Web Analytics Made Easy - Statcounter

دی ماه 98 آبستن حوادثی بود که هیچ ایرانی منتظر تولدش نبود! اتفاقاتی که برگی دیگر از تاریخ پر درد ایران را رقم زد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چند روزی از شروع دی‌ماه نگذشته بود که وزیر راه و شهرسازی، محمد اسلامی، از امضای تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که در همین روزها خبر رسید که «هانی کرده»، از اراذل و اوباش سطح یک تهران که در درگیری میان اراذل و اوباش از نواحی مختلف بدن و به علت اصابت ضربات قمه مجروح شد. حال جسمانی او وخیم اعلام شده است.

گویا داستان از این قرار بود که این فرد شرور به همراه دوستش در یک جشن تولد حضور داشته که در این میهمانی شبانه با چند نفر دیگر درگیری لفظی پیدا می‌کند و به خاطر اینکه مراسم تولد بهم نخورد، قرار درگیری را در منطقه ابوسعید گذاشته بودند.

فردای شب مراسم تولد این فرد، هانی کرده برای درگیری در محل قرار حضور پیدا کرده اما طرف دیگر دعوا به محل نمی‌آید که در ادامه آنها برای خوردن آبمیوه به سمت مغازه آبمیوه‌ فروشی می‌روند اما 6 جوان موتورسوار در حال تعقیب آنها بودند که ناگهان و به سمت‌شان حمله‌ ور شدند.

ضاربان پس از چند روز تلاش شبانه روزی پلیس دستگیر شدند.

هانی کرده یکی از لات‌های مشهور و جنجالی است. این گنده لات ساکن در تهران بیش از ۱۶ سال از زندگی خود را در زندان گذرانده و تنها شروری است که ماشین پورشه سوار می‌شود.

اما هفته دوم دی ماه مملو بود از خبرهای غمبار بسیاری که احساسات ایرانیان جریحه‌دار کرد.

یکی از بزرگترین اتفاقات این ماه که می‌توان به آن اشاره کرد ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود.

سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه 9تن از همرزمانشان در ساعت 01:20 بامداد تاریخ 13دی ماه در یک عملیات تروریستی سازمان یافته توسط رژیم منفور آمریکا به شهادت رسید که کل ایران را در غمی جانسوز فرو برد.

ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و هم رزمانش، غم بزرگ‌تر و درد سنگینی بود که مردم را در ماتم و اشک و آه فروبرد و جامعه اسلامی را چنان خشمگین کرده که «انتقام سخت» را پاسخی به این ترور می‌دانستند‌.

در پی این اتفاق رهبر انقلاب سه روز را عزای عمومی اعلام کرد و مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر به همراه 5تن از یاران‌شان در شهرهای: بغداد، کاظمین، کربلا، نجف، اهواز، مشهد، تهران، قم و نهایتا کرمان برگزار شد که حضور میلیونی مردم در مراسم بدرقه سردار دل‌ها بازتاب گسترده جهانی را با خود به همراه داشت.

چند روزی از این داغ بزرگ بر پیشانی ایران و تاریخ جهان نگذشته بود که در روز سه‌شنبه به تاریخ 17دی ماه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کنندگان پیکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در کرمان 59تن از هموطنان فوت کرده و 212 نفر مصدوم شدند که افزایش یکباره جمعیت در کوچه‌ای باریک عامل حادثه کرمان عنوان شد.

در روز چهارشنبه به تاریخ 18دی ماه خبر رسید که یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد که تعداد 176 مسافر این پرواز همگی فوت شدند که از این تعداد 144تن ایرانی بودند، که بیشتر دانشجو، نخبه، پزشک، هنرمند، المپادی، از کشورهای ایران، کانادا، اوکراین، انگلستان، افغانستان، پاکستان و... بودند تا در آتش و دود و آهن بسوزند و بمیرند تا دگربار ایران داغدارتر و ایرانیان دردمندتر شوند.

چندین ساعت بعد از این حادثه جان سوز بازار تکذیب هرگونه شایعه داغ شد. به طوری که در رابطه با علت این حادثه «قاسم بی‌نیاز»، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: علت سقوط هواپیمای اوکراینی، که در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

همچنین حسن رضایی فر رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری بحث اصابت موشک به هواپیمایی اوکراینی، از طرف تیم بازرسی اوکراین و ایران به صورت کامل رد.

حتی کاپیتان شهبازی، خلبان با سابقه ایرانی ،هم در این باره گفت: با 35 سال سابقه پرواز می‌گویم سناریوی سقوط هواپیمای اوکراینی با موشک غلط است.

هر مسئولی که در این حادثه می‌توانست جوابگو باشد این موضوع را تکذیب کرد. در این راستا سخنگوی دولت هم «ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی در اثر برخورد موشک ضد هوایی» را تکذیب کرد. اما دیری نپایید که جامعه ایران با شوکی دیگر روبرو شد.

بررسی‌ها دقیق باعث شد در تاریخ 21 دی‌ماه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اکراین اطلاعیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده بود: در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافت و برخی اخبار نیز از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.

در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی (ره) حرکت نموده و در هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شدن به یک مرکز حساس نظامی سپاه بود و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار گرفت که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد.

هنوز این داغ بزرگ بر دل‌ها سوزان بود که حادثه ای دیگر کام ایران را تلخ تر از قبل کرد، بامداد روز پنج شنبه 19دی ماه در محور فیروزکوه اتوبوس تهران- کلاله در محدوده «خطیرکوه» به دره سقوط کرد و 20 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

همچنین در همین روز  یکی از تونل‌های معدن همکار راور (معدن ذغال سنگ) ریزش کرد که در این حادثه یک جان خود را از دست داد و ۴ نفر نیز مصدوم شدند.

هنوز گل و لای حادثه سیل بهاری در بیشتر خانه‌ها ماند بود که بار دیگر سیل یکی دیگر از استان‌های کشور را با خود برد.

استانی که تا چند ماه پیش‌تر گرفتار بی‌آبی و نبود امکانات بودند؛ در دی ماه 98 این نعمت آسمانی بلای جان‌شان شد بارش‌های شدید در جنوب کشور از جمله سیستان و بلوچستان باعث شد  رودخانه‌های این استان طغیان کنند تا مشکلی بر مشکلات مردم محروم این استان فراموش شده بیفزاید.

سرریز شدن دو سد پیشین و زیردان در جنوب استان نیز مجموعه مصائب وارد بر آن را تکمیل کرد. آنچنان که ستاد مدیریت بحران استان ناچار شد برای جلویگری از خطرات  احتمالی برخی از مناطق پایین دست این استان را تخلیه کند. 

13 شهرستان این استان از جمله ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند از سیل متاثر شده و  از عصر روز جمعه تا کنون 350 راه مواصلاتی در اثر سیل به صورت کامل قطع و از بین رفتند و 120 روستا نیز با قطع برق مواجه شدند. 

 وخامت اوضاع در برخی شهر‌ها از جمله کنارک چنان بود که به دنبال طغیان رودخانه‌های محلی 6 روستای این شهرستان با 245 نفر جمعیت تخلیه و برای اسکان به مکان‌های امن منتقل شدند.

در صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز عکس‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد عده‌ای از مردم روستا‌ها در جریان سیل سیستان و بلوچستان در محاصره آب بوده و به بالای درخت‌ها پناه برده‌اند.

از بین رفتن محصولات کشاورزی نیز از دیگر پیام‌هایی بود که در فضای مجازی منتشر می‌شد و هشدار مداوم نسبت به این موضوع که استان سیستان و بلوچستان در شرایط بحرانی جدی قرار دارد.

دی ماه برای مردم ایران چنان سخت گذشت که سالیان سال درد آن بر دل مردم تمامی نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سردار سلیمانی هواپیمای اوکراینی سیل سیستان و بلوچستان هانی کرده سیستان و بلوچستان قاسم سلیمانی دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899049

دیگر خبرها

  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران