Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@02:53:44 GMT

مقابله با کرونا با عینک‌های هوشمند تب سنج

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۵۷۸

مقابله با کرونا با عینک‌های هوشمند تب سنج

محققان چینی از تولید عینک‌های هوشمندی خبر داده اند که با بررسی آنی شرایط افرادی که دمای بدن آنها بالا است، ابتلای اشخاص به تب را تشخیص می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، شرکت روکیدو که در پارک فناوری هانگژو چین فعال است برای کنترل دمای بدن افراد یک عینک مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ابتلای کادر پزشکی به کرونا با یک حلقه هوشمند

این عینک قادر است در عرض دو دقیقه دمای بدن صدها نفر را که در محیط اطراف و در فاصله یک متری از عینک در حال حرکت هستند بررسی کند و در صورت بالا بودن دمای بدن اشخاص آنها را شناسایی و مشخص کند.

شرکت یادشده عینک‌های مذکور را در اختیار مقامات امنیتی محلی و پلیس شهر هانگژو قرار داده تا آنها با گشت زدن در شهر افرادی که تب دارند را به سرعت شناسایی کرده و به مراکز درمانی و بهداشتی منتقل کنند.

چین امیدوار است با استفاده از چنین فناوری‌هایی جلوی شیوع مجدد ویروس کرونا را در این کشور که به تازگی موارد ابتلای به آن به شدت کاهش یافته، بگیرد. عینک هوشمند مذکور بعد از شناسایی افراد مبتلا به تب دمای بدن آنها را نیز به دقت نمایش می‌دهد. تب یکی از علائم قطعی ابتلاء به کرونا و بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید هوشمندسازی ویروس کرونا چین عینک عینک هوشمند فناوری دمای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه

فناوران یکی از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر آتل‌های منعطف و هوشمند را به تولید رساندند که حتی در صورت وجود زخم یا سوختگی، آسیبی به بدن وارد نمی‌کنند. 

نیما هاشمی، مدیرعامل این شرکت فناور در گفت‌وگو با ایسنا، از تولید آتل ترموپلاستیک در این شرکت خبر داد و گفت: آتل‌های ترموپلاستیک یا ترموفیت جایگزین مناسبی برای آتل‌های سنتی رایج هستند؛ چرا که این آتل‌های هوشمند در شرایط ۵۶ درجه سانتی‌گراد در آب ولرم تا داغ منعطف شده و فرم قسمت آسیب دیده را به خود می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این آتل در کمتر از ۵ دقیقه سفت شده و به عنوان آتل عمل می‌کند، اظهار کرد: این آتل منعطف، سبک و قابل حمل است و آتل‌بندی با آن نیاز به زمان کمی دارد. سفارشی‌سازی، راحتی بسیار بالا، سازگار با بدن و استریل شده توسط UV از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود.

هاشمی اظهار کرد: این آتل دارای منافذی برای تنفس پوست و دارای ضخامت ۳.۲ میلی‌متر است. این محصول قابل استفاده برای اندام فوقانی و تحتانی است.

مدیر عامل این شرکت ادامه داد: آتل‌های ترموپلاستیک تولید شده در این شرکت، محصول زیست سازگار بوده و می‌توانند به صورت مستقیم روی بدن قرار گیرند و حتی در صورت وجود زخم یا سوختگی، آسیبی به بدن وارد نمی‌کنند. 

وی شکستگی‌ها، توانبخشی، اورژانس، رادیولوژی، حیوانات و ساخت انواع اسپلینت‌های طبی را از جمله موارد استفاده آتل‌های ترموپلاستیک ذکر کرد.

موارد کاربرد آتل‌های ترموپلاستیک

مدیر عامل این شرکت فناور، تولید آتل‌های عملیات نظامی را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: آتل‌های ترموپلاستیک عملیاتی دارای سختی بسیار بالایی پس از خشک شدن هستند. این آتل‌ها با هر نوع حرارت مستقیم نرم شده و در دمای محیط خشک می‌شوند.

به گفته وی، آتل‌های عملیات نظامی این شرکت شاک پروف هستند و برای تسریع در خشک شدن می‌توان از سرمای مستقیم نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • طراحی و تولید سامانه انبارداری هوشمند
  • تولید آتل‌های هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • چگونه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مغز کودکان مان را مسموم کردند و چگونه با آن مقابله کنیم؟
  • عینک هوشمند، محصول بعدی اپل پس از ویژن‌پرو
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • تولید نورگیر‌های هوشمند خورشیدی در اصفهان + فیلم
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید