Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه نتیجه تست ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد، گفت: یک هزار و ۳۶۱ مبتلای قطعی به کرونا در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روزبه رجایی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امشب در گفت‌وگوی زنده خبری در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه تست ۸۹ نفر مثبت اعلام شد و تعداد کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۳۶۱ مورد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لزوم به اجرای دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: محلاتی از قبیل قراملک، مارالان، ولیعصر، سردرود و یکه دکان و بهشتی بیشترین تردد مبتلایان به کرونا را دارد.

مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: تمهیدات زیادی در این مناطق پرخطر انجام گرفته ولی همچنان آمار در حال افزایش است و امید است با برنامه‌ریزی‌هلی انجام گرفته این روند کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته تعداد مبتلایان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و هر جا تجمع زیاد باشد با افزایش شیوع ویروس روبه‌رو خواهیم شد.

رجایی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

لینک کوتاه: asriran.com/0031Y2

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه صنایعی دستی در مسجد کبود

نمایشگاهی از انواع و اقسام صنایع دستی در آستانه سال نو به همت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از امروز در محل مسجد کبود تبریز گشایش یافت.

هنرمندان تبریز در این نمایشگاه دست سازه‌های خود را به نمایش گذاشته اند.

نظیر چنین نمایشگاهی در ۷۰ نقطه استان هم برپا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • تیم مراغه قهرمان بسکتبال زیر ۱۴ سال پسران آذربایجان شرقی
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • افتتاح مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی در آذربایجان‌شرقی
  • دستگیری فعال غیرمجاز ارز در تبریز
  • آغاز توزیع میوه شب عید در آذربایجان شرقی
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آغاز عرضه سیب و پرتقال شب عید در آذربایجان شرقی
  • گشایش نمایشگاه صنایعی دستی در مسجد کبود