Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@13:35:31 GMT

آغاز فصل بلندی در حیات بشر

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۱۸۱

آغاز فصل بلندی در حیات بشر

سوم شعبان یادآور میلاد شورانگیزترین چهره تاریخ بشر، اباعبدالله الحسین (ع) است.نوزادی که درآغوش عظمت وفضیلت متولد شد، بالید وبا خلق حماسه ای ابدی، رهبرآزادگان جهان نام گرفت.

 همان چهره درخشانی که با به نمایش درآوردن جلوه هایی ازایثاروفتوت، کرامت وعزت، رشادت وشجاعت، روح حماسه را متجلی وبا منطق شهادت شعله‌ عشق به عدالت و آزادی را در جان‌ها برافروخت؛ شعله‌ای که تا ساحل ابدیت، خاموشی نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پگاه سومین طلوع شعبان المعظم محمل درخشش آفتاب تابانی است که با عزم مقابله با نیرنگ به استقبال نیزه‌ها رفت و شانه‌های ستبرخود را تکیه گاه عزت و آزادگی نمود.  قله بلند شرافت و انسانیت که تا عمق ناپیدای جان ها ریشه دارد و نام ویادش خواب ستمگران را برمی آشوبد. اباعبدالله الحسین(ع) در خانه علی(ع) و فاطمه(س) چشم به هستی گشود تا جغرافیای عدالت را گسترش دهد ومرام ومکتب اش موقف فریاد علیه ستم وستمگر گردد. روز ولادت حسین بن علی(ع) سرآغاز فصل بلندی در تاریخ است که بشریت بدان نیازمند بود. بدان سبب که جوهره حق نمایانده ومطلوب آزادگان شود. براین اساس می توان گفت، میلاد حسین بن علی(ع) رستاخیزی است که همواره  تاریکی جهل وخشونت ظلم و پیچیدگی‌ ریا و تزویر را هدف قرار می دهد و خون سرخش در رگ غیرت جاری است. سوم شعبان مطلع‌الفجری است که نور محمدی(ص)  بار دیگر از افق آن سر زده و عزم حیدر(ع) و مظلومیت زهرا(س) را به همراه دارد. در غیاب مولود این روز معلوم نبود سرنوشت آدمی به کجا خواهد انجامید؟! و یزیدهای هر عصر و نسلی چه راهی را پیش پای انسان و انسانیت می‌گذاشتند! از آن هنگام که آفاق بشری به نور فرزند علی(ع) و زهرا(س) منور شد، راهی به سوی آگاهی،عدالت‌طلبی و رهایی گشوده شد. راهی که هماره درهمه عصرها و نسل ها طنین دارد و درس آزادگی و یکتاپرستی می‌آموزد. مولودی که مقصد و مقصود آزادگان شد و دروازه‌های زمان را به روی دلتنگی‌های زمین گشود.‌ زاده این روز(ع) بی‌وقفه از معبر تاریخ عبور کرده وحکایت سرخ مظلومیت را با لهجه عاشورایی روایت می‌کند. یاد و نام او(ع) انتها وتوقف ندارد ودر رگ ثانیه‌ها جاری ست و به بی نهایت راه می‌برد وهمه جا سایه به سایه ظالم ومظلوم پیش می‌رود و در تلاقی تندباد غیرت و صاعقه  آگاهی به اقامه عدل می‌ایستد. هرگاه نزدیک است که مظلومیت در قاب قامت ظلم قد خم ‌کند، نام حسین درس عشق می‌آموزد وخیمه عاشورا برپا کرده و با نای نار و نی حماسه می‌آفریند. هرکه می‌خواهد مسافت اندوه ستم را کوتاه کند، باید که تا کرامت سبز حسینی(ع)راه بپوید و تا انتهای غیرت حسینی صبر جوید. حسین(ع) آمده است تا از افق روز واقعه ، ابرهای تیره بختی را از ساحت حیات انسان‌ بپراکند و به بشریت طعم عدالت را بچشاند. او(ع) آمده است تا تبلور الگوى عملی براى جداسازى «حق» از«باطل» باشد؛ آن هنگام که نمودهاى حق در خدمت اهداف باطل قرار گرفته باشند و باطل با لفافه حق پوشانده شود و کسانى با بهره‌جویى از جلوه حق جولان باطل دهند. میلاد اباعبدالله الحسین (ع) تفسیرعشق وعرفان میانه میدان، بر تمامی آزادگان جهان مبارک باد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه درخصوص پیوست عدالت برای احکام استخدامی پرداخت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دفتر مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه: پیوست عدالت برای احکام استخدامی، موضوع بند الف ماده 106» مطرح کرده است که عدالت اساسی‌ترین اصل در تدوین قوانین بوده و نیز در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بر «پیشرفت توأم با عدالت» تأکید شده است.

این گزارش تلاش دارد تا به بررسی ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم بپردازد که به راهکاری برای افزایش بهره وری نیروی انسانی پیشنهاد شده است و قصد دارد این موضوع را با میزان انطباق و همراستایی با عدالت را بررسی کند.

در این گزارش با اشاره به اینکه براساس ارزیابی های انجام شده، این بند از برنامه هفتم با عدالت انطباق کمی دارد، آمده است که اولا تشخیص صحیحی از مسئله صورت نگرفته و موضوع استخدام رسمی ضریب و اثر چندانی در ایجاد بهره‌وری ندارد. ثانیا در عرصه توزیع اولیه اثر منفی کم و در عرصه توزیع فرآیندی و عدالت تأمینی اثر منفی زیادی دارد. برابری‌های اساساسی همچون برابری تمهیدی و برابری فرآیندی شده نقض کرده و منتهی به تبعیض‌های ناموجه خواهد شد.

این گزارش ادامه می دهد که این بند در برش های جمعیتی اثر منفی بر برش نسلی و برش قشری خواهد داشت. در شاخصه‌های فساد امکان و ظرفیت ایجاد تعارض منافع در این پیشنهاد وجود دارد. همچنین در شاخصه‌های حکمرانی مردمی بواسطه عدم اقناع جامعه نسبت به چنین پیشنهادی، اثر منفی بر احساس عدالت در پی تصویب آن را شاهد خواهیم بود.

این گزارش پیشنهاد می‌کند که بند الف ماده 106 برنامه هفتم توسعه یا حذف شود یا در آن اصلاحات جدی و بسیار اساسی صورت گیرد.

متن کامل گزارش را در ادامه می‌خوانیم

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • ثبت نام سهام عدالت جاماندگان | جاماندگان به کجا مراجعه کنند
  • رأی مردم به جمهوری اسلامی، نقشه الگوگیری از غرب را باطل کرد
  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • آخرین لحظات حیات رژیم صهیونیستی در غزه/فلسطینیان تاوان ایستادگی و عدالت‌خواهی خود را پس می‌دهند
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • کفاره‌ افطار عمدی چیست؟
  • آیا حمام کردن و یا شنا در استخر، روزه را باطل می‌کند؟
  • «زندگی با آیه‌ها» تفسیر کلام الله مجید