Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا بازدار شامگاه شنبه در سخنانی اظهار داشت: توسط بیش از ۶۰۰ واحد مرغ گوشتی فعال در استان لرستان در سال گذشته ۷۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است که این مقدار تولید در مقایسه با تولید ۶۵ هزار تن سال ما قبل آن ۱۰ هزار تن افزایش تولید را نشان می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه در پی شیوع بیماری کرونا در پایان سال ۹۸ وضعیت عرضه و تقاضای مصرف گوشت مرغ دچار چالش شد و همین امر موجب کاهش قیمت مرغ شد، در همین راستا با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های ذیربط شامل حوزه تنظیم بازار استان، مجموعه استانداری لرستان و شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ مازاد واحدهای تولیدی از پنجم فروردین ۹۹ به بعد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان مرغ گوشتی ظرف سه روز گذشته بیش از ۸۰ تن مرغ مازاد خریداری شده و بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و استانداردهای لازم، ذخیره سازی شده است.

بازدار ادامه داد: در روزهای آینده نیز مازاد مرغ تولیدی از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره‌سازی خواهد شد و بخشی که نیاز است بطور مرتب و به صورت مرغ گرم با فعالیت مستمر کشتارگاه‌ها، واسطه‌های مربوطه و همچنین همکاران ما در سطح شهرستان‌ها وارد بازار مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاران ما در شهرستان‌ها به عنوان ناظر کشتارگاه‌ها به صورت شبانه روز حضور داشته و فعال هستند، افزود: ستاد تنظیم بازار شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداری‌ها، فعالیت کشتارگاه‌ها را رصد می‌کنند و امیدوار هستیم این کاهش قیمت، که به علت کاهش کشش بازار و تقاضا حاصل شده است با خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ مازاد تولیدی، بازار قیمت را تنظیم و ضرر و زیان حاصل از این موضوع را پیشگیری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: به منظور تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان طی مکاتبات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده، ذرت و سویا مورد نیاز مرغداران و همچنین علوفه و جو مورد نیاز دامداران تأمین شده است.

بازدار گفت: کشتارگاه‌های استان در ایام تعطیلات نوروزی به صورت کشیک فعال بوده و تا پایان ۱۶ فروردین به صورت ۱۰۰ درصد مجموعه کشتارگاه‌های استان فعال خواهند بود تا نیاز استان را تأمین کرده و هم اینکه در امر ذخیره سازی مرغ مازاد تولیدی نگرانی تولیدکنندگان را رفع کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ایام تعطیلات نوروزی تنظیم بازار جهاد کشاورزی گوشت وزارت جهاد کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جهاد کشاورزی کشتارگاه ها ذخیره سازی مرغ مازاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان

خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: پارسال ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی فلزی و غیر فلزی جدید در نقاط مختلف هرمزگان کشف شد که ۳۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی افزود: هرمزگان با شناسایی و داشتن ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای، از تنوع زمین شناسی و معدنی بسیار مطلوبی برخوردار است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته با ورود این ذخایر مکشوفه به چرخه تولید و بهره برداری از این معادن ضمن ایجاد اشتغال منجر به توسعه و جهش تولید در طی سال جاری خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازار کسب و کاری که اطراف کشتارگاه تهران سکه بود
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • قیمت جوجه یک روزه گوشتی افزایش یافت
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد
  • بازدید از سیلوهای ذخیره گندم ایلام به‌صورت مستمر و دوره‌ای باشد
  • بالا رفتن قیمت جوجه یکروزه در بازار/ قیمت ها را تعدیل کنید
  • حدود ۳ میلیون راس دام سبک مازاد بر نیاز کشور است
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان