Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:16:20 GMT

میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۵۶۹

میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های سامانه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد از روز گذشته آغاز شد و تا بامداد روز دوشنبه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به تقویت این سامانه امشب و فردا در تمام مناطق استان شاهد بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و گاهی بارش تگرگ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ظرف این مدت دیشموک ۲۷، سراسیاب یوسفی ۲۳، جاورده ۱۸، ابده گاه ۱۸، گنجگون ۱۵، سوق ۱۵، یاسوج ۱۳.۵، کاکان منصور خانی ۱۳، سی سخت ۱۲.۵، لیکک ۱۲.۳، موشمی زیلایی ۱۲گنجه ای ۱۲، مارگون ۱۰، بوستان باشت ۱۰، دوگنبدان ۹.۴، چیتاب ۹، دهدشت ۸.۷، باشت ۸.۵، لوداب ۸، قلعه دختر ۸، قلعه رئیسی ۷، پاتاوه ۵ و چرام ۳ میلیمتر باران باریده است.

بهره مند ابراز داشت: ظرف این مدت اختلال در تردد جاده ای، بالا آمدن آبب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها به سبب کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد بارش باران یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد بارش باران یاسوج کهگیلویه وبویراحمد بارش باران یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در استان بوشهر ۶۸ درصد کاهش یافت

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان بوشهر اظهار کرد: طی سال آبی جاری میزان بارش باران در نقاط مختلف استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی میزان کاهش بارش‌ها را در این مدت ۶۸ درصد عنوان کرد و افزود: در نیمه نخست سال آبی قبل ۳۰۵ میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شد که این میزان در سال جاری ۹۸ میلیمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه تنها ۳۹ درصد از بارش‌های سالانه در این استان محقق شده است اضافه کرد: حوضه آبی بخش ارم، شهر جم، بزپر ارم، اهرم، ایستگاه سرقنات دشتستان، دشتی کمترین بارش را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه کاهش بارش باران در تمامی نقاط استان بوشهر محسوس بوده است ادامه داد: کاهش بارش باران در منابع آبی سال آینده اثر می‌گذارد از جمله در بخش آب سطحی است که سبب کاهش آورد رودخانه‌های استان بوشهر می‌شود.

محمدی کاهش ورود آب به سفره‌های زیرزمینی را از مهمترین چالش‌های کاهش بارندگی عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش آورد رودخانه‌ها و ورودی سدها، فشار بیشتری بر منابع آب زیرزمینی وارد و برداشت آب از منابع زیرزمینی بیشتر و ورودی آب هم کمتر می‌شود.

کد خبر 6055932

دیگر خبرها

  • احتمال سر ریز شدن سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مردم توصیه‌های ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد را جدی بگیرند
  • نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در پی اعلام هشدار قرمز هواشناسی
  • شدت بارش‌ها در چه مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد است؟
  • آماده باش کهگیلویه و بویراحمد در پی صدور هشدار قرمز نسبت به باران‌های شدید
  • بارش‌های شدید پایان سال در شش منطقه کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌ بینی بارش ۱۰۰ میلی‌متری طی روزهای پایانی سال در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار قرمز هواشناسی نسبت به بارش سنگین باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • بارش باران در استان بوشهر ۶۸ درصد کاهش یافت