Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@06:55:56 GMT

انفجار در آسمان و آتش سوزی در زمین ریاض

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۵۷۰

انفجار در آسمان و آتش سوزی در زمین ریاض

منابع سعودی بامداد یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان ریاض، پایتخت عربستان گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از المیادین، صدای انفجارها به دلیل انهدام دو موشک بر فراز شهر ریاض بوده است.

در همین حال، شبکه تلویزیونی عربستان به نقل از ائتلاف سعوی افزود: یک موشک بالستیک توسط سامانه ضد موشکی بر فراز ریاض رهگیری و منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، یک موشک نیز بر فراز آسمان شهر جازان واقع در جنوب عربستان رهگیری و منهدم شده است.

 اگرچه هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده است ولی برخی تصاویر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که نشان از آتش سوزی گسترده در ریاض دارد. هنوز صحت و سقم این تصاویر تایید نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت سین ایرانی؛ نوید نو شدن و زایش طبیعت

ایسنا/قم یک قم پژوه بیان کرد: سفره هفت سین جزئی جدانشدنی از رسوم زیبای نوروز است و نیاکان فهیم ما با آمیختن آداب و رسوم نوروزی با دین اسلام، سنن ایرانی را به بهترین شکل نگهداری کردند.

حسین مقیمی کارشناس قم پژوهی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: سفره هفت سین جزئی جدانشدنی از آداب و رسوم زیبای نوروز است و قدمت آن به زمان‌های بسیار دور برمی‌گردد؛ برخی بر این باور هستند که قبل از اسلام هفت سین بوده است.

این قم پژوه در رابطه با مواد تشکیل دهنده سفره هفت سین، بیان کرد: اصل سفره هفت سین شامل: سبزه؛ نماد زایش، طراوت و شادابی و پیوند انسان با طبیعت، سمنو؛ نماد لحظات شیرین زندگی، سیب؛ نماد زیبایی، تندرستی و حفظ سلامت، سنجد؛ نماد عشق و مهر و دلباختگی، سیر؛ نماد پاکی محیط، جلوگیری از انرژی‌های منفی و در بین برخی از اقوام و ملل نماد باطل کردن سحر و جادو، سماق؛ نماد طلوع خورشید، نوید بهار و پیروزی نور بر تاریکی شب، عشق و مهر، سرکه؛ نماد صبر، پاکی و زدودن آلودگی‌ها است.

مقیمی با بیان اینکه در چیدمان این سفره زیبا به غیر از هفت سین چیزهای دیگری هم خودنمایی می‌کند، اظهار کرد: تخم مرغ نماد زایش و آفرینش از نطفه است که معانی بسیار زیادی دارد، همچنین آیینه نماد پاکی، روشنایی و صداقت و ماهی در سفره هفت سین از رسوم کشور چین است؛ البته چینی‌ها با تمام شدن سال نو ماهی‌ها را در رودخانه و جویبارها رها می‌کنند در حالی که ما آن‌ها نگه می‌داریم تا از بین بروند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اولین سکه را داریوش هخامنشی ابداع کرد، سکه از اجزای اصلی سفره هفت سین نیست و بعدها به آن اضافه شد؛ اما با توجه به اینکه سکه‌های قدیم از طلا و نقره بود شاید به عنوان نمادی از برکت در زندگی پا به سفره هفت سین باز کرد.

این قم پژوه عنوان کرد: عدد هفت، یک عدد رمزآلودی است، در قرآن بارها به هفت آسمان و هفت زمین اشاره شده و طواف خانه خدا نیز ۷ مرتبه است؛ همچنین هفت شهر عشق عطار و هفت خان رستم را در ادبیات هم می‌بینیم. به همین جهت، این عدد که در سفره هفت سین نوروز می‌بینیم بسیار جالب است.

وی با اشاره به بیتی معماگونه از فردوسی این حکیم سخن که می‌گوید: زگرد سواران در آن پهن دشت / زمین شد شش و آسمان گشت هشت، افزود: در این بیت نیز به هفت آسمان و زمین اشاره شده است به این معنا که آنقدر سواران زیاد بودند و گرد و خاک به هوا بلند شد که انگار یک طبقه از زمین کنده شد و به آسمان رفت و زمین ۶ طبقه و آسمان ۸ طبقه شد.

مقیمی بیان کرد: یکی از کارهایی که نیاکان فهیم، زیرک و دانای ما بعد از ورود اسلام انجام دادند تا آداب و رسوم زیبای خود را پاسداری کنند؛ آمیختن این آداب با اسلام بود، مانند: گذاشتن قرآن در سفره هفت سین و چه بهتر که ما سال نو را با خواندن قرآن و عمل به آن در زندگی آغاز کنیم.

این قم پژوه در پایان با بیان اینکه ایرانی‌ها دعاهای بسیار پر معنی و زیبایی برای نوروز داشتند اما دعای تحویل سال فعلی به عللی جای آن را گرفت، تصریح کرد: دعای تحویل سال به زبان عربی و دارای معانی بسیار زیبایی است که آمیختن آداب نوروزی را با دین اسلام نشان می‌دهد؛ ما باید قدردان نیاکان خود باشیم که به بهترین شکل آداب و رسوم ایرانی را نگهداری کردند، ما نیز وظیفه داریم این آداب و رسوم را پررنگ تر از گذشته به دست آیندگان برسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درگذشت ملیکا محمدی و شوک به فوتبال ایران؛ در آرامش بخواب | از آسمان به زمین
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در ریاض عربستان+فیلم
  • انفجار در آسمان ژاپن
  • هفت سین ایرانی؛ نوید نو شدن و زایش طبیعت
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • روسیه: 3 سامانه پاتریوت ساخت آمریکا را در اوکراین منهدم کردیم
  • حمله غافلگیرانه ارتش سوریه پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور را منهدم کرد + جزئیات
  • عکس| قدرتمندترین موشک جهان ماسک را حیرت‌زده کرد
  • دفاع هوایی روسیه ۳۵ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد
  • روسیه: ۱۰۸ پهپاد اوکراینی منهدم شدند