار برای مدل اکس درایو (تمام چرخ محرک) برابر با 5.7 ثانیه محاسبه شده است.

برای آنهایی که یک رانندگی کاملا بی صدا را می خواهند و یا برای مدتی از صدای غرش های پیشرانه بنزینی سری3 خسته شده اند! بخش الکتریکی پیشرانه هیبریدی پیمایش 35 کیلومتر در حالت الکتریکی خالص را تضمین می کند. این آمار برای مدل اکس درایو به 32 کیلومتر کاهش می یابد.

قیمت پایه 330ایی از 45545 دلار آغاز می شود. قیمت پایه مدل اکس درایو نیز برابر با 47545 دلار است.

این محصول به امکانات ایمنی روز، از جمله: ترمز اضطراری با تشخیص وسایل نقلیه و عابر پیاده، سنسورهای هشدار برخورد، هشدار خروج از خط و سامانه حفظ خودرو بین خطوط مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: "ب ام و" و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر) "ب ام و زد4" با امضای منهارت پرفورمنس!(+تصاویر) باواریایی کوچک اما پر ادعا/ خودرویی که پورشه و ماستنگ را به چالش می کشاند! (+فیلم و تصاویر) رونمایی رسمی از وانت "ب ام و" (+تصاویر) لینک کوتاه: asriran.com/0031XZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ب ام و 330ایی پلاگین هیبرید خودرو عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی با بیان اینکه افزایش خوداتکایی در تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی در داخل کشور یکی از مهمترین برنامه‌های این دفتر است اظهار داشت: برآورد‌ها نشان می‌دهد تا پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۶۰ میلیون عدد بذور هیبرید سبزی و صیفی در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است.

الهام فتاحی‌فر ادامه داد: در راستای خوداتکایی در تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و متقاضی برای تولید بذور هیبرید، معرفی شرکت‌های مذکور به معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات و همچنین اجرای دوره‌های ترویجی توسعه مصرف بذور تولید داخل برای گلخانه‌داران را انجام داده‌ایم.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد از بذور هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز کشور با واردات تامین می‌شود و بررسی آمار واردات بذور هیبرید سبزی و صیفی در چند سال اخیر حاکی از آن است که سالانه به طور میانگین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو ارز برای تامین بذور مذکور از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی افزود: ۵۳۲ هکتار واحد گلخانه‌ای در کشور در سال ۱۴۰۲ اصلاح و نوسازی شد که نشان دهنده ۱۱۷ درصد تحقق برنامه است.

فتاحی فر تصریح کرد: براساس برنامه ششم و برنامه اقتصاد مقاومتی، برای سال ۱۴۰۲، اصلاح و نوسازی ۴۵۴ هکتار گلخانه پیش‌بینی شده بود.

وی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آب و انرژی، افزایش عملکرد تولید، افزایش صادرات محصولات و تثبیت اشتغال ایجاد شده، برنامه اصلاح و بازسازی گلخانه‌های قدیمی و فرسوده و تبدیل گلخانه‌های چوبی به مدرن و نیمه‌مدرن، از سال ۱۳۹۵ در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

فتاحی‌فر همچنین از تدوین دستورالعمل اجرایی تولید و نظارت بر واحد‌های نشاء محصولات گلخانه‌ای خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت شناسایی و لزوم سازماندهی واحد‌های موجود و جدیدالاحداث تولید نشاء در کشور با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، سازمان حفظ نباتات کشور، موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، موسسه تحقیقات علوم باغبانی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، روسای مناطق ۱ و ۲ مدیران باغبانی سازمان‌های جهادکشاورزی و دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی، دستورالعمل اجرایی تولید و نظارت بر واحد‌های نشاء محصولات گلخانه‌ای تدوین شده است که در سال جاری برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی درباره افتتاح و بهره‌برداری از واحد‌های گلخانه‌ای و قارچ خوراکی در کشور در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: در سال گذشته از جمله گلخانه مدرن سبزی و صیفی گلخانه‌ای در استان زنجان - شهرستان ابهر توسط رییس‌جمهوری در سطح ۳۰ هکتار با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری آن آورده شخصی و ۲۰ درصد تسهیلات بانکی بوده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی همچنین به تکمیل دو طرح نیمه‌تمام پرورش قارچ خوراکی در استان تهران و کردستان مربوط به مصوبات دور نخست سفر رییس‌جمهوری در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و اعطای تسهیلات مورد نیاز در سال ۱۴۰۲، این واحد تولیدی در حال تکمیل و بهره‌برداری کامل می‌باشد.

وی تامین منابع انسانی ماهر در زمینه تولیدات گلخانه‌ای را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواند و تاکید کرد: براساس برآورد‌ها تا پایان برنامه هفتم توسعه به بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیروی کار ماهر گلخانه‌ای نیاز است و از این رو برنامه اجرایی تربیت نیروی کار ماهر گلخانه‌ای و قارچ خوراکی با همکاری دفتر آموزش بهره‌برداران کشاورزی، ابلاغ شده است.

فتاحی‌فر ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها در سال گذشته، ۷۹۴۲ نفر نیروی کار در زمینه محصولات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی آموزش دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • فروش ۱۴۷ میلیارد تومان سینما‌ها در فروردین
  • بیش از ۹۰ درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی وارداتی است
  • بیش از ۹۰ درصد بذرهای هیبرید سبزی و صیفی وارداتی است
  • پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پرفروش‌ترین ماشین‌های اداری چه هستند؟
  • تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی در شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان
  • قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در آخرین روز فروردین
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • تیم فوتبال اولسان سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد