Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@06:07:15 GMT

قیمت هر کیلو قارچ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۳۳۲

به گزارش اکوفارس، رجبی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت تولید قارچ اظهار کرد: سالیانه ۱۸۰ هزار تن قارچ در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد سهم صادرات است که در سال گذشته، قبل از شیوع ویروس کرونا محقق شد.

او افزود: روزانه ۲۰ تا ۴۰ تن قارچ به کشور‌های عراق، امارات، کویت، قطر، روسیه و کشور‌های سی آی اس صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی اظهار کرد: بعد از پشت سرگذراندن بحران کرونا در نظر داریم که ۲۰ درصد سهم تولید و صادرات را افزایش دهیم.

به گفته این مقام مسئول، تلاش بر آن است که با ورود تکنولوژی و بومی کردن آن، تولید قارچ را در کشور ارتقا دهیم.

قارچ فله در دنیا جایگاه خاصی ندارد

او قیمت تمام شده هر کیلو قارچ را ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و‌ گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو قارچ فله بر حسب کیفیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان، قارچ بسته‌بندی یک کیلویی ۲۴ هزار تومان، قارچ ۴۰۰ گرمی ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۰۰ گرمی ۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در پایان با اشاره به اینکه قارچ فله در دنیا جایگاه خاصی ندارد، تصریح کرد: جایگاه قارچ فله در دنیا ۳۰ درصد و در کشور ما ۷۰ درصد است که امیدواریم سهم قارچ فله در کشور ما کاهش یابد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قارچ فله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد

سعید تاجیک رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در نشست خبری امروز گفت: در واقع با هم‌ترازی بین‌المللی استاندارد، این امکان برای شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های ایرانی فراهم می‌شود تا گواهینامه کیفیت قابل پذیرش در سایر کشور‌ها را صادر کنند که براساس آن هزینه و زمان تست و بازرسی کالا‌های صادراتی ایرانی کاهش خواهد یافت.

او افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این هم‌ترازی ۲۰ میلیارد دلار از کالا‌های صادراتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و با انجام عملیات تست و بازرسی کالا‌ها در داخل کشور، سالانه از خروج تقریباً ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

تاجیک‌ تصریح کرد: روند تولید خودروهای برقی در دنیا مشخص است. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳ درصد تولید خودرو در دنیا برقی بوده است، طبق پیش بینی انجام شده از سال ۲۰۳۰ دیگر خودروی فسیلی تولید نخواهد شد.

او بیان کرد: متاسفانه در کشور یک سیاست و یک نهاد گذار مطلوب برای خودروهای برقی نداریم، به طوری که ما عزمی درست در زیرساخت خودروهای برقی توسط وزارت نیرو را نمی بینیم و به نظر می رسد باید یک نهاد مطلوب در این زمینه دست به کار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد