Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کرونایی استان در روزهای آتی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه در برنامه استودیو سلامت بیان کرد: روز شنبه ۱۰۰ نمونه آزمایش گرفته شد که از این تعداد ۱۱ مورد مثبت اعلام شد که ۷ مورد در یاسوج، دو مورد در دنا، یک مورد در کهگیلویه و یک مورد در چرام بوده و در مجموع ۱۱۹ نفر به کرونا مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به لحاظ پراکندگی ۶۰ نفر از بیماران در یاسوج، ۲۰ نفر در کهگیلویه، ۱۸ نفر در چرام، ۱۲ نفر در گچساران، ۷ نفر در دنا و دو نفر در باشت هستند.

وی با اشاره به بهبودی کامل ۳۵ بیمار کرونایی و بستری بودن ۱۲ نفر دیگر به شرایط استان اشاره کرد و گفت: در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد معاون وزیر بهداشت از اقدامات پیشگیرانه استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.

این مسوول در ادامه سخنان خود میزان شیوع ویروس کرونا در استان را ۱۶.۶ در یک هزار نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در کشور ۴۰ در یک هزار نفر است که در میزان شیوع کرونا  برخی استان‌‌ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد آمار خوبی دارند.

 وی بر همکاری مردم در مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: به نسبت جمعیت میزان شیوع کرونا در چرام بیشتر است و بعد از چرام، بویراحمد، دنا، کهگیلویه، گچساران و باشت بیشترین شیوع کرونا را دارند البته این به معنای این نیست که چرام در خط قرمز این بیماری است بلکه بیانگر این موضوع است که بیماریابی در شهرهایی مانند چرام، دنا مخصوصا بویراحمد به خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌هایی مانند بهمئی و لنده که آماری از ویروس وجود ندارد به معنای وضعیت سفید این مناطق نیست بلکه بیماریابی در این مناطق به خوبی صورت نگرفته و نمونه‌‌ها کم انجام شده است.

وی به وضعیت استان در بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از اسفند ۹۸ تا ۴ فروردین ۷۱۴ نمونه آزمایش از افراد گرفته شد که از این تعداد ۸۶ مورد مثبت اعلام شد.

یزدان‌پناه ادامه داد: از ۴ فروردین تا ۱۰ فروردین ۷۵۰ نمونه آزمایش گرفته شد و با احتساب آزمایش‌های روز ۱۰ فروردین پیش‌بینی می‌شود که یک هزار نمونه گرفته شود و اگر در این مدت‌ها تعداد مبتلایان به ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر برسد کهگیلویه و بویراحمد در بهترین وضعیت قرار دارد. به وضعیت پیک رسیده‌ایم و در حالت نزول بیماری قرار داریم.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: البته همه این مراحل به اجرای درست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بستگی دارد و اینطور نباشد که از ورود مسافران جلوگیری کنیم و از مردم در درون شهرها غافل شویم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس روزهای کرونایی استان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معاون استاندار تهران در خصوص وضعیت شورای شهر نسیم شهر

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی شامگاه یکشنبه در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر انحلال شورای اسلامی شهر نسیم شهر گفت: با توجه به بازداشت اعضای شورای اسلامی شهر نسیم شهر به علت تخلفات و عدم رسمیت یافتن این شورا با توجه به تعداد نفرات، موضوع در هیأت رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر استان مطرح شد و هیأت، رأی به انحلال شورای شهر نسیم شهر داد.

وی افزود: این رأی به هیأت مرکزی رسیدگی به تخلفات در وزارت کشور منعکس خواهد شد و در صورت تأیید، استاندار تهران به عنوان قائم مقام شورای شهر ورود و برای معرفی شهردار جدید اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6057664

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • تایید صحت انتخابات در هر سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • توضیحات معاون استاندار تهران در خصوص وضعیت شورای شهر نسیم شهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد تومان داروی تاریخ گذشته در نیشابور
  • توضیحات پزشک تیم ملی فوتسال در خصوص آخرین وضعیت طیبی
  • بستری ۲کودک بر روی یک تخت/ پاسخ رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج
  • اعلام آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت